Проблем с запалването

Започната от svet-68, 21 Юни 2022 10:42:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

svet-68

Здравейте, колеги. Колата е ес макс 2012г. Вчера при опит да запаля колата не реагира по никакъв начин. На таблото и записва проблем с двигателя. Проблема ми е че колата е автомат и сега е на паркинг позиция. Не мога да я освободя от паркинг и не можем да я качим на платформа за да я закарам до сервиз. Някой ако има идея как да я освободя от паркинг ще съм много благодарен


Pyrhel

Трябва да вдигнеш пластмасата около лоста и под нея има жълт палец. Не помня дали се натискаше или подвигаше и лостът се освобождава.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

svet-68

Благодаря ще пробвам и ще пиша

svet-68

Да наистина е така. Разскача се пластмасата около лоста и откъм шофьора се вижда един пластмасов жълт лост. Натиска се надолу и скоростния лост се освобождава. Качих я на платформа и в сервиза. Ще пиша за развитието на проблема.

saggy

Безключово ли е паленето на колата или е с механичен ключ?

svet-68

Механично с ключ. Малко предистория . Качвам се в колата въртя ключа и нищо пълна тишина. Нито се мъчи да завърти нито се чува бендитска. Нищо. Първо си помислих че е акумулатора вече е на четири години. Но забелязах  че когато е слаб акумулатора като завърти ключа лампите по таблото започват да примигват. А при мен не е така светят си нормално. Въпреки това го свалих и го зареди. На другия ден го слагам въртя ключа и пак не мога да запазя. Забелязах че когато дам на контакт лампата на акумулатора светва за около 2-3секунди  изчезва. Там където показва километри те също стават черти. Дава грешка в двигателя и че не може да се запали. Пробвах се да я закачат с компютър не може да се свърже с компютъра на колата. Утре имам уговорка с един майстор от Сливен да дойде да я закачи на компютъра да видим какво ще излезе. Не знам само ако и той не може къде ще я карам. Най близо ми е Бургас не знам в Стара Загора дали имат сервиз на Мотофое. Какво ще ми кажете за тези сервизи

saggy

Слабо място при фордовете е стартерът. Може да е заминал. Друго нещо е да има проблем с компютъра на колата. За него могат да помогнат хората от фейсбук групата Ford Upgrade+ група - https://www.facebook.com/groups/1257621777981275/?hoisted_section_header_type=recently_seen&multi_permalinks=1371759763234142. Те имат човек в Бургас, Плевен и София мисля.

svet-68

Днес идва човек от Сливен закача я на компютъра и не може да се свърже. Разскача последователно АБС модул Трансмисия и ще нещо но не разбрах какво. Съмнява се в БМС модула. Свали го но визуално няма нищо. Каза че трябва да се закара до тях ,сервиза е до Сливен. Проблема е че ще могат да я погледнат чак след две седмици. Мисля в понеделник да се обадя до Мотофое Бургас да питам дали ще могат да я погледнат по рано. Интересуваме дали някой има наблюдения от сервиза на Мотофое в Бургас. Специално за диагностика

svet-68

Saggy аз нямам фейсбук ако може някакви телефони

saggy

Цитат на: svet-68 в 25 Юни 2022 21:05:24Saggy аз нямам фейсбук ако може някакви телефони
Не виждам телефони в групата им. Имат и страница, но и там не видях телефони - www.fordupgrade.eu. Направи си един фейсбук и им пиши.


ivchotr

#10
Както си я оставил на свободна предавка, вземи един кабел със сечението на този, който отива от плюса на акумулатора до яката клема на шалтера на стартера и подай плюс до другата му яка клема. За по-сигурно дай контактния ключ в положение "контакт", че не съм сигурен дали не прекъсва масата, ако е изключен. С подаване на плюс на другата яка клема на шалтера на стартера, на правктика елеминираш контактната плочка в шалтера. Ако стартерът завърти, значи самият той като електромотор няма проблем. Оставяш настрана кабела, който си ползвал до момента за пробата и вземаш друг, който е със сечението на тънкия кабел, който е закачен някъде по шалтера на стартера. Обикновено е между двете му яки клеми. Може да е закачен с клема "женско-мъжко", може да е хванат и с гайка. Пак връзваш единия му край за плюса на акумулатора, а другия го подаваш на клемата на стартера с тънкия кабел. Този кабел, който си е закачен по принцип на шалтера, е за подмагнитването му. Получава захранване когато дадеш контактния ключ в положение "стартер". Той задейства шалтера, за да може същият да прехвърли големия ток от яката клема със заводски вързания плюс от акумулатора към другата яка клема, към която ти подаваше плюс с якия кабел от първия опит.
Ако колата завърти, значи нямаш проблем и с шалтера. Ако и запали, значи нямаш проблем и със запалването. Остава да търсиш причината, поради която стартерът не получава захранване през ключа. В този случай е възможно розетката на ключалката да се е омагьосала хардуерно - примерно износени пъпки на контактната плочка и т.н.
Ако още при първия опит не се случи нищо - стартерът не ще да завърти, търсиш кое ти къса масата. Може да се е прекъснал проводник между двигателя и купето, а може и да е някаква софт/хардуерна бъзикня, която не ми е известна за този модел. Но поне ще можеш да насочиш механиците от сервиза какво да търсят и ако го знаят къде е, да го оправят.

svet-68

Колега благодаря за насоките но сега се връщам от Бургас. Закара ме колата с платформа при Борислав Христов. Човек от фейсгрупата и му я оставихме. Когато имам някакъв резултат ще пиша.

svet-68

Колеги, здравейте. Сагата с не палене на колата приключи. Оказа се хидравлична помпа. Намокрена и окъсява системата. След смяната с друга проблема е решен. Моята помпа е електрическа. Благодарности на Саги за препратката към фейсбук групата. Момчето от Бургас Борислав Христов се оказа много точен. На втория ден след като му закарахме колата се обади и ми каза какво и е. Препоръчвам го на всички които имат проблеми в района на Бургас. Между другото ми ъпргредна и таблото, и има много полезни функции.

saggy

За помпата - това е електрическата хидравлична помпа за хидравликата на волана ли? Предполагам момчето от Ford Upgrade+ е прочело грешките и е преценило, че е от нея. Можеш ли да кажеш колко излиза една диагностика при тях като цена? Предполагам, че е монтирал табло-километраж от техните на Ford Convers с показания на температура, дигитална скорост и т.н.?

svet-68

Не знам колко излиза диагностиката при тях. Но човека каза че когато е изключително хидравликата , колата си е запазила  и е вървяла само че без хидравлика. Блока на хидравличната помпа е окъсила. След смяната с нова хидравлична помпа нещата са добре. Не знам дали тук е редно да коментирам цени. Аз все пак съм доволен че колата е оправена и то бързо. Вече съм на морето и се радвам на пълноценна почивка.