Как да измеря маслото на мотора!!!

Започната от ADiDimitrov, 16 Март 2020 20:30:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги много коли съм карал, но такова чудо като тоя Форд не е било! Гледам редовно да меря маслото, защото както всички знаят тия мотори си го похапват, а аз не искам да утърва коня  (tooth)! И понеже за малкия период от година и половина, от когато имам колата, съм забелязал, че меренето на дори малка неравност показва сериозно разминаване на щетака. И ето сутринта оставам колата на равно на паркинга и след 8 часа отивам вдигам капака и почвам да меря и изненада щеката е на минимума, но тук забелязвам че до максимума щеката е напълно суха, е след това отново има масло което е доста над максимума! Викам нещо се е изцапало, бърша старателно, меря втори път, същата работа, чистя меря 5 пъти, все тая, масло до минимума, суха щека и после масло над максимума! Хванах се за главата, затворих капака и газ за детето. Там пак спирам на равно, мотам се половин ча, взех детето, вдигам капака и пак меря и изненада -щеката на масло точно до максимума като по учебник. Чистя меря пак и пак е на максимума!!!! И сега на какво да вярвам на мерене на престоял мотор на 8 часа или на мерене на престоял 30 мин.???? На предната смяна на маслото пак ги имах тия драми, щеката все показваше на минимума и те така като смених маслото от двигателя източиха стабилно количество, а щеката все на минимума и даже под него!!!! Не знам, вече мисля да не барам тая щека и да доливам само ако светне лампата!


Ozzie

Не си първия с тази драма.  ;D
Пращам ти лично.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ADiDimitrov

Цитат на: Ozzie в 16 Март 2020 20:36:43
Не си първия с тази драма.  ;D
Пращам ти лично.
Прочетох и пак се сещам за един друг въпрос който ме терзае:
-как се разбира дали има запушена картерна вентилация???


ivchotr

Принципно маслото се мери така - двигателят се пали след няколкочасов престой и се оставя да поработи няколко минути. Гаси се. След минута-две се вади щеката, почиства се, вкарва се в двигателя и след изваждането й може да се смята, че ще покаже точното количество на масло в двигателя. В общи линии при теб се е получило това около детската градина/училището или откъдето там си взел детето.


clodd

@Ozzie може ли да споделиш тук инфото как правилно се замерва маслото?
Или се прави както е казал колегата ivchotr ?


zz_stefanov

Цитат на: ivchotr в 16 Март 2020 22:57:27
Принципно маслото се мери така - двигателят се пали след няколкочасов престой и се оставя да поработи няколко минути. Гаси се. След минута-две се вади щеката, почиства се, вкарва се в двигателя и след изваждането й може да се смята, че ще покаже точното количество на масло в двигателя. В общи линии при теб се е получило това около детската градина/училището или откъдето там си взел детето.
Ми тия от форд да го бяха описали в инструкцията. Там пише на равно и на студен двигател.
Това омаслеване на горе по щеката в последствие от какво се получава?


ivchotr

Омасляването по щеката се появява при работата на двигателя, защото загрялото масло отделя пари, които са омазнени. Затова повечето двигатели имат и отдушници на картерните газове. В последно време тези газове се прекарват отново през цилиндрите с цел екология и т.н.
Маслото може да се измери и без стартиране на двигателя преди това, ама се предполага, че ще се е сгъстило след продължителен престой (особено пък в студено време) и вероятно ще покаже по-малко количество. При по-топло време е същото, защото след определен пробег маслото започва да губи част от качеството си и съответно като изстине, течливостта (гъстотата) му се променя. Ако измериш (замерваме се с яйца и домати в последно време :D ) по-ниско от нормалното ниво на маслото без да припалиш двигателя, най-вероятно ще решиш, че има разход на масло и ще долееш по норма. Когато маслото загрее обаче, най-вероятно ще подмине максимума на щеката, което означава, че в двигателя има повече от препоръчаното количество. Което също не е добре за него. Най-често избива през гарнитурите, повишава се налягането в картера и т.н.
Идеята на припалването на двигателя не е да го държиш да вдигне градуси, а да разбърка малко маслото.


clodd

@ivchotr благодаря ти за подробните обяснения :)
Може ли само да споделиш каква е логиката при студен, непален скоро двигател - при първото вадене на щеката маслото да е на минимума, а при всяко последващо да си показва около максимума?


ivchotr

Чак такава разлика не би трябвало да има.

