За разхода на масло при двигатели 1.8 ( и 2.0) двигатели Дуратек

Започната от F Focus, 02 Януари 2023 14:31:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

По този повод ще е много полезно да се споменат читави производители, както и кои фирми ги доставят ?


dragozow

Цитат на: ivchotr в 09 Март 2023 15:32:12За какво да се извинявам? Че като долива по още толкова масло, колкото му събира двигателят при нормална смяна на същото, на някого му излиза по-евтино да кара таралясника 2 - 3 години, вместо да му направи ремонт и да го шитне, а човекът след него да си троши главата ли? И, че през това време, през което ще бълва изгорели масла през ауспуха, ще ги дишаме ние и децата ни, някого грам не го интересува?!? Ще има да чакаш да се извинявам. Моята кола масло не гори.
Колата ми е всичко друго, но не и таралясник и е в състояние в което не са 90% от колите тук.

ivchotr

Сигурно е така, обаче двигателят ти е за ремонт.

F Focus


Пацона

Ползвал съм Форд формула и Лики Моли със Форд спецификации.Формулата доливах,Молито не.Както и да е след 1500км ще налея Равенол.Поръчаха ми две туби,че с отстъпката е 15лв литъра..Идва от немско.Ще имам за догодина.

ivchotr

Цитат на: F Focus в 15 Март 2023 19:49:07Което далеч не означава, че е таралясник.

Такъв двигател трудно би взел по-висока от нововъведената при годишните технически прегледи екокатегория 1, ако за по-висока не се дават подобаващи стимули на проверяващите. Съвсем скоро колите с Еко 1 няма да бъдат допускани да влизат в центровете на големите градове.

ADiDimitrov

Ivchort я ми обясни как точно двигател който гори литър на 10000 км. Или на около 12 месеца няма да покрие еко1, а дизелов дръгел с изтърбушен ДПФ взема евро 4 🤔🤔🤔 май пак се изказа неподготвен 😉 . Вземи си намери друга тема , че тук нито помагаш, нито опит споделяш, само си чешеш пръстите по клавиатурата 😉

ivchotr

На колегата двигателят му гори по половин литър на 2000 км. Я сега сметни колко гори на 10000 км пробег. Това поне е лесно. Даже не е нужно да съставяш уравнения. Аритметика за втори клас е. Дано съм бил полезен.

П.П.
За изтърбушените ДПФ мнението ми е същото като за бензиновите и дизелови масларки.

dragozow

Цитат на: ivchotr в 15 Март 2023 22:00:51Такъв двигател трудно би взел по-висока от нововъведената при годишните технически прегледи екокатегория 1, ако за по-висока не се дават подобаващи стимули на проверяващите. Съвсем скоро колите с Еко 1 няма да бъдат допускани да влизат в центровете на големите градове.
На газанализатора е в норма, аз я взех, беше за клапани с ясната идея, че на следващия ден ще я вкарам в сервиза. В Италия бяха сменили веригата и колелата и от 16 клапана нямаше един в норма. Ако знаех, че гори масло щях да сменя и сегментите. Толкова си гори, карам я почти 70 000 км вече. Пари не жаля за колата, повечето неща са сменени преди да е имало нужда и при най-малкия признак. Колкото хора познавам с този мотор все доливат.



gras

Здравей колега dragozow , разгледах снимката , която си постнал и ми се иска да те попитам няколко неща.
макар ,че темата е за двигателно масло и разход , видях ,че си използвал Ravenol VSG 75W90 за скорости .Решил съм да сменя моето масло и съм се насочил точно към това. Та въпророса ми е  - какво ти е впечатлението от него и какво наложи да използваш добавката на XADO в последствие? И още един въпрос - видях ,че си използвал и Revanol за двигател , но  сега използваш Bardal има ли някаква причина?


dragozow

На втора при студено време влиза малко тегаво до като загрее колата и за това е сипана добавката, няма много ефект, някой синхронизатор. За двигателя съм сипвам Ravenol, защото е синтетика и работя с вносителите служебно, купувам го с 30 - 40% надолу, Bardal по същата причина. Няма разлика в усещането от двигателя, шум и др.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 15 Март 2023 22:00:51Такъв двигател трудно би взел по-висока от нововъведената при годишните технически прегледи екокатегория 1, ако за по-висока не се дават подобаващи стимули на проверяващите. Съвсем скоро колите с Еко 1 няма да бъдат допускани да влизат в центровете на големите градове.

