Кои филтри сменяте при профилактика на климатик /освен на купето!/

Започната от SPARTNEG, 28 Май 2021 11:39:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SPARTNEG

Здравейте,
сменям си с маслата и всички филри, вкл. купето.
Но ще я карам за профилактика на климатика, може да долеем фреонче, че нещо не духа мн хладно, ОБАЧЕ искам да знам какви филтри мога да сменя за купето. Скоро живот и здраве чакам пеленак, а за отзад има въздухопроводче под и зад подлакатника. - там сменя ли се нещо, бърка ли се.
Колата е от месец два при мен и едва ли е пипано, не искам да диша евентуално мрръсотии...


Жоро Петков

На купето имаш само 1 филтър.
Не знам фабричния ти филтър дали е ХЕПА ако не е евентуално можеш да потърсиш такъв заместител.
Като ще правиш профилактика на климатичната система направо я почисти цялата. Има различни спрейове за цялостно антибактериално и антимикотично почистване.
Не мога да те посъветвам за точно какъв, защото и аз съм в момента в процес на избор.
Ако се доверяваш на майстора си питай него или някой съфорумник да изкаже мнение.

ivchotr

В Кауфланд продават добър спрей за профилактиране на въздуховодите на колата. Ползвай го. Има си описание на флакона кое как се прави.

SPARTNEG

аха! Не знаех за спрейове и т.н. Щее прегледам за такова антибактериално почистване, по-скоро май това трябва да направя, че кой знае какви мръсотии има.
Не съм го правил досега с колата, а и на предишната - само филтър сменях и толкова. И съответно в тая насока отивам на препоръчан сервиз /МКомплект/, там вече ще ги разпитам и действам.
Мерси, колеги!

ivchotr

Във въздуховодите се нарояват всякакви плесени, ако не се чистят редовно. Поради тази причина е добре, когато ползваш климатика, да го спираш няколко минути преди да си угасил колата, но да оставяш вентилаторът на климатизацията да върти (в режим вентилация без климатик, не е задължително да е на високи градуси). При това упражнение се доиздухва студеният въздух от въздуховодите и се намалява значително вероятността в тях да остане влага, която всъщност е развъдникът на плесените.

Жоро Петков

Другия вариант е да си взимаш не поленов филтър, а такъв с антибактериално и антигфунгицидно действие.
Аз сега съм се загледал в такива... цената е двойна дали действат обаче не знам.

SPARTNEG

Ясно, мерси, колеги!!
Мислех, че има и освен на купето големия филтър и някой друг вътре по проводите...особено за духалката отзад.

Ozzie

Преди три години (+/-) сложих филтър с активен въглен. Определено има ефект. Неприятни външни миризми в купето не съм усетил.
Освен това, цените за такива филтри вече не са безбожни.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov

Колко години го ползваш? Аз мисля, че и година му е много в този пепеларник.
А за мястото му в Фокуса, нямам думи :)

Ozzie

от както съм го сложил
поради "лесната" смяна, още не съм се наел да го сменям, все пак е само за купето
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Аз го сменям на 1 година. Показателно е, че след около 1 година с работещо парно/климатик при дъжд почват да се запотяват стъклата и само смяната на филтъра оправя нещата. Сега съм с филтър на Henghts с въглен и е по-зле от същия оригинален. Много повече се усещат изгорелите газове от другите коли. Иначе мястото на филтъра наистина е идиотско :). Спрейовете за почистване вършат ли наистина някаква работа, премахва ли се неприятната миризма?

ADiDimitrov

Спрея върши супер работа, но ако го пръскаш от към дренажната тръба директно н а питата. Има достъп от към пасажерското място като махнеш декоративния пластмасов панел. Питата ми стана като нова 😆

FoMo4

Ползвам филтър RIDEX с антибактериално действие, с фунгицидно действие, филтър за финни частици (PM 2.5), филтър купе с полифенол .... последния да затвори вратата. Всяка пролет го сменям, вадя филтъра, пълня кухината където стои филтъра с пяната за климатици на Motip, изчаквам 1ч пяната да се изтече през дренажната тръба и слагам новия филтър. Няколко часа после понамирисва на аптека в колата, но след това се измирисва.

saggy

Много точно обяснено, благодаря! Ще се пробва стига фокусникът да има такъв дренаж в дупката за филтъра. :)

Ozzie

Всички имат. Конденза трябва да изтича извън колата, иначе току виж си завъдил попови лъжички.  :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

Имам въпрос към колегата FoMo4, ако евентуално си зопознат с мястото на разположение на поленовия филтър на Фокус мк2 и на Мондео мк4 ли се намира на същото място?

