За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Днес на връщане от Свищов за кратко карах зад едно SUV с два ауспуха отзад и такива кълба дим от изгоряло масло хвърляше, че се наложи да проветрявам като го подминах :D Пак някакво АУДИ беше.


ADiDimitrov

Цитат на: dragozow в 05 Март 2023 21:18:53Всички 1,8 и 2,0, които знам горят. Моята също гори, не цапа свещи, ауспуха е чист. Не знам някой дали ги ремонтира успешно, но вече го карам над 60 000 км и освен разхода на масло си е ок.
Абе не е точно така, на моя газаджия маздата с 2.0 Дуратек, след смяна на сегменти и реглаж клапани, вече 15000 км с ходене до Германия, 0 гр. доливаме 😉

ADiDimitrov

И най накрая при мен  8) само да му дойде реда!IMG_20230307_203546.jpg

saggy

А така! Фокусът облъчи аудиторията за Равенола и ето го резултатът.  :))
Малкият филтър е за гъбичката за картерната вентилацията ли? Като марка ми се струва Феби, по червената опаковка съдя.

F Focus

Моля, моля-ако не греша първоизточникът е Злостер! :)

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 07 Март 2023 21:24:36А така! Фокусът облъчи аудиторията за Равенола и ето го резултатът.  :))
Малкият филтър е за гъбичката за картерната вентилацията ли? Като марка ми се струва Феби, по червената опаковка съдя.
Не позна Фебито е датчик за налягане 😉

saggy

Ади, аз не разбрах, ти имаш ли някакъв прекомерен разход на масло на твоята 2.0 Дуратек или просто ти е мерак да пробваш немското качество? :)

ADiDimitrov

Мерак ми е веднъж да сложа нещо качествено и да видя има ли разлика спрямо по евтините масла. Иначе разхода е в диапазона 1 до 1.5 на 10000 км.

ivchotr


F Focus



perun

Цитат на: ADiDimitrov в 08 Март 2023 08:24:39Мерак ми е веднъж да сложа нещо качествено и да видя има ли разлика спрямо по евтините масла. Иначе разхода е в диапазона 1 до 1.5 на 10000 км.
Няма измислено масло дето да решава проблеми с разхода му.При добър двигател кавото и да му сложиш разлика не се усеща.При амортизиран още повече.

ADiDimitrov

Perun немогат да се съглася с теб, поради простия факт, че с различни масла разхода е доста различен  :-\ Вярно не го спира, защото износените сегменти не се възстановяват, но доливаме в рамките на разумното се понася по добре от ремонт за 1500 +.

dragozow

Цитат на: saggy в 05 Март 2023 22:00:39Можеш ли да споделиш колко ти е разходът от смяна до смяна на маслото?
На 2 000 км доливам към 0,5 литра, като е ново маслото наливам по-малко, като е на повече километри малко повече.

dragozow

Цитат на: ADiDimitrov в 08 Март 2023 08:24:39Мерак ми е веднъж да сложа нещо качествено и да видя има ли разлика спрямо по евтините масла. Иначе разхода е в диапазона 1 до 1.5 на 10000 км.
Разхода е същия, карал съм със същото масло. Работя с вносителите на Ravenol и взимам маслата с 30 - 40% под цените по сайтовете.

ivchotr

Цитат на: dragozow в 09 Март 2023 11:37:24На 2 000 км доливам към 0,5 литра, като е ново маслото наливам по-малко, като е на повече километри малко повече.

Значи на 10000 км пробег доливаш около и над 2.5 литра масло. Ами, че то така за 20000 км ще си го опреснил изцяло и няма смисъл да даваш пари за смяна :D

perun

Цитат на: ADiDimitrov в 09 Март 2023 08:20:36Perun немогат да се съглася с теб, поради простия факт, че с различни масла разхода е доста различен  :-\ Вярно не го спира, защото износените сегменти не се възстановяват, но доливаме в рамките на разумното се понася по добре от ремонт за 1500 +.
Казмам го само от личен опит.Последния път бях с някакво супер масло, поръчка от Германия-85евро за 5л.За да може да се каже това масло го харчи повече, а пък друго по-малко, то м/у две смени колата трябва да се кара по абсолютно еднакъв начин.За всеки е ясно,че на практика това няма как да стане.

dushi

Здравейте фордаджии! Не съм писал тук отдавна, но за това има причини не зависещи от мен. Гледам в тая тема нищите разхода на масло при дуратека. При мен без да се хваля след смяната на сегментите разхода е по-малак от литър на 10000 км. Колегата F Focus, така като гледам как си описал как ходиш на работа, направо си ми колега. Иначе като масло ползвам само Q8 5W30 не е скъпо и го сменям на 10 000 макс. Проблема идва от буталата и по-точно от това, че нямат отвори в каналите на маслените сегменти. 

ivchotr

Цитат на: F Focus в 09 Март 2023 21:46:27Признавам си, че нищо не разбрах!