Логиката за мен е тази от предния ми пост. При студен двигател, особено през по-студените месеци, маслото се "свива". Когато се развърти двигателят за някоя и друга минута, маслото си покачва температурата и съответно си увеличава обема. Тук е важно да се отбележи, че не трябва да се чака да се повиши много тепературата на двигателя, защото маслото ще се загрее и съответно ще си увеличи обема повече, отколкото е необходимо за коректно измерване.
Преди тридесетина години зимите бяха къде - къде по-люти от сегашните и в казармата се стигаше до там да се греят с огън картерите на машините, за да се стопли маслото преди да се старират двигателите. Гъстото масло се движи трудно по маслените магистрали и мазането на двигателя се влошава драстично.
Онзи ден рано сутринта тръгнах на работа с мотора. Беше 1 - 2 градуса над нулата. Моторът в момента стои на открит паркинг. Запали от втория път, като трябваше леко да му подам газ, независимо, че беше на смукач до откат. Явно и бензинът беше позамръзнал :D Винаги при първо палене за деня стискам и съединителя. Е ми като го пуснах, двигателят претрака - скоростите и съединителят се мажат с двигателното масло. Явно и то е било позамръзнало. Като се посгря, нещата си дойдоха на мястото. В ръководството на мотора е описан точно този начин на проверка, който описах по-горе. Само дето нямам щека, а прозорче на страничния капак на съединителя. Ама то е същото - все ниво се следи.
Честно казано, в ръководството на Форда не съм се зачитал как препоръчват да се измерва нивото на маслото, но принципът не би трябвало да е различен.


F Focus

Цитат на: clodd в 20 Октомври 2020 15:21:24
@ivchotr благодаря ти за подробните обяснения :)
Може ли само да споделиш каква е логиката при студен, непален скоро двигател - при първото вадене на щеката маслото да е на минимума, а при всяко последващо да си показва около максимума?

Ами то и при моя бензинов фокусник 1.8-125к.с. е точно същото-при първо вадене на щеката едвам се забелязва наличие на масло в самия и край, доста под минимума, докато при повторно мерене е на максимум...?! Това при студен двигател-а, сега де...?


saggy

Аз нямам такива проблеми при 1.6 бензин - каквото е на първо вадене, такова е на 2,3,4 и тн.


F Focus

Руснаците слагат точка на извечният въпрос относно измерване на маслото при тези маздови двигатели, а именно-след продължителен престой(колата е на равно място) при повторно поставяне на щеката, каквото покаже-това е! НО-мерителната част на щеката трябва да е насочена напред при вкарването и-ако е вкарана наобратно(към шофьора ще покаже с около 30% по-малко).
Така, че бележете си жълтата дръжка на щеката с капка червен лак за нокти, например ^-^ , преди да я вкарате в правилното положение и бъдете спокойни за нивото на маслото!
Аз, докато го прочета това от руснаците съм попредобрил с около 200-300гр. количеството масло в двигателя, ама ще карам така, че времето стана неприятно за улични занимавки по автомобила >:(


Bizu

Това пък с какво помага се чудя?


F Focus

#13
Аз пък се чудя какво не разбра и какво не ти е ясно?!
Или просто ни е кеф да си пописваме и да критикуваме?
Какво не Ви стана ясно и какво не Ви се стори полезно-моля да поясните!
Заради такива, като вас много хора, които биха могли да са много полезни по много теми се отказват да пишат във форумите!
А, такЪви, като вас се появяват, като имат проблем и така до следващият, без изобщо да са полезни за форума!


ivopolr

#14
Аз, докато го прочета това от руснаците ...

Колега F Focus я когато ти е удобно дай линк към темата, да прочетем как тачно са го коментирали братушките!


ivchotr

Фокусът пак влезе в цикъл. Успокой се, ве  :D В интерес на истината и на мен не ми стана много ясно какво значение има как е обърната щеката, че да показва с 1/3 повече или по-малко количество в картера ::) Все пак става въпрос за завъртане на 180 градуса на една пластина.


