термостат за Фокус-2 1.8 Дуратек, 2006г.

Започната от F Focus, 31 Януари 2023 18:06:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Щом е двигател с вътрешно горене с течностно охлаждане, принципът е един и същ. Според условията в конкретния регион за използване на МПС, се преценява какво да е съотношението между съставките на охладителната течност.


nogopechen

Обсъждането на масла, гуми, антифриз и акумулатори, според мен са на религиозна основа. Всеки вярва в най-доброто. А мен много ме интересува дали автора на темата си смени термостата или продължава да мръзне като куче?

ADiDimitrov

Да и аз искам да знам дали Ф.Фокус смени термостата?!?! От известно време карам на бодната диагностика и забелязах че и при мен термостата е почнал да отваря на 72-73 градуса, което не е нормално  :'(

saggy

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Февруари 2023 09:44:53Да и аз искам да знам дали Ф.Фокус смени термостата?!?! От известно време карам на бодната диагностика и забелязах че и при мен термостата е почнал да отваря на 72-73 градуса, което не е нормално  :'(
Ади, как прецени, че при точно тези градуси е отворил термостатът - по маркучите в двигателния отсек или на друг принцип?

Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Февруари 2023 09:44:53От известно време карам на бодната диагностика и забелязах...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Saggy Ози ти е отговорил вместо мен  :-\

F Focus

#36
Цитат на: nogopechen в 25 Февруари 2023 01:25:06Обсъждането на масла, гуми, антифриз и акумулатори, според мен са на религиозна основа. Всеки вярва в най-доброто. А мен много ме интересува дали автора на темата си смени термостата или продължава да мръзне като куче?

Не съм го сменил, защото изобщо не мръзна-инак отдавна да съм го сменил, само на двигателя му е малко по-студено! :)
Все по някаква причина не остава време...Поне се успокоих благодарение на Вас, че не е електронен и не се налага компа да го разпознава.
Относно концентрацията на антифриза съм на мнение, че ако е по-концентриран е по-добре за всички компоненти на охл. система и в по-голяма степен предпазва от налепи по вътрешните повърхности, та разреждам концентрата за около -40С.
Разбира се е много важно антифриза да е качествен и да се сменява на 5-6 години, което рядко някой прави. Аз от години използвам само червен "HEPU", G-12, но в последните години се навъдиха антифризи с по-високи спецификации, като G-12+, G-12++, G-13 и т.н., които не съм използвал.
Разбира се концентрираният антифриз охлажда по-лошо от чистата вода, но всяка охл. система в добро състояние се справя без проблем.

nogopechen

А Аз мръзнах в една друга кола. Но след седмица успях да победа мързела си и го смених. Парафлу, Хепу, Феби-сменям често поради разни течове по предишните коли.

perun

Цитат на: F Focus в 26 Февруари 2023 10:46:00Не съм го сменил, защото изобщо не мръзна-инак отдавна да съм го сменил, само на двигателя му е малко по-студено! :)
Все по някаква причина не остава време...Поне се успокоих благодарение на Вас, че не е електронен и не се налага компа да го разпознава.
Относно концентрацията на антифриза съм на мнение, че ако е по-концентриран е по-добре за всички компоненти на охл. система и в по-голяма степен предпазва от налепи по вътрешните повърхности, та разреждам концентрата за около -40С.
Разбира се е много важно антифриза да е качествен и да се сменява на 5-6 години, което рядко някой прави. Аз от години използвам само червен "HEPU", G-12, но в последните години се навъдиха антифризи с по-високи спецификации, като G-12+, G-12++, G-13 и т.н., които не съм използвал.
Разбира се концентрираният антифриз охлажда по-лошо от чистата вода, но всяка охл. система в добро състояние се справя без проблем.

