Налягане на маслото при 1.6 tdci

Започната от Hendeka, 05 Февруари 2023 22:13:20

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Hendeka

Здравейте колеги, имам питане относно налягането на маслото при 1.6 tdci, разполагам с 2.0 бара при 2000  оборота на средно загрял мотор(беше напълно загрял но докато махна кората и навия манометъра истина). В аутодатата пише от 2.3 до 3.7 бара при 2000 оборота но няма инфо при студен или топъл мотор.

Та въпроса е нормално ли ми е налягането или не?


ivchotr

Те затова го дават от 2.3 до 3.7 бара, защото при различно загрял двигател налягането не е едно и също. Отделно износване и т.н. Направи му няколко измервания и ако показва все едни и същи резултати, вземай решение какво да правиш. Трябва да си сигурен и в манометъра, естествено.

Alexi

при двигател в добро състояние трябва да клони към горната граница ,като няма голяма разлика топъл ли е студен ли е ( в рамките на десети от бара ) .. маслото сигурен ли си ,че е читаво

Hendeka

Маслото е 5w30 Formula на 500 км. Аз имам съмнение за маслена помпа.

F Focus

#4
Моите 5 стотинки по темата-имал съм три дизелови лични автомобила и съм ползвал един служебен ( които не бяха Форд) с вграден фабрично манометър за налягане на маслото-много полезна екстра! При студен и загрял двигател разликата в налягането на празен ход беше около 25-30% в полза на студения мотор, разбира се. След 5000-6500км. пробег налягането на маслото на празен ход падаше с около 15-30% според качеството на маслото и скоро след това го сменявах. Инак при средни обороти 1800-2000 об./мин. стрелката забиваше на макс.
Двигателите бяха класически дизели, а двигателите бяха в много добро състояние, като единият беше с много добре направен основен ремонт, а други бяха с турбина, която повишава изискването за качеството на маслото и по-честата му смяна-само лично мнение. Маслото винаги е било висококачествено.
За да си по-наясно измери налягането при добре загрял двигател, а преди това при студен и пиши каква е разликата-дори манометърът да не е много верен разликата ще е вярна. Мисля, че нямаш повод за притеснение, но като си се захванал действай. Имай предвид, че при износен двигател разликата в налягането на маслото м/у студен-топъл двигател се увеличава.
За всичко написано по-горе няма да влизам в спорове, защото са лични над 20-годишни стриктни наблюдения.
Мисля, че е коректно да споделя от какви автомобили са ми наблюденията: "Mercedes" W-123 200D; "Mercedes" W-124E 250D 20V; "Toyota" land cruizer LJ-70 2.4 TD и същата, но 3.0 TD. При тях на студен двигател налягането на маслото беше 3 атм., а на напълно загрял около 2.3атм., но след 6000км. пробег понякога отиваше и под 2.0атм.-такива ми ти работи, всеки сам да си направи изводите, доколкото може, и ако желае, разбира се-не допускам съвременните турбинировани дизелови двигатели тип комън-рейл , които са доста по-натоварени от класическите дизели да имат по-ниско налягане на маслото, но отдавна целта е да не изкарват много! (:
Надявам се да съм бил полезен!

ivchotr

Щом производителят е казал 2.3 минимална граница на налягането на маслото, всичко под него трябва да запали червената ламБа в главата на собственика. При масло на 500 км не можем да правим аналогии с такова, на което практически живучестта му е на свършване (на 6000 км, примерно). Освен ако "Формулата" не е някакво тотално менте, разбира се. Аз затова повдигнах въпроса за манометъра, защото и ако той е наред, остава помпата да се предава. Или пък ако тя е в ред, да има запушване някъде по маслените пътища. Но като цяло помпата ще е първият заподозрян. А ако липсва смазване при загрял двигател, когато се предполага, че ще се развиват и по-високи обороти, смятайте какво ще се случва с железата вътре в него. Впрочем, ако наистина липсва добро смазване, температурата на двигателя би трябвало да се повиши над нормалната горна граница.

