термостат за Фокус-2 1.8 Дуратек, 2006г.

Започната от F Focus, 31 Януари 2023 18:06:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Явно ще ми се наложи да сменя термостата, че хептен не поддържа температурата на двигателя, който е все недозагрял. Познат ми каза преди време, че същият е електронен и струва към 350лв., ама след известно ровичкане в нет-а поне цената се оказа по-ниска, или е такава в МП? Опитах да видя какво казват руснаците по темата, но или сайтовете   завършващи с "ru" са трудно достъпни, или аз не се справям, което допускам нищо не успях да вдяна и затова питам Вас следното:
-Зяпах, че в наше село има много марки термостати от 40 до 120лв., НО някои са без датчик, на повечето няма инфо  има ли, няма ли-какъв е моят? Споменават се огромно количество всякакви номера все за един и същи двигател...Ако някой има желание по ВИН-номер да помогне ще съм му много благодарен! Ако ще е от полза двигателят ми е с код: QQDB
-При смяната на термостата налага ли се разпознаване от комп-а, както "една жена на пазара каза"? (tooth)
-Някой сменявал ли е термостат в МП, щото ако не дерат кожи, както обикновенно и цената не е драстично по-висока да отида там?
-На други места се споменава ремонтен комплект за термостат, ама няма снимки какво включва?
По спомени от преди половин век ( ^-^ ) си харесах термостат "Behr" за около 70лв., ама няма датчик, а друг с датчик на същата марка не открих. Единственото, което разбрах е, че задължително се сменява уплътнението, което задължително трябва да го има в опаковката на новия термостат, и че се излива бая антифриз. (tooth)
Просто ми се ще да си направя сам кефа да го сменя (или сам да си направя някоя поразия)-затова зададох толкова въпроси, като ще съм много благодарен на отговорилите!
Колата е с ГИ и сутрин при ниски температури навън превключва на газ след около 2 км., в купето започва да се усеща, че започва да духа топло, ама достигане на работна температура на двигателя нЕма!


gras

Колега напиши си VIN номера ,да не го търся из целия форум  (tooth) . Утре сутрин ще проверя какво ти се полага ,че сега няма да имам време.

ivchotr

Вземи да го пипнеш този изпарител най-накрая и кажи пари ли когато колата е вече загряла :D

F Focus

Добре, добре, Ivchotr, ама ме е страх да не се изгоря! :)
Gras-сега давам ВИН-номера, само да взема лупата, че ще зяпам малкият талон... >:(
WF0WXXGCDW6U78506-много благодаря предварително!

Ozzie

@F Focus
Кликни на връзката долу или я зареди в нова страница на браузъра чрез "copy / paste". След като ти зареди страницата, запази отметка отметка в браузъра и повече няма да ти се налага да чакаш някой друг да ти даде информация, която можеш и сам да си намериш. Инженер си, стига се оправдава, че не можеш да се оправиш с компютрите / програмите.

https://ford.7zap.com/en/car/43/?vin=wf0wxxgcdw6u78506

P.S. В МП термостата е 175,72 лв., но няма наличен. OEN 1476110
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Благодаря Ви за отговорите-утре ще се постарая да вдяна.
Наясно съм, че никой не ми е длъжен за нищо и ми отговаря от добро желание само, което оценявам високо!

saggy

Интересна тема е за обезвъздушаването при смяна на термостата. За моя Фокус с 1.6 бензин знам, че се самообезвъздушава. Единственото е след смяна на антифриз или термостат да се съблюдава през диагностични данни, че след известно каране ще достигне работна температура, т.е. няма джоб с въздух някъде.