Започваш и в този форум да се вживяваш като в онзи, който напусна. Успокой се малко. Форумите са за да се обменят мнения, знания, иновации, опит и т.н. Истинският живот е извън тях.
Конкретно за маслата и разразилата се буря в чаша с вода - не се подигравам на хората с проблеми. Просто ми е чудно колко неща се изписват за нещо, чийто ремонт се вписва в размера на една заплата. Имаш проблем - решаваш го. На всички трябва да им е ясно, че като си купиш кола, дошла от Италия, където някой Винченцо Презкурацо за 10 години е сменил маслото цели 2 пъти, щото в края на всяка петилетка е ставало на желе, няма как да очакваш колата да няма проблем с двигателя. Изтеглил си късата клечка - такъв ти е бил късметът. Ако ти харесва автомобилът по принцип, оправяш двигателя и започваш да си го ползваш и обслужваш както трябва. Така ще надживее тенекиите. "Италианките" са известни със сравнително здрави тенекии. Моята е продадена за пръв път в България и за сметка на двигателя, който не харчи масло, тенекиите ѝ са с повече тръгнали ръжди от на италианския внос. Мен това ме устройва все още.
Двигателят на моторетката ми се прецака преди две години - издуха два клапана. Говоря за машина, произведена преди 40 години. След разглобяване на двигателя се оказа, че буталата и цилиндрите са се заелепсили и понеже всичко вече беше разглобено, реших да го направя както трябва да бъде. Беше започнал да харчи и масло, разбира се. Срещнах трудности с намирането на буталата - по сайтовете за нови части вече не се предлагаше първият ремонтен размер, а търсенето по разни други сайтове се проточи във времето. В крайна сметка изрових комплект от 4 нови бутала в някакъв закътан магазин в някакъв забит на майната си английски град и след известни перипетии с комуникацията (онези упорито не отговаряха на въпросите ми), най-накрая се свързахме, уточнихме, че буталата са тези, които ми трябват, поръчах ги и те дойдоха. После се оказа, че зъбните колела в предавателната кутия за 5-та предавка са се поизносили, та поръчвах и тях. Сегментите и буталните болтове ги поръчвах от няколко сайта, защото не бяха налични в комплект на едно място и пак падна чакане. С гарнитурите и ангренажната верига и други по-дребни неща нямаше големи драми. Колкото до майсторската работа, шлайфането на цилиндрите и главата, с припасване на клапаните, излезе сравнително евтино - под 400 лв за всичко. С парите само за буталата можех да шлайфам 4 двигателя :D Като сметна какво съм наринал като средства, излиза, че можеше да си купя 20 години по-нов мотоциклет, в движение. Захванах се с ремонта, защото си исках моя.
Затова, да ме обвинява някой, че се присмивам на хората с проблеми, ми се струва малко не на място. Ама и да ми реве, че имал невъзможен проблем за решаване, който в най-лошия случай ще му излезе към 1500 лв. като ремонт и през няколко месеца налива масло за някоя и друга стотачка, също не го възприемам. Ако не ти стигат парите за ремонт, що изобщо си се набутал с ползването на кола?!? (това, последното, беше риторичен въпрос, който не е насочен специално към теб).
А колкото до поста, който не си разбрал, марката и моделът на скъпото масло не е толкова от значение. Ако двигателят е изправен, а маслото не е менте или за специално ползване, проблеми едва ли ще има. Всичко е въпрос на експлоатация и поддръжка. Беше време, когато ползвах масла като М10Д и не съм имал проблеми с тях, щото и двигателите ми бяха изправни.

locke

аз съм мераклия да пробвам това Моторно масло RAVENOL VMO 5W-40 5 л.
но ще почакам намаленията на черния петък, тъй като следваща смяна е подсигурена  ;D

ivchotr

Аз ли не ги виждам или наистина не са показали подробности за техническите му характеристики? По тях можеш да прецениш кое масло как би се представяло при различни режими на работа и съответно да заложиш при покупка на него.


perun

След като ремонтирах двигателя както съм споделил освен, че не доливам масло въобще забелязвам и други положителни неща:
-Двигателя стана по-тих.
-Имам усещането,че колата върви повече.Тук може да се заблуждавам от по-тихия мотор.
-Изчезнаха едни леки но за мен много дразнещи вибрации по купето и волана.
-Разхода на гориво падна.
-При по-студено време определено загрява по-бързо.
-Климатика работи по-добре без да съм правил нищо по него.Тук обяснение нямам, но е факт.
-Почти забравих как се отваря предния капак и вече не мисля за поне един литър масло в багажника.
Като карам една кола искам да ми доставя удоволствие, а не непрекъснато да ми свети червена лампичка в главата.

ivchotr

Предния капак го отваряй от време на време, защото освен маслото, може да изчезне и антифризът :D

nogopechen

Ако някой много иска да разбере, от какво може да е повишеният разход на масло, може да погледне с ендоскоп в цилиндрите. Продават се на свободният пазар. Ако око не види и ръка не пипне, е някаква форма на древногръдска философия. Външните течове са още по-лесни.

