Ford C-Max Mk1 & Mk2 - Ръководство на купувача

Започната от Bobi, 23 Септември 2011 02:12:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ceslav

Здравейте съфорумци!Фен съм на вановете и карам такъв.Колата е рено сценик,но вече е време за промяна и съм се спрял на C Max.Спрял съм поглед на 1.8 бензиновия мотор,ще се радвам да науча всичко за модела и точно този двигател който ще се кара и на газ.Благодаря предварително на всички отзовали се!
Поздрави!


redchampions

Гледам, че никой с бензинов не пише. Аз съм фен на дизела и едва ли ще ти помогна, иначе всичко останало по колата ми харесва. Чел съм просто информативно за някакво регулиране на хлабини на клапаните на всеки 20-30к км ако караш на газ, и тогава няма да имаш проблеми.

infomar


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ceslav

Предпочитам 1.8 мотора защото е с верига и има малко повече кончета от 1.6.Сегашния ми сценик е 90 коня и като включа климатика и нещо почва да ме дърпа назад  :'(.Иначе ми е добре по на височко,видимоста е по добра и фаровете насреша не светят толкова много.Абе доволен съм от ванчето,затова и искам пак ван,но Рено взеха да ги правят много футуристични и не ми допадат следващите поколения.Покарах малко C MAX на приятел и много ми допадна.Питам за някакви по фрапантни изненади,че всички коли имат такива.А това,че колата ви не е с1.8 мотора незначи,че неможе да споделите впечатления за автомобила.Все пак само моторите за различни.поздрави!

infomar

Отиди и покарай колата на приятеля си, постой вътре в нея и я усети.

Кой каквото и да ти каже е субективно - не са лоши коли, но аз не съм специалист и не мога да ти дам специализирана информация. Аз не съжалявам.

dak

Колега здравей , от известно време (10 000 км) имаме въпросният C Max 1,8 duratec 120 кс , взехме колата за жена ми за да ходи на работа с нея , условието беше задължително на газ . Колата е със сервизна история вече на 150 000 км. Става за семейна кола. Поведението е много приятно и като за кола в този клас (малък ван) няма конкуренция , задното окачване е независимо и в завойте седи много добре , возията не е лоша  , на магистрала със 140 км/ч леко се клатушка при страничен вятър но няма как , все пак е височка , за сметка на това пък е сравнително безшумна и става за дълъг път. Мотора е малко муден за това купе но пък дърпа в ниските обороти , сега в жегите като пусна климатика доста се усеща . Ако си спокоен шофьор обаче няма да имаш проблем с мощноста , особено щом слизаш от Сценик 1,6 тази ще ти се стори самолет. Аз до сега съм имал все по мощни коли критерия ми е по различен. Като го взехме веднага го обслужихме (пистов ремък , филтри , масло Кастрол 5в30) В последствие се наложи да сменим: предни и задни спирачни накладки , заднен спирачен апарат (втора ръка) , 4 бр. предни тампони и преден лагер главина но сега колата е топка , читави части се намират на добри цени и като поддръжка спрямо други коли от тези години е много поносимо. За 10 000 км. се наложи да долея окло 400 гр. масло което според мен е нормален разход пък и се съмнявам в произхода на Кастрола който сипах. Неприятен момент обаче е , едно досадно поскърцване от 5тата врата или по скоро кората но гледах , че един колега го беше решил с някакви гумички. След като обслужихме колата и беше поставен ГИ марката беше AC Stag и сега и разхода е супер - дълго 7,5 смесено окло 10 газ. вървежа е същия изобщо не разбираш кога прехвъля на газ. Лошото е , че светна чека за бедна смес и скоро време ще я карам да настроят ГИто като хората. Проблем който има в момента е , че по някога играят оборотите само в движение  при пуснат климатик но и това ще го решим , предполагам че няма да е кой знае какъв проблем. Успех в търсенето !

ceslav

Благодаря за изчерпателния отговор колега Дак!много полезна информация.Търсенето тепърва започва а избора е много ограничен.

