Мк 2.5 2.0 Дуратек динамото изпуши!

Започната от ADiDimitrov, 13 Февруари 2023 19:02:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Та в буквалния смисъл. Първо се чу странен свистящ звук като завивах, после светна лампата на акуто, и докато извадя мултицеда да замеря зарядната, нещо изчатка от към динамото и се видя искра и пушек!!! Колата вече е в бокса та питането е рециклират ли се тия динама или направо ново??? И ако ще е ново какво да е, че гледам цени от 400 лв. Дензо, до 700 лв. Валеo  :-[  :-[


Ozzie

Занеси го в Косер, ще го оправят в рамките на работния ден.
Моето умря долу-горе по идентичен начин, само дето не се разправях сам с него, че беше баш пак няк'во смотано време, а ме дръпнаха до сервиз. Нови четки, изправителен блок и регулатор за зареждането. Тогава (мисля 2017 г.) се изръсих 220 кинта с труда.


P.S. А по сервизите предпочитат новите части, 'щото по-бързо ще изкарат колата и ще вкарат някоя друга. Не носиш кинти на сервиза, като заемаш място, а не се работи по колата. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Мисля че може да се рециклира. В разговор с колегата Soura от този форум разбрах, че той е рециклирал динамото на неговия Фокус 2, след като е умряло без предупреждение. Този чарк е проблемен при тази генерация и се чудя кога ли и моят ще замине. Поне ти се е случило в града, а не да те остави някъде из страната. Сега като го оправят ще знаеш, че имаш една по-малко вероятна повреда.

ADiDimitrov

Да късмет, че в четвъртък или петък трябва да паля за планината и щеше да е голяма драма  ???

ADiDimitrov

Сега се замислям че май не съм имал кола на която да не съм правил динамо. Първо на ситроена сменях диоден блок, после на Нисана два пъти , на Голфа диоден блок и колектор и днес Форда  (rofl)  голям съм късметлия !

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Принципно всичките проблеми с алтернаторите тръгват от износените четки. С предишната си кола имах два пъти разправии с алтернатора и по едно време му сменях всички пълнежи без да гледам, щото беше заврян от задната страна на двигателя :D Ама я карах 15 години, та явно си е било нормално. На Фокуса ми алтернаторът е на лесно място, обаче за да се свалят пълнежите, трябва или да се свали самият алтернатор, или генерацията под която е заврян. Можело е да го направят по-удобно, ама не (hammer)

saggy

@ADiDimitrov, колко пари очакваш да излезне рециклирането? Понеже ти имаш модул за следене на напрежението към акумулатора, трябва ли след този ремонт нещо софтуерно да се пипа, че да работи коректно цялата система? Като цяло дуратекът не е супер лесен за такива ремонти като гледам кое как е завряно, особено пък ако сваляш ремък и после да го слагаш . На доста места не се изказват ласкаво за ластичните ремъци при фордо.

ADiDimitrov

Ластичния ремък го елиминарх още като взех колата, като сложиш обтяжна ролка с нормален ремък. Иначе като цени за сега 441 нов Дензо, а рециклация около 250 +. За смарт зарядното мисля че нищо не се прави. На едно Волво което е по същия начин сваляха и после слагаха и всичко си тръгна.

F Focus

Ади-имаш ли тази джаджа, която се забучва в гнездото на запалката и ти показва напрежението на заряд?
Аз се сдобих с такава и следя напрежението, и ако тръгне да намалява се надявам да имам време да стигна до сервиз.
Твоят алтернатор обаче е сдал багажа с гръм, трясък и пушек-що така? И аз съм ремонтирал няколко алтернатора, които си умираха тихо, кротко и културно. ^-^  На предпоследната ми кола алтернатора сдаде багажа на магистрала Тракия до Пловдив, а пътувах за София. Разбрах, като ми светна лампата на зареждане. Изгасих фаровете (беше по светло) радиото, имах мултицет и измерих напрежението, което си беше това на акумулатора. С риск да отнеса глоба пътувах до София, като светнах фаровете малко преди тунела и после пак ги изгасих. Успях да се добера до София и на следв. ден запалих без проблем, за да отида до сервиз.