F Focus

Съжалявам, но съм дърт и не вдявам много-много от компютри, така, че не мога дам линк, но знам руски! ^-^Търсите "Форд форум Россия" и се появявя "Автомобили Форд и его друзья". После има марки и модели и т.н.-пишете колата си и "замера уровня масла"
Не се съмнявайте в това, което съм казал, но Ви разбирам, че искате да се убедите лично!
Всъщност по всички въпроси руснаците са номер едно-за мен!


F Focus

Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 21:01:05
Фокусът пак влезе в цикъл. Успокой се, ве  :D В интерес на истината и на мен не ми стана много ясно какво значение има как е обърната щеката, че да показва с 1/3 повече или по-малко количество в картера ::) Все пак става въпрос за завъртане на 180 градуса на една пластина.

Ивчор-не очаквах такава реакция


F Focus

Щеката влиза под ъгъл спрямо картера-сега изясни ли ти се, или...?


ivchotr

Дано не съм те обидил, ама понеже и аз съм дърт, ми стана интересно как палиш от четвърт. Трябва да си по-спокоен. Както казват японците, не всяко потупване по рамото е покана за дуел. Изказването на колегата по-горе на мен не ми прозвуча като заяждане. Както и да е...

То е ясно, че щеката влиза под ъгъл, ама едва ли е по-дебела от милиметър, та да окаже такова влияние обръщането й. Ако беше дебела към сантиметър, вече е друго нещо. Ама щом казваш, така да е.

П.П. И ще ми купуваш костюм :D


F Focus

#20
Абе хора-какво ви става?
Толкова ясно съм написал какво-що и как, и вместо да ми благодарите нЕкви ме критикуват! :o Майната им на критикарите и занапред не чакайте от мен постове, въпреки, че обичам да съм полезен, но в този фирум, и с някои от потребителите никак не ми е кеф-тр0шете си кратуните без мен!

А, пък аз преспокойно ще се справя и без вас, както и досега!


ivchotr

Ей го на. Пак запали. А ве ти у вас ракия нямаш ли? Сипи си една и се успокой. Никой не те критикува за нищо. Загубил си чувство за хумор с годините, май :D


F Focus

Ивчо-нали четеш кВи отговори получавам от нЕкои, бе човек!Аз им давам решението на проблем, а те ми се зъбят, вместо да благодарят!Бахти отношението! А точно тия с нищо не са полезни на останалите-помисли...


ivchotr

Според мен се нервиш излишно. Помагай с каквото можеш, пък който иска да ползва помощта ти, добре дошъл. Който не иска, негова работа. Колегата Злостър изчезна някъде, а беше доста полезен с разни данни, които изравяше незнайно от къде, но описваше педантично. Понякога се "сдърпвахме" за нещо, но винаги в името на това да не остават неизяснени неща. Надявам се без лоши чувства.


F Focus

Ами то така се случва във всички форуми-нЕкви си питат, после не споделят решението на проблема, междувременно изказват мнение по други проблеми, без изобщо да са в час...ама тези лъсват веднага и би трябвало да се вземат мерки спрямо такЪви-Собственика на форума да решава-добре е, че има такъв!
Нескромното ми мнение е, че съм като цяло полезен с участието си тук, но мога и да греша-оставям Вие да прецените. Като цяло всичките си проблеми не съм решил чрез форумьт, а чрез руският, но не това е важното за мен.
И когато реша да съм полезен по важна тема(за нивото на маслото) нЕкви ми се правят на интересни и не вдяват елементарни неща, които им казвам-например що има разлика как е поставена щеката...?! Трябва да си голям тъпанар да го кажеш това!
Както и да е-имам много ракия, Ивчо и ти казвам наздраве! :-*


Alexi



F Focus

#26
Наздраве, Алекси-да си жив и здрав-готин си, кефиш ме, което е рядко!
Не е по темата-извинявам се!