FoMo4

Снимките са на Мондео. И на Фокус мк2 и на Мондеото се намират на едно и също място.

saggy

Имам друг въпрос. Освен стандартната профилактика на климатика със смяна на маслото на компресора и допълване с фреон, нещо друго правите ли? Например измиване на радиатора или смяна на филтър дрехидратор? При VAG групата след 2005г. филтър дехидраторът се сменя периодично и е част от обслужването на климатика. Друг въпрос е дали в БГ някой го прави.

zz_stefanov

Имаш ли някъде инфо на какъв период се правят тези неща по климатика?

saggy

За Форд нямам никакво инфо. За VAG може би веднъж годишно преди летния сезон се преглежда филтъра дехидратор и ако е за смяна се сменя. Обаче не съм чул някой да го прави в БГ, освен ако нямаш някаква повреда по климатика. Аз по-скоро бих си измил радиоаторът, защото винаги има полза, но нещо не мога да се доверя на сервиз. :) 


saggy

Пробвах процедурата по почистване със спрей Motip Airco Cleaner, която описа колегата FoMo4. Следвах също процедурата на Motip за почистване - https://www.youtube.com/watch?v=LT-a7IGUEIU&t=43s&ab_channel=DenicomBulgaria. След изпълнението на процедурата вече няма миризма от спрея. Колко е eфективно не мога да преценя, но няма с какво да навреди.

saggy

Ако ние се оплакваме от смяната на поленовия филтър на фокуса, какво да кажат собствениците на Рено Кангоо 2. При него се сваля половината табло, че да стигнеш до филтъра - инженерна мисъл  (rofl)? https://youtu.be/VcLXGQtL0e8

F Focus

Използвам филтър за купето с активен въглен на "Filtron" K 1150A. K 1150 е без активен въглен-това за Фокус-2, 2006г.
Никакъв антибактериален спрей, с каквито и тръбички да се предлага не може да стигне до радиаторчето под таблото (забравих как се нарича?), което излъчва студа, и което буквално е завряно на кучето в гъ-а, та да го напръска обилно, и директно, а именно там се завъждат вредните и смърдящи бактерии! За да не се стигне до завъждането им спазвам златното правило десетина минути преди да пристигна да изкл. климатика и усилвам вентилатора, за да изсуши вътр. радиаторче. По темата имам "велико" (tooth)  откритие кВо да се прави-на една от предишните ми коли се ориентирах откъде влиза външният въздух, свалих филтъра на купето, стартирах двигателя, пуснах вентилатора на средна степен (без вкл. климатик) и оттам, откъдето смучеше външен въздух изпръсках два наистина антибактериални спрея, закупени от аптека (повечето авто такива са ментета!)-така спрея минава наистина по целият тракт, стига до питата на вътр. радиатор и всякакЪви гадни и вредни миризми изчезнаха. Много се зарадвах, колко съм умен( :) ), ОБАЧЕ след десетина дни започна да просвирва вентилатора на купето, та се наложи сваляне на цялото табло-това през 1999г., автомобил "Мерцедес" 124Е 250Д 20клапана, 1994год. Експеримента тогава ми излезе 600лв.-правете сметка колко би било сега?!
От тогава не си правя експерименти със спрейове, защото съм убеден, че са напълно излишни, ами винаги изсушавам питата на вътр. радиаторче-ако забравя да спра климатика преди да стигна го изключвам и оставям колата да работи на място 10-15 мин. с макс. обороти на вентилатора, за да я изсуши и отдавна нямам никакви проблеми с гадна миризма.
Имайте предвид, че изпуснете ли нещата от контрол решение няма-ще пръскате едно-друго, ама ще постигнете чисто парфюмериен ефект.

П.С. Филтъра на купето го сменявам всяка година с маслото само при двама маслари, които, като чуят за смяна на филтър на купето започват да се тръшкат, ама ги убеждавам с някой лев, след което за две-три минути се справят успешно! :)
Никакъв филтър за купе не може да спре гадни миризми, идващи отвън-за целта има клапа, затваряща външният въздух.
Имайте предвид, ако желаете, разбира се, че с използване на всякакЪви спрейове постигате единствено чисто козметичен 'ефект", а бактериите  по питата, където се развъждат основно и само там ще са си живи и здрави! И вредни и смърдящи-никак не ги подценявайте, особенно, ако има деца в купето-нас кучета ни яли, ама що и тях!!! И да знаете, че там  се завъждат много вредни БАКТЕРИИ, а не някакви си други "безвредни" микро-организми!
Надявам се да съм Ви бил полезен и да ме послушате!
Ако има начин да се стигне лесно до питата на вътр. радиаторче , за да се напръска обилно с истински анти-бактериален спрей ще е изключително  полезно да се сподели, ама не вярвам да е възможно-същото е винаги изкл. трудно достъпно независимо от марката и модела, но реших да попитам все пак.