Ford C-Max 1.6 имобилаизер проблем

Започната от Simeon Petrov, 13 Октомври 2022 13:27:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Simeon Petrov

Здравейте колеги скоро се сдобих с форд c-max 1.6 2004 купих автомобила с един клуч и не работеше дистанционното отключване което не е чак толко голям проблем но малко след това започна проблема с имобилаизера някой път червената лампа на таблото не угасва и започва да мига бързо и колата не пали след определено време или на другият ден пали. За съжаление в момента се намирам в Германия и тук никой не се наема да отсрани имобилаизера бихте ли ми казали дали бих могъл да го отстраня сам. По някои път в движение всички лампи по таблото светват и не очита километража и оборотомера като изгася и запаля се оправя но има вариант и да не запали ако продължи да свети лампата на имобилаизера. Ще съм благодарен за всеки съвет


EvgeniV

Здравей колега,аз има подобен проблем,но нямам идея от къде идва.Както си карам светва чек-а и всички лампи на таблото,колата остава да работи на обороти,но не върви,педала на газта не реагира,изгасям и въртя да запали,но светят ли чек и другите лампи въобще не реагира,след около 5 Мин пали и тръгва все едно нищо не е било.Колата е С Max 1.6 дизел 90кс '2009,на диагностиката не излиза грешка,ако си решил проблема или някой ако има идея за причината моля да даде мнение.IMG_20230226_094624.jpg

nogopechen

Вие сте снимали вероятна причина за този проблем. А "Диагностика" е ширко понятие.

zz_stefanov

Това не се ли решаваше с поправяне на спойките на куплунга в таблото?

ADiDimitrov

И двамата имате проблем със самите табла. Решението сваляне на таблото и нови припойки. В БГ има хора които с това се занимават и помагат, но в Германия ще трябва да се оправиш сам.

ivchotr

Грешката за повреда на двигателя едва ли трябва да се разглежда буквално, щом след 5 минути колата пали и върви нормално. Влизането в авариен режим може да е провокирано от какво ли не. В момента Астрата на дъщеря ми е в сервиз, защото преди около две седмици при изпреварване на ТИР по пътя Плевен - Русе, колата е забила и едва са се прибрали в тяхната лента без да ги дават по новините. На другия ден са прочели грешки за разлики в наляганията на 1-ви и 2-ри цилиндър в посока нагоре, необучена геометрия на турбината и още нещо за недостатъчно налягане в двигателя. Преди да стигнат до сервиз, бяха угасили двигателя и след стартирането му не е имало проблеми с вървежа. Грешките са си останали записани. Няколко пъти съм писал и за подобно влизане в авариен режим на дизеловия ѝ Форд. Оказа се, че електрическият педал на газта е с прецакани пътечки на потенциометъра. Пак ей така без никакво предизвестие влизаше в авариен режим, че понякога и гаснеше. Но по спомен не записваше грешка за педала. Не го твърдя на 100% това за липсата на грешка, но май така беше. Този гюм се хваща с професионална диагностика, че е някаква стара генерация.
Затова, ЕвгениВ, закарай колата при диагностик с читава апаратура, който освен това може да тълкува това, което чете. И да има опит с тези печки.
А, сега видях, че си във Франция. Ако не бъркам, твоят двигател е реално на Пежо, така че можеш да ползваш и техните услуги. Ако бъркам, нека някой да ме поправи.

Наско

Подкрепям мнението за проблем с таблото. Същите симптоми имаше и един колега с Пежо и си го поправи сам.
EvgeniV, ако си близо до Лион, звънни ми - +33781319121. Мисля че има човек който може да свърши работа, ама шъ иска пари. Та първо опитай сам, таблото не е трудно за сваляне. Има руски клипчета в тубата.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

ivchotr

Цитат на: EvgeniV в 26 Февруари 2023 12:29:40...Както си карам светва чек-а и всички лампи на таблото,колата остава да работи на обороти,но не върви,педала на газта не реагира,изгасям и въртя да запали,но светят ли чек и другите лампи въобще не реагира,след около 5 Мин пали и тръгва все едно нищо не е било...

Само да попитам какво общо има цветомузиката в таблото с нежеланието на колата да върви в даден момент, вкарвайки двигателя в авариен режим, както го описват колегите?

zloster

Цитат на: zloster в 18 Януари 2019 18:52:09Или умираща спойка на таблото?
https://www.fordownersclub.com/forums/topic/92928-throttle-position-problem/?do=findComment&comment=663858
Накратко пише, че при тези автомобили в таблото се случва преобразуването на аналоговия сигнал от потенциометъра на педала на газта към цифрови съобщения по CAN шината, които вече ходят до ЕБУ-то (ел.блок за управление, ECU, PCM по терминологията на Форд) на двигателя.
Надолу се споменава за проблемите, които причинява използването на безоловен припой.

Горният коментар в английския форум е писан от JW1982. В дневника на Фиеста-та съм обяснил накратко за него (препратката под профила ми).

Още малко по темата от този форум:
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11529.msg143203#msg143203
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11660.msg139174#msg139174
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/