Теч от турбото- C Max 1.6 tdci, 109 к.с

Започната от Agorax, 12 Ноември 2022 20:37:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Agorax

Здравейте колеги, наскоро се сдобих с Ford C-Max 1.6 тдци-109 к.с. Малко след това я обслужих-масла,филтри,ремъци и ролки+масло на скоростната кутия. Навъртял съм околоо 1200 км, забелязах че прави локва от масло под колата,ходих на майстор който ме препрати да се измие двигателя,понеже целия беше в масло и нямаше как да се проследи теча.Работата свършена,върнах се при него и се оказа (поне по негови думи) , че ротора на турбото е разбит и самото турбо е въртяло маслото към гарнитурата на клапаните, поради което и там ще трябва да се подменя всичко,понеже уплътненията били заминали и оттам допълнително се стича масло.Понеже не разбирам много, според вас това възможно ли е? Самата кола иначе няма проблем с вървежа,нито пуши.Ако е от значение маслото което сложих е Total Quartz 5w-30.


F Focus

Би трябвало много да пуши при подаване на газ и поддържане на обороти, ако турбината е заминала-така ли е?
Вискозитета на маслото 5/30 е правилният, но от личен опит мога да кажа, че Тотал-Кварц и Тотал-Инео са средна, че и под средна хубост масла-това м/у другото, но в случая маслото няма вина.

ivchotr

Цитат на: Agorax в 12 Ноември 2022 20:37:44... че ротора на турбото е разбит и самото турбо е въртяло маслото към гарнитурата на клапаните, поради което и там ще трябва да се подменя всичко,понеже уплътненията били заминали ...

Това не го разбрах много добре ::)