Прочетох,че се интересуваш от качествени масла с идеята да удължиш живота на двигателя.А не считаш ли ,че един некоректно работещ термостат, който не позволява бързо достигане на работна температура и съответно работа на двигателя в оптимален режим, причинява много по-голяма амортизация отколкото най-ефтиното масло да му сложиш.
Иначе тази зима, ако може да се нарече така, не виждам кой може да се оплаче от мръзнене.Даже и колегите с дизелите са доволони.

ivchotr



F Focus

Цитат на: perun в 26 Февруари 2023 22:30:05Прочетох,че се интересуваш от качествени масла с идеята да удължиш живота на двигателя.А не считаш ли ,че един некоректно работещ термостат, който не позволява бързо достигане на работна температура и съответно работа на двигателя в оптимален режим, причинява много по-голяма амортизация отколкото най-ефтиното масло да му сложиш.
Иначе тази зима, ако може да се нарече така, не виждам кой може да се оплаче от мръзнене.Даже и колегите с дизелите са доволони.

Прав си Перуне, ама какво да правя, като пусто време все недостига...?! Е-от началото на м.Април ще съм доста по-свободен!

zloster

Цитат на: ivchotr в 24 Февруари 2023 23:48:16Щом е двигател с вътрешно горене с течностно охлаждане, принципът е един и същ. Според условията в конкретния регион за използване на МПС, се преценява какво да е съотношението между съставките на охладителната течност.
Да я изчерпим темата. Важно е колко се разбягват някои свойства на веществото използвано за охлаждане (в случая вода с добавки срещу замръзване). Ето тези двете:
1) "specific gravity";
2) "heat capacity/топлоемкост".
Стойността им зависи от съотношението на разреждане/смесване. По-подробно е разписано примерно тук:
https://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html
https://www.engineeringtoolbox.com/propylene-glycol-d_363.html

Просто всичките тези особености на свойствата на физическите вещества са отчетени и изчислени, а охладителната система оразмерена и е обобщено простичко по температури: за защита до -37/-40 градуса по Целзий мешайте 50/50 концентрата с дестилирана вода. Така няма да влошите работата при високи положителни температури.

Иначе и при електрическите автомобили е същото с антифриза. И на тях им трябва охлаждане:
1) https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/antifreeze-coolant-jpg.543700/ снимка на тубите с антифриза;
2) https://archive.ph/MUJwE#selection-237.0-237.183 ръководството за употреба/наръчник на потребителя на Тесла Модел Ес/Tesla Model S;
3) https://www.youtube.com/watch?v=vgfXyLLaO7I преглед на охлаждащата система на Тесла Модел 3 - имат водно охлаждане за:
  компютрите
  батерията
  преобразователя (inverter) за захранването на двигателя на задния мост
  и за маслото на редуктора (така ли се наричат зъбните колела между оста на двигателя, които задвижват колета?)
  Даже климатикът е вързан към това общо водно охлаждане!
  Източник: https://electrek.co/2018/07/26/tesla-model-3-teardown-electric-powertrain/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Колега ФФ мина зимата още ли не смени тоя проклет термостат!?!? Чакам отзиви 😉

F Focus

Привет, Ади!
Нищо не съм барал по колата, щото в последно време изцяло съм ангажиран с пенсионирането си, а и добичето се държи прилично и не създава никакви ядове, освен, че загрява бавно! ^-^
Също така се активизирах относно хобито си, което загърбих за половин век, а именно авиомоделизма, където нещата са се развили страховито, както предполагах, но макар и бавно влизам в час, така да се каже. Днес успях да си поръчам и платя с кредитната си карта читаво радио-управление. Е-не, че не отидох в банката с лаптопа, за да се случат нещата, а и аз да вдяна какво-що, как и защо...  :))
ТакЪви ми ти работи при мен. Изобщо не се съмнявай, че ако сменя термостата веднага ще пиша! Ама кога ще е, имайки предвид, че времето се затопля и проблемът намалява ^-^

ADiDimitrov

 (tooth)  (tooth) и аз така трета зима сменям термостат и то пак иде лято  (rofl)