F Focus

За себе си ще приклчюча темата, докато не сменя сегашното масло с "Равенола", ама май колкото по-рядко вдигам щеката, толкова разхода на масло е по-малък! (tooth)
Преди това ще дам някои отговори на дългият пост на Ivchotr, в който до голяма степен разпознавам себе си, какъвто съм понякога, и какъвто не се харесвам , но както и да е-колата е "швейцарка", а не "италиянка". Доста е запазена и изобщо не мисля, че съм изтеглил късата клечка! Отделно, че има доста екстри монтирани от предишният собственик. Слава Богу пари за ремонт имам и изобщо не ми се свидят (никога не съм пестил пари за колите...и за други работи...! ^-^ ), но големият въпрос е КОЙ да го направи? Също така досега не съм обикалял много-много по майстори, имайки предвид местоположението на работата ми и без кола е тегаво да отида, но в края на месеца ще имам мнооого свободно време! ^-^

ADiDimitrov

Ф Фокос след като си от София защо задаваш въпроса КОЙ !?!? То не е ли ясно 😉

F Focus

Съвсем честно ти казвам, че не! >:(
Не ме интересува цената на услугата-само качеството! Готов съм да закарам колата в друг град, където да изкарам на хотел около седмица, или да се върна с автобус, но да знам, че всичко ще се направи, както трябва, щото имам много споделени мнения от потърпевши от софийски супер-дупер прехвалени майстори! Също така съм убеден, че в София майсторите за Форд хептен се разглезиха от големият наплив на клиенти и се отпуснаха-не, че някои наистина не разбират и не могат-просто претупват нещата, защото много други чакат и искат да печелят повече! Едно свършат-друго оплескат...Наблюденията са ми, че извън София има доста кадърни и съвестни майстори. Знам кого ще ми препоръчаш в София, но да попитам. Пиши ми на ЛС, ако искаш, и ако съм познал ше споделя впечатления от ползвали услугите му. Готов съм да дам не 1500 лв., както твърди Ивчотр( :) ), ами 4000лв., но трябва да съм сигурен, че всичко ще е пипнато и направено перфектно! Или поне почти!
Та така-ще съм благодарен за предложения-може на ЛС, за да не се получи реклама, но защо пък не?

П.С.  Пример-една от най-добрите фирми за чип-тунинг в наше село не е в София, а в Годеч.

saggy

Темата, че не си сигурен кой майстор какво ще свърши ,е ясна и това най-вероятно е причината хората да не ремонтират Дуратека като почне да пие маслото. Друго ми е интересно от тези, направили ремонти. Като сменихте сегментите, сменихте ли веригата и прилежащите чаркове около нея?

ivchotr

Аз не съм визирал никого конкретно в дългия си пост.

F Focus

Разбирам питането ти, но предполагам, че майсторът е казал, че е добре да се смени и това, и онова, но клиентът в зависимост от финансовите му възможности и намерението му да ползва колата продължително време, или да я продаде е приел, или отказал. При подобен ремонт не вярвам майсторът да е пропуснал да види и предложи смяната на износени други части.То, ако помниш бях пред дилемата за смяна на верига по съвет от "моя" майстор, но благодарение на съвет от Станислав посетих "неговият" майстор, който ме отпрати по-живо, по-здраво след, като прослуша двигателя и покара колата, за което писах. Но при ремонт, ако веригата ми показва признаци на износване бих я сменил, барабар с всичко друго необходимо, та следващите двайсет-трийсет години да забравя за проблеми! ^-^ Както писах слава Богу  парите не са ми проблем, щото има много хора в наше село, които едвам свързват двата края, и ако им се случи да са си купили автомобил, нуждаещ се от що-годе сериозен ремонт... >:(
Като отпочна ремонт на двигателя задължително ще ревизирам и алтернатора. Ама май и стартерът не е зле да се види, че се сещам за няколко ремонтирани такЪви. Дали някой е писал за проблем със стартера на бензинов, Дуратек при Фокус-2?

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 11 Март 2023 22:14:41Темата, че не си сигурен кой майстор какво ще свърши ,е ясна и това най-вероятно е причината хората да не ремонтират Дуратека като почне да пие маслото. Друго ми е интересно от тези, направили ремонти. Като сменихте сегментите, сменихте ли веригата и прилежащите чаркове около нея?
Като гледам тук, а и при мои познати с този мотор сменят всичко + верига и всичко около нея. Но май това което се продава по магазините е много зле. Основно проблемни са колелата, циментацията им пада много бързо и ако оригиналните карат по 250 300 к. Афтърмаркетите едвам изкарват 50 к. Абе белята не е една.