gras

Колега , както са ти написали вече ОЕ номера на термостата е 1476110. Няма нищо електронно в него, няма и датчик. Този термостат го правят доста фирми ,като цените варират от около 40 до 110лв. Само,че с наличностите нещата не са много добре. В Косер нямат абсолютно нищо . В Елит Кар също няма наличност(имам предвид Варна за Сф не знам), като могат да се доставят в рамките от ден до седмица 5 варианта: Starline - 42.19 ; Era - 50.00 ; Vernet - 50.08 ; Febi - 86.16 ; Swag - 86.16 . В Интрер Карс Имат наличност на : Termotec - 41,70 и Moto Rad - 60.00 ; с доставка 1 ден NRF - 58.00. На други места не ми се проверява .че ще има да пиша цял ден ;D . Като цяло Vernet-а с 1 ден доставка е ОК. Иначе може да се поръча и оригинален , като цената ще е доста по-добра от Мото Пфое но трябва да се чака около 10 работни дни доставка.... 

F Focus



zloster

Цитат на: saggy в 01 Февруари 2023 00:00:14Интересна тема е за обезвъздушаването при смяна на термостата. За моя Фокус с 1.6 бензин знам, че се самообезвъздушава. Единственото е след смяна на антифриз или термостат да се съблюдава през диагностични данни, че след известно каране ще достигне работна температура, т.е. няма джоб с въздух някъде.
Двигателят се самообезвъздушава, но си има разписана процедура. Кара се да работи в определени режими определено време като се следи и долива. Ето извадка за Фиеста 1.6 бензин 2011 година как изглежда:ford-1.6-filling-coolant-procedure.jpg
 
Това, ако се налива по обичайно му. Ако се ползва някаква машинария (cooling system filler), тогава не пишат за 15 мин./2500 оборота и т.н. Извадката е от документ с име: "ford-fiesta-workshop-manual-2011.pdf". Твърде голям е за форума - 160 Мегабайта.
https://www.allcarmanuals.com/factory-service-manual-145-Ford-Fiesta.html - тук има същия документ за Фиеста 2002-2008. Скоро не съм я проверявал, но за твоя (и моя) двигател беше горе-долу същата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

същия ли е проблема като в тази тема - Смяна термостат
градско или извън се случва? Трябва на диагностика да се види реалната температура. Ето подобна случка при мицубиши, човекът е сменил термостата и пак се случва същото - Двигателя се преохлажда
И при мен забелязах че на едно спускане при минусови температури двигателя стоеше на 60-62 реални градуса. Обяснението беше че се охлажда защото няма впръскване на гориво

F Focus

#12
Благодаря, ти Locke- за постнатото сравнение и инфо-случва се и на градско, и на магистрала, и на шосе, както писах.
Термостата ще се сменява-ясно е. Като го направя ще споделя какъв е резултатът, разбира се!

saggy

@zloster, сходна процедура за обезвъздушаване успях да намеря само в Youtube преди да сменя антифриза. Приложих я веднага след като взех колата от сервиза и не съм имал проблеми после. Въпреки всеобщето мнение, че тази система при тази генерация Фокус се обезвъздушава сама, не е зле да се приложи - няма да навреди със сигурност. Клипчетата, които гледах бяха за 2.0 Дуратек във Фокус 3, та явно и при него е валидна.

perun

При Фокус първа генерация с мотори 1.4 и 1.6 има лека специфика при смяна на антифриза.Първо се разкачва маркуча близо до бобината и от там бавно и леко се налива докато потече от двигателя.Убеден съм,че спазвайки препоръките от Форд могат да се спестят много главоболия и излишни разходи.

zloster

Тази "лека специфика" при Фокус Мк1 си е точно по сервизна процедура:
https://archive.ph/5iDvJ#selection-507.0-515.47

При Фиеста Мк6.5 (2005-2008) виждам, че е добавена тапа при радиатора, където постъпва охлаждащата течност:
fiesta-2002-1,6-petrol-radiator-bleed-plug.jpg

