Един глупав въпрос за лампата на Аладин!

Започната от ADiDimitrov, 20 Февруари 2023 15:22:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Въпросът сигурно е глупав, но за толкова години на шофиране не съм открил отговора,та понякога когато дам на контакт без да паля, лампата на Аладин светва и изгасва след запалване. Но на няколко пъти съм забелязал,че светва и веднага изгасва без да запаля мотора! Защо така и има ли някакво значение това?! Питам от чисто любопитство!


ivchotr

Във втория случай лампата едва ли загасва заради създадено налягане в смазочната система, за липсата на каквото трябва да сигнализира. Което може да се дължи на някакъв проблем с окабеляването, със самата лампа или с нещо друго покрай нея. Което не е лошо да се провери, защото ако е склонна да гасне без сигнал от датчика за налягане на маслото, какво ти гарантира, че ще светне, когато няма налягане при работещ двигател :D

ADiDimitrov

Та понеже никой не се включи по моя въпрос, малко ровене из руския форум и отговора е открит. Гаснещата лампа след контакт означава, че датчика за ниско налягане на маслото се е предал. Понеже се намира малко над масления филтър и се работи само отдолу и се свалят корите, съм решил да го сменя барабар с филтъра и маслото в скоро време 😉 Лошото е че намерих само febi , ама какво да се прави ще трябва да се примирят.

F Focus

#3
Хм-интересна и полезна тема! Аз пък за разлика от теб изобщо не бих обърнал внимание кога точно гасне въпросната лампа, ама при следващо стартиране на двигателя ще обърна особенно внимание!
За да не стане грешка уточни моля, коя точно е въпросната лампа на Аладин, въпреки, че съм убеден коя е?

ADiDimitrov

Лошата червена лампа за масло (rofl) . Тъпото е че пет минути след като поръчах датчика, моя реши да проработи 🤔🤔 пълна тъпмя. Незнам дали няма да излезе някой кабел, ще се гледа на място.

F Focus

Много е вероятно да е лош контакт в клемите. Разкачи ги и ги напръскай с качествен контактен спрей и виж резултата. За целта използвам полски" Kontakt" PR-перфектен е! Пръскам "мъжката" и "женската" част на клемата, изчаквам около 10 мин. и ги съединявам. ВсякакЪви други контактни химии много са ме разочаровали.

Ozzie

хммм.... 'ич не съм се заглеждал във въпросната лампа кога свети, кога угасва...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Цитат на: F Focus в 02 Март 2023 19:14:55Много е вероятно да е лош контакт в клемите. Разкачи ги и ги напръскай с качествен контактен спрей и виж резултата. За целта използвам полски" Kontakt" PR-перфектен е! Пръскам "мъжката" и "женската" част на клемата, изчаквам около 10 мин. и ги съединявам. ВсякакЪви други контактни химии много са ме разочаровали.
То хубаво ама до датчика достъпа е само отдолу след сваляне на корите, та всичко ще стане при смяна на маслото, че така и така ще се свалят.

saggy

А бе, при нова кола този датчик винаги свети на контакт, така че сигурно е вярно писанието на русняците. Аз гледам, като дам на контакт и запаля, да изгасне за 1-2 секунди макс. Задържи ли се значи има проблем.

Ozzie

Цитат на: saggy в 02 Март 2023 22:33:55А бе, при нова кола този датчик винаги свети на контакт...
Не само при новите, но и при старите е така. Ако въпросната лампа угасне, преди да е стартиран двигателя, тогава означава, че има проблем с датчика.
Това разбрах аз от писаното досега в темата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Ади, нямаш ли някаква грешка на диагностика за повреден датчик? С Форскан или Елмконфиг би трябвало нещо да излезне.
Да ви кажа сега си спомних, че на предната ми кола - Фиат Браво 1, в един момент лампата за маслото спря да свети при контакт. Отидох в сервиз, провериха захранващите кабели, провериха и датчика и може би го смениха, обаче проблемът остана( позабравил съм какво точно направиха). В последствие разни други неща по таблото почнаха да играят като отчитането на температурата почна произволно да се качва и сваля за секунди и се оказа проблем с таблото. Понеже колата беше за смяна и я покарах още известно време така и замина. Тук не казвам, че е това ситуацията, но просто казвам, че има и други варианти.

ADiDimitrov

Saggy грешки не записва, но като се зачетох при руснаците, в техния форум е описано точно така. Няма грешки само лампата угасва веднага след теста на бордкомпа, който прави на всички системи. Принципно след този тест лампата трябва да остане да свети поради липса на налягане в системата преди запуск на мотора. Що угасва или датчика е запецнал /съчмата е заклнила/ или им а проблем с кабела, но реално датчика вече не работи.