Ozzie

Абе я покажете я тази щека на що мяза, че е толкова важно кое ѝ е отпред, кое отзад.  :D
P.S. Моята е кръгла, та ѝ е все едно как ще я сложа.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

#28
Ози-щеката от едната си страна е плоска с разграфяване макс/мин, а от другата е полукръгъл профил.
Абе аз ли немога да Ви обясня нещо толкова просто?
След малко ще се гръмна-наздраве! ^-^


Ozzie

ясноооо, тя нак'ва спецялна, хубу, че съм с по-прост модел

Цитат на: F Focus в 09 Декември 2020 23:14:42След малко ще се гръмна-наздраве! ^-^
дооообре  (tooth) :)) (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Ози, друже-ние с по-новите фордове имаме по-големи ядове! >:(
Ама мачът е свирен и няма връщане назад! ^-^


zz_stefanov

Щеки да искаш :)
Пише даже как се бърше :)


ivopolr

То пък като е толкова решаващо как ще я забучиш щеката защо не са направили един ограничител да влиза само в правината позиция?! Да им се чуди човек на германские инженери.... или по-скоро на тези дето са измислили двигателя!


ivchotr

Tук само дуратеци, дураторкове... Нещо за зетек няма ли :-[


ADiDimitrov

 В интерес на истината колегата е прав. Проверих нагледно и резултат е точно така. Мерене с щека завъртяна към шофьора показа малко под средата. Следващо мерен с щека обърната към предната емблема показва почети на максимума! Три опита, все тоз резултат!!! Защо става така, няма идея и физическо обяснение, но факта е на лице! Такваз идиотия могат да сътворят само в Форд!


ADiDimitrov

Малко извън темата, но не се сещам кой питаше и къде относно смяна на верига. Та пак братушките верига не сменят, карат до откат. Но с времето омеква и губи тайминга, та се налага отваряне и нов тайминг. Но до тази процедура да не ви се налага да стигате, че се вади целия матор 😛😉😛


ivchotr

Утре ще пробвам с моята щека. Но продължавам да смятам, че посоченият резултат е възможен при много дебела щека и ъгъл на потапяне в маслото от поне 45 градуса.


ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 11 Декември 2020 19:11:34
Утре ще пробвам с моята щека. Но продължавам да смятам, че посоченият резултат е възможен при много дебела щека и ъгъл на потапяне в маслото от поне 45 градуса.
Ами и да пробваш едва ли ще е същото, моя мотор е последния вариант на Дуратек, а твоя е друг.


ivchotr

Сигурно. Поне ще си изясня въпроса с ъгъла на потапяне на щеката в маслото.


Bizu

@F Focus Ако цялата тази агресия е била насочена към моя въпрос, значи нещо си се объркал. Въпросът ми беше с какво помага обръщането на щеката, че не схващам, т.к. не си пояснил. А като гледам не съм и бил единствен неразбрал.


ADiDimitrov

Цитат на: Bizu в 14 Декември 2020 00:25:56
@F Focus Ако цялата тази агресия е била насочена към моя въпрос, значи нещо си се объркал. Въпросът ми беше с какво помага обръщането на щеката, че не схващам, т.к. не си пояснил. А като гледам не съм и бил единствен неразбрал.
Нищо не помага, просто в двата варианта показва различно, колкото и да се странно. И тук идва въпроса кое от двете показания е вярното, след като едно просто завъртане на щеката дава разлика от 200 300 мл. !


F Focus

#41
Ще отговоря за последно по темата-пусти мерак да съм полезен, защото ми се отщя да си призная!
Давам ясен, верен и категоричен отговор на извечният въпрос как се мери маслото на пустите маздови бензинови мАтори, по която се дискутира от създаването им, и по която са изписани сума ти грешни постове, и по която в МП мрънкат общи приказки! И вместо някой да ми каже едно голямо "благодаря" получавам съмнения, спорове и недоверие(като Бизу и други подобни например)!
Ако не можете да си представите щека потопена в картера под ъгъл и не можете да си обясните защо САМО едната страна на върха е мерителна няма какво повече да кажа, или обясня!
Писах и в другия форум, за да знаят хората и изобщо нямаше подобни критични коментари!Е-нямаше и благодарност, де...абе булгаристанска му работа, кво да праиш...
Отделен въпрос е ЗАЩО производителят не е заковал точно как става пустото измерване! Ама това да му е грехът само...!
Та така-още някой нещо да не е разбрал? Последно ще отговарям до 19ч. днес! (tooth)
Има безценна информация в руският форум, откъдето взех и тази, и ще е много полезно за всички да попрочетат едно-друго там за фордаците си-това м/у другото-особенно за дуратеците, но нямам никакво намерение повече да снасям наготово и впоследствие да се нервя от отговорите-айде нЕма нужда!Но, ако не знаете руски с "преводача" се получават големи смешки!
Поздрави и успех с разрешването на проблемите!