Предполагам това улеснява отвеждането на атмосферния въздух при напълването и пречи на получаването на въздушни джобове.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

perun

За всички е повече от ясно,че това не съм го измислил, а съм го прочел.Това което исках да кажа е ,че при всички марки и модели има подобна специфика дадена от производителя.За съжаление много сервизи не са чували за тези неща и това е начина да си помагаме.

ivchotr

Аз тази процедура я прилагам и без да съм чел ръководството на Форд. Не заради друго, ами защото имам и изпарител в коша :D Когато сменях термостата на дизеляка, пак разкачих всички възможни маркучи покрай двигателя и ги напълних предварително с антифриз. Колата се обезвъздуши много бързо.

zloster

Цитат на: perun в 16 Февруари 2023 21:08:35За всички е повече от ясно,че това не съм го измислил, а съм го прочел.Това което исках да кажа е ,че при всички марки и модели има подобна специфика дадена от производителя.За съжаление много сервизи не са чували за тези неща и това е начина да си помагаме.
В друга тема съвсем наскоро натъртвах за важността на проверяването и четенето на сервизните ръководства (https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12560.msg147013#msg147013) Съответно използвам възможността да "облъчвам" аудиторията по темата :)
Възражението ми беше срещу използването на израза "лека специфика". На мен не ми звучи точно казано "лека специфика" като синоним на "обичайната процедура предвидена от производителя на автомобила и описана в сервизното ръководство".
Надявам се да е станало по-ясно кое, какво, как и защо. А изобретателността (по модному безкрайната "иновативност") на някои сервизи и работещите в тях е една дълга, тъжна и болна тема. Но това си е проявление на върлуващите болести в обществото ни.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

saggy

@zloster , добре цитираш ръководствата, обаче има интересна разлика при 1.6 Дуратек относно обезвъздувашенето. В ръководството за Фиеста 2002-2008 процедурата се различава като времева продължителност и стойност на обороти от ръководството за Фиеста 2011 за същия двигател, което си прикачил по-горе. И сега на кое да се вярваш - двигателят е един и същ с лек фейслифт след 2007. В ръководството от 2008 има данни за 2.0 Дуратек, ако колегата ФФокус се интересува как се обезвъздушава.


perun

А за антифриза какво ще кажете-само концентрат или разреден?

zloster

Цитат на: saggy в 21 Февруари 2023 16:52:39@zloster , добре цитираш ръководствата, обаче има интересна разлика при 1.6 Дуратек относно обезвъздувашенето. В ръководството за Фиеста 2002-2008 процедурата се различава като времева продължителност и стойност на обороти от ръководството за Фиеста 2011 за същия двигател, което си прикачил по-горе. И сега на кое да се вярваш - двигателят е един и същ с лек фейслифт след 2007.
Не виждам, в какво и защо трябва да се вярва. Обърни внимание на съществените подробности, които пропускаш:
1) Загледай, че за 2002-2008 имаш тапа на радиатора. Т.е. на въздухът ще му е по-лесно да напусне радиатора при пълненето. Съответно цикълът е много кратък (2 х 2 минути @ 3000 оборота и толкова; забележи обаче, че първият цикъл е без поставена капачка). И нещо, което не го пише явно: "не се чака загряване";
2) За 2011+ не я споменават тази тапа. Съответно дават малко по-усложнен и най-вече много по-удължен цикъл, където със сигурност двигателят ще загрее. А имаш и достигане на значително по-високи стойности на оборотите (6 пъти х 5000 об./мин и веднъж 4000 в комбинация после с 2500 об./мин).

Опростили са конструкцията на радиатора, но се налага значително удължаване на процедурата по обезвъздушаването, за да се гарантира, че в радиаторът има основно охладителна течност :)

Цитат на: perun в 22 Февруари 2023 17:43:06А за антифриза какво ще кажете-само концентрат или разреден?
Колега, би ли пояснил какво точно питаш.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Каквото и да пита, в охладителната система се налива антифриз, разреден с дестилирана вода. Концентрат е допустимо да се налива, само ако точката на замръзване на вече налятата охладителна течност е неприемливо висока. Изполването само на концентрат води до бързо корозиране на двигателя и скапване на уплътненията в системата. Отделно се обърква и топлообменът. Е, ако МПС-то се използва при екстремно ниски температури от порядъка на -60о по Селзий, ще се ползва само концентрат, щото той замръзва малко след тази температура.

