Електронни органи за управление- S-max 2.0L Duratorq Diesel

Започната от Nebhotep, 27 Август 2013 14:14:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep



1. Датчик за наличие на вода в горивото;
2. Датчик за температурата на горивото;
3. Датчик за абсолютното налягане в колекторите (MAP);
4. Датчик за температурата на въздуха (IAT);
5. Датчик MAF;
6. Модул за управление на двигателя (PCM);
7. Датчик за положението на разпределителния вал (CMP);
8. Датчик за положението на коляновия вал (CKP);
9. Датчик за температурата на антифриза (ECT);
10. Регулатор за налягането на горивото;
11. Клапан за дозиране на горивото;
12. Датчик за налягането на моторното масло;
13. Датчик за налягането в горивната рейка (FRP).



Датчик за наличие на вода в горивото

Датчикът за наличие на вода в горивото е разположен в горивния филтър и изпраща сигнал на PCM, ако в горивото има наличие на вода;

Датчик за температурата на горивото

Датчик за температурата на горивото е конструиран като резистор с отрицателен температурен коефициент (NTC). Той контролира температурата на горивото, връщащо се в резервоара от горивната помпа и дюзите, като изпраща сигнали на PCM. PCM се нуждае от този сигнал за изпълнение на точна корекция на момента на впръскване на горивото;

Датчик MAP

Този датчик измерва налягането на въздуха и изпраща аналогов сигнал към PCM;

Датчик IAT

Този датчик е терморезистор с отрицателен температурен коефициент, затова неговата температура се променя обратнопропорционално на околната температура на въздуха. Датчикът получава опорно напрежение от модула PCM. Когато температурата на входящия въздух се променя, съпротивлението на датчика също се променя и следователно изходящото напрежение. PCM определя съответствието на изходното напрежение и температурата на входящия въздух. Сигнала от датчика се използва като корективен коефициент за пресмятане на количеството впръсквано гориво.

Датчик MAF

Датчикът MAF измерва масата на въздуха навлизащ към всмукателните колектори. Измерването се базира на принципа на поддържане на постоянна температура на нажежаемата нишка. В байпасния въздуховод има и сонда за температурата на въздуха. PCM следи температурата на нажежаемата нишка винаги да бъде с 200ºC по- висока от температурата на входящия въздух имеране от сондата. Нишката се охлажда от въздуха, минаващ покрай нея и PCM измерва величината на нагряващия ток, служещ за поддържане на разликата в температурите. Изменението на нагряващия ток се измерва като спад на напрежението на прецизен резистор и PCM го използва при изпълнение на съответстващите разчети за масата на входящия въздух.

PCM

PCM е закрепен на казанчето  с течността за чистачките и има три букси с общо 128 пина. Той изпълнява мониторинг и обработка на сигналите постъпващи от датчиците. Също така управлява горивните дюзи, клапана за дозиране на горивото и регулатора за налягане на горивото.

Датчик CMP

Датчикът действа на принципа на ХОЛ, към него се подава опорно напрежение от 5 B. При старт на двигателя се изпълнява процедура по синхронизация на Датчика за положението на коляновия вал и Датчика за положението на разпределителния вал. Ако присъстват и двата сигнала, моторът може да бъде стартиран. Ако при работещ двигател сигналът от датчика за положението на разпределителния вал се изгуби, моторът продължава да работи, използвайки сигнала от датчика за положението на коляновия вал. Но ако при следващия старт сигналът на датчика за положението на разпределителния вал отсъства, не можем да стартираме мотора.

Датчик CKP


Датчика за положението на коляновия вал- това е индуктивен импулсен генаратор, който следи преместването на 36-1 зъбци на маховика. ,,Минус един" означава, че езин от зъбците отсъства и тази разлика се намира в положение 90 градуса преди горната мъртва точка (ГМТ). PCM използва тази разлика в качеството на опорна точка за определяне на положението на коляновия вал. И този датчик работи на принципа на ХОЛЛ.

Датчик ECT

Датчика за температурата на антифриза се завива непосредствено в изпускателната тръба на охлаждащата течност и измерва температурата на антифриза, а не температурата на материала на цилиндровата глава. Информацията се използва и от показателя на температурата на таблото . Също така PCM използва тази информация за изчисление на момента на впръскване на горивото и продължителността му, които се променят в зависимост от температурата на двигателя.

Регуратор на налягането на горивото

Регулаторът и закрепен на изпускателния порт за високо налягане на горивната помпа. Той регулира налягането на горивото в порта за високо налягане и посредством това налягането на горивото в горивната рейка. Също така регулаторът изглажда колебанията в налягането на горивото, които възникват при подаването му от горивната помпа в резултата на процеса по впръскване.

Клапан за дозировка на горивото

Клапанът коригира количеството на горивото, постъпващо в нагнетателните елементи на помпата за високо налягане, с отчитане на условията при които работи двигателя. Това повишава ефективността при работата на двигателя. Този клапан се управлява от PCM, чрез използване на широко- импулсна модулация на сигнала. При изключване на захранването, клапанът се затваря.

Датчик за налягане на моторното масло


Датчикът е разположен в корпуса на масления филтър. Той не се явява непосредствен елемент от системата за електронно управление на двигателя. Датчикът регистрира налягането на моторното масло и се отваря при достигане на определено налягана на маслото, като светва контролна лампа на таблото.

Датчик за налягането в горивната рейка

Датчикът се намира в горивния колектор и измерва налягането на горивото в горивната система. Той се състои от пиезоелектрически елемент , които изпраща до PCM сигнал с променливо напрежение, функционално зависим от налягането на горивото. PCM използва този сигнал за пресмятане на продължителността на отваряне на дюзите и за регулировка на налягането на горивото посредством регулатора нза налягане на горивото.

Датчик- превключвател за положението на педала на спирачките (BPP) и изключвател на стоп светлините.

Превключвателят BPP е съединен с таблото с уредите посредством CAN шина. Той се затваря при изключване на захранването и изпраща сигнал за маса в PCM модула.
Изключвателят на стоп светлините се съединява с PCM посредством обикновена електрическа букса. При изключване на захранването изключвателят на стоп светлините е отворен. Когато изключвателят се затвори, той изпраща 12 В сигнал до PCM.
Сигналите на BPP изключвателя си използват ако  датчика за положението на педала на газта (APP) излезе от строя.

Датчик за положението на педала на газта  APP

Датчикът предствалява сдвоен безконтактан индуктивен датчик, като от съображения за безопосност се състои от два отделни елемента (датчици).
Ако APP датчика работи неправилно при движение на автомобила, в PCM модула се регистрира диагностичен код за неизправност (DTC).
Ако един от датчиците в APP датчика излезе от строя, двигателят работи с понижена мощност и се изписва съобщение на дисплея "REDUCED ACCELERATION" (Понижено ускорение).
Ако и двата датчика излязат от строя, след еднократно сработване на BPP датчика и изключвателя на стоп светлините и след проверка на достоворността, двигателят контролира честотата на въртене на коляновия вал до 1200 об/мин. Автомобилът може да се движи с максимална скорост от 56 км/ч.
Когато педалът на спирачката отново се натисне, честотата на въртене на коляновия вало отново пада до параметрите на празен ход. Когато отпуснем педала на спирачките, коляновият вал за завърта отново до  1200 об/мин. Появява се собщение "REDUCED TOP SPEED" ("Намалена максимална скорост").





Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!