Eastbourne

Играенето на оборотите и/или ако придърпва е от свещи/бобини. Доста време се мъчих да отстраня този проблем.

Друг неприятен момент, до който все още не съм стигнал е, че съединителя е с маховик, и цената за смяна на комплект е над 1000.
При избор на колата, задължително проверете състоянието на съединителя.

Реглажа на клапаните са написали колегите.

Други фрапантни детски болести не се сещам.
За 2 години съм навъртял 40 000 км и съм супер доволен.

Dmitarcho

Как се проверява съединител, при оглед на кола :) При демферните маховици.....умират изведнъж съединителите :) Днеска може да е огън...утре да не можеш да тръгнеш. Имаше някъде тема из форума как може да се придобие някаква представа за състоянието на съединителя ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца


redchampions

 ^-^  Моят съединител беше префектен година и половина, леко потракваше маховика при натиснат педал до средата. И преди 2 седмици лагерпомпата замина - педалът потъна без въобще да го интересува дали има феродо, маховика как е и т.н. Освен това е неизбежно, почти никой няма да смени скъп съединител и малко след това да си продаде колата.
Но това не бива да те отчайва, все пак нова кола с нов съединител струва колкото 30 сменени съединителя   ;D

ceslav

#71
Брей,вкарвате ме в размисли с тия демпфери.Всички мотори ли са оборудвани с това чудо?И още един въпрос имам.Има ли темпомат и в кой точно модел е?Поразгледах тук -там,но още не мога да се ориентирам.

Pyrhel

Има трендове с повече екстри от джия, при Форд не разчитай на нивото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Здравей. Автомобила, като цяло е много здрав, въпроса е да попаднеш на гледан автомобил. Моя подминава 270 000км и вчера сменях задна лагер главина, която се оказа оригинална на FoMoCo. Тампоните по задното окачване ги гледам, че са почнали да се изплюват, но все още вози стегнато и без тропания. Няколко идеи по твърдо вози от Сценика, но все пак окачването е базирано на Фокус. Супер спирачки, здраво окачване, нормално обезшумяване. Вътре макар и с по дебели кори по вратите от на Сценика, пак не е по тесен от него. За 1.8 двигателя нищо не мога да ти кажа, Аз съм с 2.0 Печка. За семеен автомобил гледах да е с най големия мотор, нито климатик го мъчи, нито баир или фул багаж.
Ние също имаме Сценик, от който сме много доволни вече 8 години, но Макса е къде къде по приятен за каране.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

infomar

Здравейте отново,
Ако не сте имали кола произведена в последните 15-20 години, ще знаете, че те нямат нищо общо с ОНЕЗИ старите. Когато си карах старта фиестичка, въобще не мислих дали нещо може да и се случи на колата, просто карах и си върших работата. Имах някаква скрита увереност, че всичко ще е в ред. Сега след като се сдобих с все пак не последно чудо на техниката, но с кола набъкана с доста електроника  и части произведени по "последните" технологии, се стряскам от всяко нещо което усетя, че е ненормално, а и четейки по форумите... все за какви ли не проблеми се пише...Ако се съобразявах с тях, нямаше да си купя кола а пеш да вървя.   За късмет все още след първоначалното обслужване само карам.... без проблеми. Явно аз отново откривам топлата вода, убеден съм, че без въвеждане на електроники в автомобилите няма да има прогрес и тя е в помощ на водача, но прекаленото и на Бога не се харесва. Всички нови коли са добри, когато са в ръцете на добър стопанин, та колата на която си се спрял  е хубава, но да не правя пак сравнението с жената, зависи от къде я взимаш (има едни люти македонки), дали има скрити дефекти които като влюбен си със замъглено зрение и не виждаш. Има едни които са скромни , други редово правят скъп шопинг за да изглеждат добре. Важното е да не станеш техен роб/под чехъл а да намерите златната среда на взаимното съвместно съществуване.
Всеки който ти напише нещо ще е субективно, т.е. лични наблюдения, но едни харесваме чернокоси, други русокоси и всеки ще си хвали своето....