Като конкретен отговор, а и за протокола мисля, че ще е полезно да кажа следното:
-Както съм писал добичето ми гори около 2 л. масло на 6-7Х. к.м., когато го сменявам.
-На техн. прегледи (на едно и също място) изрично съм питал хАпаратурата им за изгорели газове читава ли е, защото искам да знам истината, като не съм си и помислял да давам пари, за да получа по-висока категория. Отговарят утвърдително и след проверката казват, че двигателят е перфектен и рядко се случва да попаднат на такъв на доста по-нови автомобили, и ако законът им позволявал биха ми дали и 4-та категория, а не 3-та. А, сега де...?
-Катализаторът е наличен и в добро "здраве",  в което се убедих преди година и половина , когато сменявах меката връзка и видях питата му.
-Както писах относно разходът на масло (не, че го няма) стигам до извода, че и аз имам вина от излишно филмиране и мерене на нивото през ден-два, на различни места с дори със съвсем лек наклон надолу, или настрани и след различен престой. Накрая вдянах да вдигам щеката за проверка след дълъг престой (една нощ) и на едно и също място. От месец и половина спазвам твърдо това си решение и разходът на масло намаля, та не знам кога ще залея "Равенола"! ^-^  И пос;ледно-засега съм най-доволен от спортния "Мотул" 5/30 до пробег около 3-4Х. км. , ама цената му направо "хапе".
-

ivchotr

Когато за последен път четох закона, в него пишеше, че нововъведената Екокатегория се определя според реалните показания по време на прегледа, без да се отчита възрастта на автомобила и Еврокатегорията му според годината на производство. На практика обаче в пунктовете за ГТП се гледа единствено коя година е колата и с какво гориво работи. Преди години (това май съм го разказвал вече) нарочно си вкарах колата на канала, работеща на газ. Техникът и набучи сондата за газовете в ауспуха и започна да проверява другите неща, като от време на време хвърляше по едно око на уреда за отчитане на газовете. Аз му отвличах вниманието с общи лафове, а той човечецът на няколко пъти ходи да го проверява дали е включен както трябва, дали сондата е вкарана докрай в ауспуха и когато взе да се чеше по главата, чудейки се какво му става на това устройство, невинно го питах тази уйня засича ли газове, когато двигателят работи на газ :D Онзи само дето не ми тегли една майна, включи колата на бензин и тогава уредът отчете някакви стойности. Това беше преди да измислят Екокатегориите. Според закона сега автомобилите, които са снабдени с газови уредби, следва да се проверяват при работа на газ. Това обаче никого не го интересува. Те имат сведени указания да изшиват Екото според възрастта на автомобила, защото целта е да се разкарат старите автомобили, които биха изкарали още 20 - 30 години, като през това време са си пак екологични, ако са изправни, разбира се. Защото има за продаване нови коли, ел.коли, а и трябва да се ползва активно градският транспорт, защото там общините са набутали доста пари от бюджета си и те трябва да се възвръщат. С празни автобуси това няма как да се случи.
А за газанализаторите... ами на повечето места са ашладисвани, защото ако отчитат реалните стойности, доста коли няма да минат прегледа и собствениците им ще предпочетат следващия път да отидат на преглед в пункт, в който уредът не е толкова точен и да оставят парите за прегледа там, а тези с точните уреди ще губят клиентела, съответно и кинти.

ADiDimitrov

Един цитат от статия за новите автомобили: " Двигателите с турбокомпресор с високо натоварване консумират най-много масло. При пикова тяга турбината достига праг от 20 000-30 000 оборота и изисква голямо количество смазване. Поради тази причина при спортен стил на шофиране маслото изчезва значително по-бързо. При активно шофиране производителите на двигатели с турбокомпресор препоръчват доливане на картера с литър масло на хиляда километра.

Според стандартите на производителите за най-разпространените 1,6-литрови бензинови агрегати, консумацията на масло в района на 0,5% от потреблението на бензин се счита за нормална. По този начин, ако годишният пробег на автомобила е 15 000 км, водачът трябва да добавя масло в размер на половин литър всеки месец, което е приблизително 0,4 литра на 1000 километра."
Незнма колегата Ivchort  как ще преживее това замърсяване 😉🤣🤣🤣 ! Така че да не се оплакваме от разхода на Duratec -а 😉

ivchotr

Къде ги четете тези статии, ве?
Масло се долива при нужда, а не месечно. При изминати 15000 км със среден разход на гориво 10/100, според разчетите в статията ще трябва да се долеят 7.5 литра масло за годината. Това са почти две смени на маслото за тази година с тези 15000 км пробег.
Карал съм коли с турбини. Ако са изправни, не харчат масло. Обсъжданите двигатели в тази тема, не могат да се нарекат високонатоварени и не позволяват спортно каране в стоковия си вариант.
Не знам как ще го преживеете това, но трябва да приемете, че двигателите ви се нуждаят от ремонт заради повишения разход на масло.

ivchotr

Тук има наръчник на собственика на автомобилите от темата, а и на всички от това поколение. Нещата, които собствениците, дори и да не са дипломирани инженери или механици, трябва да спазват, за да не си потрошат колите от незнание. Няма специално указание за доливане на масло всеки месец, нито за количествата на тези доливания. 