F Focus

Какво толкова би могло да се случи на една маслена помпа всъщност? :-[

Alexi

възможно е да се задръсти ,клапана и да не държи ,но най честата причина за ниско налягане на маслото е износен двигател и по точно лагери на колянов вал - като се увеличи там допуска налягането спада

F Focus

#8
За лагерите на коляновият вал, които са  черупкови и влиянието им за налягането на маслото си напълно прав Алекси-бях ги забравил да си призная, че никога не съм имал проблем с тях  (да пази Бог с такъв проблем!).
Но, ако те са проблемни проблемите ще са много повече.

ivchotr

Различните марки и модели си имат разни недомислици, в това число и с маслените помпи. Например някои дизеляци на VW и Ауди страдат от един привод, с който се задвижва помпата. Онова изчадие се износва, помпата губи задвижване и двигателят се окучва. Опел Астра, също дизел, 2.0, 163 коня, пък има проблем с някакво уплътнение на маслената помпа. Като се скапе, помпата губи налягане и двигателят става пак за ремонт. Форд едва ли са по-назад. Нали са ги измислили за да не е само Опел най-скапаната кола (rofl)  (rofl)  (rofl) Та преди да се разглобява коляновият вал, е добре да се провери помпата.


Alexi

те нещата са близко едно до друго ,и без това ще махат картера  :D

Hendeka

Момчета колата я имам от 2018 и от тогава до ден днешен имам едно ШЛЯПАНЕ горе при разпределителните валове. Когато я обслужвах нямах възможност да ги сменя и затова така я карам вече 50к км. без промяна. Но сега съм пак за обслужване и ще сменям валове, повдигачи и кобилици та се чудих за маслената помпа но днес взех командирско решение ;D  и си поръчах и помпа и смукател и след няколко седмици ще стане ясно дали не е и износен мотора.

ivopolr

ШЛЯПАНЕТО може да е и от разтегната веригата между двата разпределителни вала, поне при мен беше така.

Hendeka

Цитат на: ivopolr в 07 Февруари 2023 13:59:40ШЛЯПАНЕТО може да е и от разтегната веригата между двата разпределителни вала, поне при мен беше така.

Аз тогава заради това я отварях отгоре но и след смяна на веригата шума остана.  Валовете са за смяна но с тях съм запланувал и повдигащи, кобилици,маслена помпа и смукател. Тогава ще измеря отново маслото.

Hendeka

Тези дни реших да сменя валовете и всичко запланувано и се натъкнах на тази красотаIMG_20230314_150952.jpgIMG_20230311_132645.jpgIMG_20230311_135616.jpgIMG_20230311_135619.jpgIMG_20230311_135627.jpgIMG_20230314_150910.jpgIMG_20230311_135632.jpgIMG_20230314_150910.jpg
Аз знаех само за товаIMG_20230314_150943.jpgIMG_20230314_150952.jpg , ама имаше изненада. Сега сложих валове, верига с обтегач, кобилици, повдигачи (м/у другото 6 от тях бяха със счупени пружини), маслена помпа и смукател.IMG_20230311_132638.jpgIMG_20230311_132702.jpgIMG_20230311_132803.jpgIMG_20230311_141525.jpgIMG_20230311_141525.jpgIMG_20230311_141530.jpgIMG_20230312_113142.jpgIMG_20230312_121832.jpgIMG_20230312_121839.jpg          Сега е друга кола, ще видя кога ще измеря налягането отново да видя колко ще е сега. Много се изненадах какво видях но тя колата отдавна го подсказваше.

ivchotr

А би ли споделил с какво масло е работил най-често този двигател?

Alexi

провери ли лагерите на кол. вал ? възможно е да изглеждат по същия начин

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 15 Март 2023 23:41:25А би ли споделил с какво масло е работил най-често този двигател?


Тоя двигател ми се струва, че доста по-често без масло е работил...

saggy

Маслената помпа смени ли я и в какъв вид беше старата?

Hendeka

Колата я имам от почти 5 години и винаги е била така шумна отгоре, а иначе масло сменям два пъти годишно ( средно на 4000 км.) с 5w30, като марки са тотал, мотул, Форд, елф и други. А относно долнището за да го проверя трябва да сваля мотора което на този етап няма да стане.


Hendeka

Цитат на: saggy в 16 Март 2023 15:19:56Маслената помпа смени ли я и в какъв вид беше старата?
Маслената помпа и тя беше надрана, и да смених я заедно със смукателя. Сложих пиербург

Водниядух1

Този мотор ми се струва,че вече е уморен-доста

Hendeka

Цитат на: Водниядух1 в 16 Март 2023 19:46:06Този мотор ми се струва,че вече е уморен-доста

не знам дали е изморен, ама аз съм си доволен от колата, а пък като гледам автопарка ни, страх ме хваща.

ivchotr

Или материалът за направата на валовете е бил калпав, или изброените масла са били постни чорби от незнаен производител, различен от оригинала, или тези преди теб изобщо не са му обръщали внимание, както предположи по-горе Георги.

Водниядух1

Най-вероятно предния собственик е бил калпазанин