Ако си мераклия действай, щото на оная работа времето му минава.... (rofl)

dak

#75
Бензинките не износват лесно маховика , натоварването в/у него е много по малко , едва ли ще се наложи да сменяш маховик след покупка. Казвам го от опит! Също така не съм сигурен , че 1.8 е с демферен маховик .

Ilian Petrov

1.8 е без демпферен маховик. От бензиновите само 2.0 и 2.5 ST са с него.

Привод:

Передний привод
Сцепление:

Однодисковое, диафрагменное, с гидравлическим управлением
Двухмассовый маховик (не для 1.6l Duratec, 1.6l Duratec Ti-VCT и 1.8 Duratec HE)
Диаметр сцепления:

1.4l Duratec 220 мм
1.6l Duratec 220 мм
1.6l Duratec Ti-VCT 220 мм
1.8l Duratec 220 мм
2.0l Duratec 240 мм
2.5l Duratec ST 240 мм
Дизельные двигатели 240 мм

Eastbourne


redchampions

Гледай коли с всякакви двигатели, защото състоянието на колата е по-важно. Ако вземеш някоя "трошка" без демпферен маховик, може после да дадеш пари за ремонти колкото за няколко маховика.

ceslav

Цитат на: redchampions в 12 Юли 2016 09:44:44
Гледай коли с всякакви двигатели, защото състоянието на колата е по-важно. Ако вземеш някоя "трошка" без демпферен маховик, може после да дадеш пари за ремонти колкото за няколко маховика.

Имаш право!Мисля,че не това е най важното.Време имам достатъчно докато осигуря необходимия бюджет.Дано вносителите почнат да карат повече Максове на бензин,че са много кът бюджетните екземпляри.Все пак благодаря на всички за съветите,научих много нови неща!


ceslav

Е хайде нека и дизелджиите се включат.109 или 136 кончета?

Alexi


G_o_c_e_v

Ако ще е гарга, да е рошава. Аз съм със 136 коня. Плащам 206лв данък и не съжалявам за избора си. Застраховката за 2000кубика ми е 157лв.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ceslav

Никога не съм имал печка,ала имах малко премеждия с настоящия си автомобил и врътнах малко километри с печката на вуйчо ми.Взе да ми харесва  ::) ::) ::)
Аз от тия сметки с данъка си патя сега,та ще се дават,дето се казва -кеф цена няма.
Давайте плюсовете,ако има минуси и тях!!!

G_o_c_e_v

От цялата ти тема има много информация, която трябва да ти стигне в избора. Плюсовете на модела са много, а за мен минуса е само един и то, че автомобила е втора ръка. В зависимост от екземпляра може да се каже обобщено - надежден и приятен за каране автомобил без детски болежки. Моя автомобил беше най скъпия на пазара преди 3 години и случих на читава бройка. Имам сменени части по него, но това е в следствие на пробега му, не на това, каква марка е.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

m_focus

Печки, мечки, бензини ... тънки сметки за данъци ...гледай колата да е в добро състояние и системите да работят коректно, това е определящото за добър избор ...
карай форд и бъди горд :)

dak

Именно ! От много мислене най-много да те заболи главата ! Кола като кола ... караш , чупи се , правиш и така , покарай няколко такива и решавай. Не е като премиум марките като качество и сглобка но не е и като френските кочини , прочети си мненията от началото на темата и решавай  ;D

ceslav

Един малко смешен въпрос-зимата паленето проблемно ли е,че се налага сутрин рано да паля а нямам и гараж?

hotblooded

Цитат на: ceslav в 27 Октомври 2016 00:18:34
Един малко смешен въпрос-зимата паленето проблемно ли е,че се налага сутрин рано да паля а нямам и гараж?
Ако нафтата ти е нафта и акумулатора - акумулатор - нямаш проблеми, палят дори и с 4 изгорели подгревни свещи

ceslav

А какъв е този FAP филтър и всички тдци ли го имат.Нещо за околната среда май било.Проблемно ли е ако го има и ако е ,то колко проблемно.Иначе скоро ще се представя ,още се двоумя за мотора,но май по големия накланя везната!