dushi

Цитат на: saggy в 11 Март 2023 22:14:41Темата, че не си сигурен кой майстор какво ще свърши ,е ясна и това най-вероятно е причината хората да не ремонтират Дуратека като почне да пие маслото. Друго ми е интересно от тези, направили ремонти. Като сменихте сегментите, сменихте ли веригата и прилежащите чаркове около нея?
Аз мога да кажа от личен опит. Двигателя си го правих аз, сегменти, биелни лагери, цялостна проверка на главата, която не я правих аз, а в един сервиз в Герман. Веригата заедно с всички колела, както и тази за маслената помпа я смених. Обтегача на веригата също, той беше на ръба да му свърши хода, като го откачих буталото му излезе. Веригата си я пазя, разтегната е доста спрямо новата. Ако на някой му представлява интерес и има нова верига може да ги сравним. Много шибано са стяга централния болт на коляновия вал, трябва да е с голямо усилие, а няма как да блокираш вала.

dushi

Относно горенето на масло откакто правих ремонт няма проблем. Обаче докато ровех в едно ръководство за двигатели 1,8 и 2,0 открих това и моля да го коментираме.

F Focus

Доколкото разбрах за повишен разход на масло се счита над 500гр. на 1000км.?

ivchotr

Аз пък като гледам, основната неизправност е в турбината и състезателното каране на високи обороти  (rofl)  (rofl)  (rofl)


F Focus

Къде видя турбина в 1.8 , или 2.0 бензин в темата?!
Айде по-сериозно, ако можеш! Или най-вероятно не можеш без да се подиграваш...?

pantzer3


ivchotr

Това е от тази тема, няколко поста над твоя:

Цитат на: ADiDimitrov в 23 Март 2023 09:50:15Един цитат от статия за новите автомобили: " Двигателите с турбокомпресор с високо натоварване консумират най-много масло. При пикова тяга турбината достига праг от 20 000-30 000 оборота и изисква голямо количество смазване. Поради тази причина при спортен стил на шофиране маслото изчезва значително по-бързо. При активно шофиране производителите на двигатели с турбокомпресор препоръчват доливане на картера с литър масло на хиляда километра.

Според стандартите на производителите за най-разпространените 1,6-литрови бензинови агрегати, консумацията на масло в района на 0,5% от потреблението на бензин се счита за нормална. По този начин, ако годишният пробег на автомобила е 15 000 км, водачът трябва да добавя масло в размер на половин литър всеки месец, което е приблизително 0,4 литра на 1000 километра."
Незнма колегата Ivchort  как ще преживее това замърсяване 😉🤣🤣🤣 ! Така че да не се оплакваме от разхода на Duratec -а 😉

F Focus

Ето ме отново, за да се поФаля, че най-накрая днес залях "Равенол"-а FDS 5/30 . Състезателният "Мотул" изкара 2000км., като се държеше учудващо добре, откак спрях да проверявам нивото на маслото през ден-два! ^-^
Реших да го излея и сменя, защото кората под двигателя беше свалена, заради смяна на компресор и други джаджи по клим. с-ма и беше добре да се върне на мястото си, за да пази компресора, та реших преди това да сменя маслото преждевременно, че при тази операция пак трябва да се сваля кората и за да не се разправям една година ( дай Боже) ми протече мисъл ( (tooth) ) да го направя сега. А и ми е много интересно как ще се държи новото масло?
Също така реших, че ако ще се прави по-сериозен ремонт на двигателя ще е следващата година, като дойде време за смяна на маслото, пък да видим...

ivchotr

Не можеш ли да изработиш ревизионни отвори в тази кора под двигателя и да не се налага да я сваляш при всяка смяна на маслото? Направихме такива в кората под двигателя на дизеляка и се приключи със свалянето и качването ѝ.

F Focus

Протече ми такава мисъл, ама се отказах, защото реших, че отвора няма да е малък и ще намаля защитната функция на кората.

ADiDimitrov


F Focus

Явно си чакал първо аз да го направя! ^-^
Майтапа настрана-двигателят определено утихна-все едно съм електричка и се налага да го имам предвид с разсеяни пешеходци, които изобщо не чуват, че ги доближава автомобил (истински)! (tooth)
Ти имаш ли такова наблюдение?

П.С. На масларя изрично му казах да налее 4 литра масло-не повече, а аз след по-продължителен престой ще долея, колкото, и ако трябва, ама докато плащах на касата филтрите и труда същият след 2-3 минути извадил щеката и решил, че трябва да долее още към 200 грама, та сега съм отново с предобрено к-во масло в картера, което преди сам си причинявах, както съм писал. Продължителните ми ( и чести) наблюдения показват, че при смяна на маслото на конкретният двигател (1.8 Дуратек), когато не всичкото масло е възможно да се източи трябва да се долеят точно 4 л. масло-при 2.0 Дуратек не знам колко е дълбок картерът, ама мисля, че няма разлика.

ivchotr

Ако наистина е в повече от необходимото, изтегли тези 200 гр. и си карай спокойно.

ADiDimitrov

Тоя мотор с напълнен филтър събира 4200, 4300 и щеката е на макс!! Незнма какво се притесняваш!?