ADiDimitrov

При мен напрежението го следя през скритото меню на борда, но това не помага да разбереш момента на смърт! Поради тази джаджа смарт зарядно, която определя каква да е зарядната според консумацията и други фактори е невъзможно да прецениш кога филма е приключил  :-\  караш и чакаш да светне червената лампа и тогава се молиш да има сервиз в близост  ^-^

ADiDimitrov

#11
Фокуса пак е в движение  8)

saggy


ADiDimitrov

Рециклиран, че 441 лв. за нов ми идва горница в тия зимни дни  ::)

F Focus

Честито-един агрегат по-малко, който няма да го мислиш следващите години!
Какъв точно беше проблемът?
Сериозно се замислям дали да не си сваля алтернатора профилактично, за да се види дереджето му? Имайки предвид пробега на добичето от 280Х. км. нямам представа баран ли е алтернаторът?

ADiDimitrov


Bizu

Аз преди няма и месец играх същия филм. Развали се алтернатора и го ремонтираха общо срещу 315лв (140лв- демонтаж/монтаж и 175лв- ремонт на алтернатора), като имам и 6 месеца гаранция.

ADiDimitrov

Цитат на: Bizu в 14 Февруари 2023 23:50:58Аз преди няма и месец играх същия филм. Развали се алтернатора и го ремонтираха общо срещу 315лв (140лв- демонтаж/монтаж и 175лв- ремонт на алтернатора), като имам и 6 месеца гаранция.
В София не си поплюват с цените  ::) . При мен монтаж, демонтаж, рециклиране + смяна тампон на носача /че така и така беше на подемника/ всичко 270 лв.

saggy

В София освен това чакаш поне 1 седмица, докато има час за сервиз. Тези тампони на носачи явно са вървежни при фокусите, защото и аз съм сменял скоро. Слезнах от бордюр, чу се прас и почна да хлопа носачът при неравности.

F Focus

#19
Напълно подкрепям! И обикновенно се налага в сервиз да свалят алтернатора, а ти да си го занесеш, където ремонтират стартери и алтернатори, като в най-добрият случай в края на деня си го взимаш ремонтиран. Междувременно авто-сервизът е затворил и на следващият ден носиш ремонтираният алтернатор в сервиза, където отлежава добичето и, ако е монтиран до края на деня е добре! Изобщо голяма загуба на време и използване на таксита. Поне това показва личният ми опит от 4-те алтернатора, които съм ремонтирал.
При по-старите модели автомобили на два от тях сам си демонтирах алтернатора, за да го занеса за ремонт-разгеле около мен има няколко читави майстори по темата, ама при по-"новите" не се наемам с тази операция, както и те.
Ако някой знае сервиз в София, където да закараш колата и да не се разправяш повече да сподели, моля!
Наясно съм как проблем с алтернатора може да те остави насред нищото-пак добре, ако е в града и не е през зимата, та сериозно се замислям дали да не се "набутам", макар и вероятно излишно, за да се свали алтернаторът и да се провери всичко-четки, лагери, диоден блок и колектор, та да не го мисля следващите двайсетина-трийсет години, докато съм жив поне него! (tooth)
Както съм писал доближавам 280Х. км. пробег и нямам никаква представа дали е барано нещо по алтернатора? Имам тел. за връзка с предишният собственик, ама дали ще е коректен нямам идея.


ADiDimitrov

Абе на тия алтернатори е божа работа кога ще му изпатка ел.блока. Един ден му идва момента и толкоз, няма предупреждение. Но съм убеден, че карането с неподходящ за модела аку/както често прави българина/ сериозно скъсява живота на алтернатор!!!!

ivchotr

При теб са се предали първо четките и след това диодният блок. Както при всички, впрочем. Поради което най-елементарната профилактика е да се провери състоянието на четките и ако са започнали да остават без живот, да се сменят. Това ще удължи живота и на останалата електроника в алтернатора. Ама като се сетя как лееекинко са ми набутали капака на алтернатора под генерацията, почвам да споменавам всички фордовски майки :D

F Focus

#22
Протече ми мисъл( ^-^ ) да попитам следното баш по темата-ако разликата в цената м/у нов алтернатор и рециклиране на оригиналният е около 150-200лв. не е ли за предпочитане да се избере нов? Или качеството на някои марки от новите алтернатори не се доближава до първоначално вграденият? Всъщност надали Форд си произвеждат алтернаторите-вероятно ги поръчват на доказан производител-някой наясно ли е правилно ли "мисля", или не, и ако не греша кой е производителят на алтернаторите за Форд?
И още-ако някой знае ли кой производител на алтернатори е читав ще съм благодарен да сподели, щото при такъв проблем май клоня към нов.