П.С. И само за протокола, а и с възпитателна цел-когато някой ми е помогнал винаги съм му бил благодарен, което съм изказвал и писмено!
Също така при питане за даден проблем, независимо дали ми е било помогнато, за разлика от мнозина съм споделял решението му, както и стойността-в другият форум даже един се изцепи, че съм се хвалил колко съм богат, за да давам такива пари за ремонти-нЕам думи за такЪви! >:(
По този повод имам предложение към Модератора Alexi-такЪви да влизат в "черен списък" и никой занапред да не им отговаря-така паразитите ще се възпитат!И още нещо-за неверни и направо глупави, или заядливи коментари да се получава предупреждение с последващо наказание, ако се продължи-така Форумът ще изглежда по съвсем друг начин-само мое мнение!


toto

Здравейте, нека и аз да кажа как се мири масло на Форд. Най-точно е след като колата е работила и загряла, спираш на равно и след около 20-30мин. като се отече маслото в картера мериш на щеката. МАСЛОТО ПРИ ФОРДОВЕТЕ ДО КОЛКОТО ЗНАМ ТРЯБВА ДА Е ПО СРЕДАТА НА ЩЕКАТА МЕЖДУ МИН. И МАКС. ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ ВСИЧКО Е НАРЕД! 


ivchotr

Що тогава при Форд не са сложили просто една резка на щеката, която показва къде е средното положение и да се равни маслото по нея?

И с какво двигателят на Форд е по-различен от другите ДВГ?

А какво правим с двигателите във Форд, взети от Пежо, Мазда и не знам още от коя друга марка?

П.П.
Градските легенди не са най-сигурният източник на знания в автомобилния свят.


toto

Питал съм хората, които ми сменят маслото как да си го следя. Всъщност като се замисля и с другите е така, защото преди имах една петица дизел и на нея беше в средата нормално положение. Сега имам новия Фокус бензин и на него ми казаха, че трябва да е по средата на пръчката. Въпросът е, че не трябва да е на студено все пак, а да е на работил двигател и да се изчака да се отече маслото от двигателя. Така трябва да е най-меродавно.


ivchotr

A замислял ли си се какво се случва с нивото на маслото в картера, когато автомобилът се изкачва по стръмен наклон, респективно се спуска по такъв. Как помпата успява да го засмуче от картера, още повече когато не малка част от него е качено в главата или се стича някъде из двигателя?
Ще ти дам жокер. Стънтърите с мотори наливат над максимума, че да не "изсъхва" картерът когато ги кантарят. И пак няма добро смазване.
Аз пък от 30 години почти наливам на личните си коли и мотори до максимума и досега проблеми не съм имал. Тези белези на щеките се слагат за да не пада маслото под определено ниво и да не се качва над него. Не за да се търси средата му. В този ред на мисли по-удачно е маслото да е на максимума. Така имаш повече резерв за в случай, че колата не се движи по хоризонтален път и особено, ако случайно го разходва по някаква причина.


Alexi

нормалното положение на маслото е между минимума и максимума ,като на всеки двигател  :D тия майсторчета да ги смениш


ADiDimitrov

Момчета объркахте темата! Всеки знае къде трябва да е маслото на щеката че да не окоти мотора! Тук темата е как правилно да отчетем показанията на щеката на Дуратека. И както се разбра има някои тънкости, които са доста по различни от други марки и модели автомобили. А пък това за баири наклони и т.н. вече идва малко в повече 🤣


ivchotr

Ами не е. Щото малко да не е равен теренът където правиш измерването и се вкарваш в сериал :D


zz_stefanov

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Декември 2020 18:27:16
Момчета объркахте темата! Всеки знае къде трябва да е маслото на щеката че да не окоти мотора! Тук темата е как правилно да отчетем показанията на щеката на Дуратека. И както се разбра има някои тънкости, които са доста по различни от други марки и модели автомобили. А пък това за баири наклони и т.н. вече идва малко в повече 🤣

Тънкостите според мен са, че нивото в тръбичката не е същото като в картера, защото въздухът в нея е затапен в горният и край. За това и в инструкцията пише 'вадиш, бършеш, пъхаш, пак вадиш и отчиташ'.