F Focus

Аз пък използвам от десетилетия само концентрат на качествен производител, който го разреждам 1:1 за температура към -30С и мисля, че по-концентрираният антифриз е по-полезен за водната помпа и за охл. система като цяло, относно отлаганията по нея и корозията. Само лично мнение, в което никой не може да ме разубеди! ^-^

ivchotr

Аз говоря за използването само на концентрат, без да се разрежда, щото колегата по-горе така беше задал въпроса. Ти на практика използваш разреден антифриз. В магазините за улеснение на водачите, които не желаят да се правят на алхимици, се предлага готов, разреден разтвор, който покрива някакви минимални градуси. Аз също си купувам концентрат и го разреждам с дестилирана вода.
За да бъдем максимално точни, концентратът на практика също е разреден, но съотношението вода към антифриз е 33% към 67%.

saggy

Като купувате и сипвате антифриз, гледате ли да има правилната за вашия двигател фордовска спецификация? В поколението на Фокус 2 се ползва антифриз G12 с long term спецификация - WSS-M97B44-D (оранжев/розов). Като съм се заглеждал по опаковките в магазините, малко антифризи G12 имат изброена фордовска спецификация. В новите Фордове трябва да е жълт, който има по-добри качества от розовия.

Жоро Петков

Ми моето мондео е 2017г и е с розов антифриз.
Поръчван по спецификации. Не мисля, че специално цвета е от супер значение, по-скоро какво пише на бутилката.

zloster

Форд за 20 години успяват да "обиколят" (т.е. да наръчкат в двигателите) и съответно да "препоръчат" повечето масови формули, които се използват за антифриз.
hqdefault-ford-antifreeze-obligatory.jpg
(изображението е от спомената препратка по-долу)
И да, разпознават си ги по цветове - жълт, оранжев(или розов), златен и два вида зелено.

Подробностите тук:
ЦитатYellow has this description: COOLANT, PHOSPHATED, ORGANIC ADDITIVE TECHNOLOGY (POAT), CONCENTRATE, FOR PASSENGER CAR AND LIGHT TRUCK Orange was Dex Cool right? So Ford went from green (traditional) to gold (hybriat OAT G05) to dark green (???) to orange (Dex) and now yellow. Took them a while to figure out that the Japanese makers had picked a good coolant all along (Asian Red formula which is POAT or PHOAT).
Цитат от тази тема: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/ford-going-back-to-yellow-antifreeze-for-2020.314487/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

perun

#28
Цитат на: ivchotr в 23 Февруари 2023 15:11:31Каквото и да пита, в охладителната система се налива антифриз, разреден с дестилирана вода. Концентрат е допустимо да се налива, само ако точката на замръзване на вече налятата охладителна течност е неприемливо висока. Изполването само на концентрат води до бързо корозиране на двигателя и скапване на уплътненията в системата. Отделно се обърква и топлообменът. Е, ако МПС-то се използва при екстремно ниски температури от порядъка на -60о по Селзий, ще се ползва само концентрат, щото той замръзва малко след тази температура.
И аз така процедирам-концентрат антифриз го разреждам с дестилирана вода в съотношение 60/40.Но възникна лек спор с колеги и ми стана интересно това за всички марки, модели, двигатели(бензин,дизел) ли  важи, или не е така.

saggy

Ако някой се интересува - тук е обяснено накратко за различните антифризи при Форд. За американския пазар е видеото, но сигурно се отнася и за европейския. Интересно колегите с новите Фокус 4 с какъв антифриз са, но те рядко пишат във форума?