ADiDimitrov

Мисля че оригиналния е Денсо. На мен ми предложиха Денсо за 441 лв. от Косера. Проблема е че тук може да пише много неща, но гаранция че не е китайско няма. Като цяло огромна част от резервните части май си идат от Китай, нищо че пише Феби, Слага, Бош и т.н. Та като цяло по добре рециклиране. Иначе най скъпото което видях беше Хела за 740 лв.

ivchotr

Ако четките се хванат навреме, смяната им излиза под 10 лв., когато човек си ги монтира сам. Иначе още 20-ина лв. за работа. Ако разкачането от колата е с личен труд. За моя модел най-евтиният комплектован нов алтернатор е някакъв Старлайн за около 300 лв. Най-скъпият минава 800 лв. 

saggy

Денсо си имат фабрики в Китай. Скоро се загледах в някаква част на Денсо от германски онлайн магазин - дали беше ремък, ролка, водна помпа, не си спомням. Май водна помпа, както и да е. На опаковката пише Made in China. Всеки сам си преценява дали да им се довери. Оригиналният блок с бобини за моя 1.6 Дуратек след 2007г., с фордовските номера и опаковка, в момента е китайски Бош, но на цената на европейска част. И според мен най-евтино и работещо решение е рециклирането, стига да се направи при читав майстор. Е, ако решиш - обикаляш по мазините, говориш с хората и винаги ще препоръчат нещо читаво, но на по-висока цена.

zloster

Има разлика между "нов от магазина" и "взех го от магазина и си мисля, че е нов". Съществува понятието "remanufactured" - т.е. разглобен на съставни части, почистен, пребоядисан, заменени всички износващи се части (диоден/изправителен блок, четки, лагери, шайба и т.н.). После минава набор от изпитания (tests). Тънкият момент е колко и какви. Май всички продават такива - дадения модел алтернатор може да не се слага в нови автомобили и съответно да няма смисъл да се произвежда:
https://www.boschautoparts.com/p/remanufactured-alternators
https://www.motorcraft.com/us/en_us/home/our-products/batteries-starting-and-charging/remanufactured-alternators.html
https://youtu.be/qcLW8bduNG4?t=50 - ACDelco даже се хвалят, че слагат допълнителна изолация на проводниците на намотките (лак). Което искам да го видя с очите си, защото без да ги развият намотките - не си го представям как го постигат. А ако не ги развят - си е просто прах в очите (меко казано) :)

А какво се проверява на алтернатор като работни параметри:
https://youtu.be/qSftfBcbPa4?t=155
Само тези китайци ми изскочиха при бърза справка.

А в прикачения документ Денсо си рекламират продукцията като сравняват техен алтернатор с някакъв друг (не казват производител). Споменават колко време би трябвало да живеят алтернаторите (Durability/Издръжливост/Дълговечност):
"In contrast, DENSO SC Alternators typically show no signs of failure until approx. 90,000 cycles, the equivalent to more than 15 years in service. Mechanical damage may occur after 130,000 cycles due to a failure in the fan welding."
Поне 15 години без се засичат следи от повреди.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Тези, които пренавиват намотките, било то на статор или ротор, обикновено накрая ги потапят в или заливат със "сварен" лак. Когато е нагрят става по-течен и облива почти цялата повърхност на навития проводник. Доколко е ефективно не е много ясно, но доста народ ползва рециклирани по този начин генератори и алтернатори.
Преди доста години живеехме в едно служебно общежитие и в коридора му, който беше доста дълъг, веднъж развихме намотките на ротора на стартера от колата на комшията :D Другите проверки не показаха къде е проблемът и се наложи да действаме кардинално (tooth) Доста метри жица беше :D  Най-накрая дори въртеше (rofl)  (rofl)  (rofl)