В предният си пост съм дал текста. :)


ivchotr

Бърше се, защото маслото се е плискало при работата на двигателя и щеката се омърлячва по начин, по който директното измерване ще е неточно.


toto

Значи имам бус и кола, които  са ми гаранционни и от Мото Пфое ми казват, че маслото трябва да е между мин. и макс. На старата ми фиестичка, която ми я подържа един майстор от много отдавна и ми е оправял всички коли та му имам доверие пълно, също винаги ми казвал, че трябва да е по средата на пръчката между мин. и макс. Проблем с масло и двигател да чукам на дърво не съм имал.


ffmk1l

Искрено се забавлявах докато чета писаниките по темата. Малко спам - прекалено много се вживявате в най-елементарни неща, на моя Форд маслото винаги е било на максимума и не съм имал проблеми. Меря го на студен мотор, когато се е оттекло в картера.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...


ivchotr

Скоро ходих на рожден ден с такси. Не вървеше да вкарам дезинфектант в кръвта и да шофирам след това :D Заприказвахме се с таксиджията имал ли е премеждия с колата, че ми се видя малко мудна. Нищо особено, само дето преебал двигателя по време на разработката (rofl) (rofl) (rofl)
Каза човекът, че като я взел нова от фирмата, му казали след нам колко си километра да мине през сервиза да й сменят маслото. Той чат - пат проверявал щеката, уж било на средата маслото... Ама по едно време колата прегряла и се оказало, че маслото е под минимума. Та така... Карайте си ги както искате, аз моите съм ги държал, държа ги и ще продължавам да ги държа на максимума. 150 - 200 грама масло няма да ме съборят.


ADiDimitrov

Не вярвах че пак ще пиша в тази тема, но ето на изненада .... От известно време забелязах че маслото на щеката е на минимум / мерено по всички изброени по горе правила/ Долях към 200 млн. и понеже това масло много ме дразни, реших да го сменя. Деня преди смяната отново го мерих / пак по всички правила/ и беше малко под средата на щеката. И ето я изненадата, точим старото масло и го наливаме в туби, че се използва повторно за други цели и познайте, от картера излезе 5 литра масло! Очите ми на мармалад, при условие че този мотор събира 4.3л. а щеката беше под средата, от маторя изплуваха цели 5 литра. Направо вече незнма или щеката ми е преебана или нещо в картера, където се топи щеката не е наред, нямам друго обяснение !!!!!


ivchotr

Сравнявал ли си твоята щека с друга от същия модел?


ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 17 Май 2021 22:44:55
Сравнявал ли си твоята щека с друга от същия модел?
На живо не, само на снимки.


ivchotr

На снимки и аз изглеждам бая висок, ама в последно време всъщност не съм чак толкова с моите 1.82 :D


ADiDimitrov

Проблема не е в щеката, защото сега като налях новото масло на 4,2 л. си показва напълно коректно, малко над средата. Проблема почва в последствие, че По неизяснени причини щеката показва под минимума, а в картера маслото е ок. Е тоя феномен вече ми е пълна Индия.


ivchotr

Eдиствената причина за това явление, която ми хрумва в момента, е ако мериш маслото на студен двигател. Както си описал още в първия си пост в темата. Ако го мериш на студен двигател, маслото макар и да е точното количество, ще показва по-ниско ниво на щеката. Когато сте го сменяли, двигателят е бил загрял, предполагам. Сиреч и маслото е било загряло. Което предполага леко увеличаване на обема му.

Пробвай следващия път да го измериш след няколко минути работа на двигателя, гасене, изчакване 2 - 3 минути и проверка на щеката.


ADiDimitrov

И това не е, меря след напълно загрят мотор, спрян на абсолютно равно, сед 15 Мин след изгасяне. Повтарям след още 15 Мин.


ivchotr

Остава нещо да пречи на щеката да се потопи в маслото ::)