Фокус 1,6 tdci 90кс проблеми с налягането в рейката

Започната от Десислав, 20 Януари 2023 08:42:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Десислав

Здравейте,
След диагностики неколкократно ми излизат грешки :
P0087
P0193
P1180
Симптомите са :
-Неравномерна работа на празен ход - едвам доловимо
-прекъсване по време на движение - не винаги, понякога може да се изминат 100км без да има такива признаци
-изгасване по време на движение - също се случва рядко- изгасва си на скорост дори до покой
- при запалване странен дим в първите секунди след запалване - обикновено когато е изгаснала преди това
Иначе през по-голямата част от времето колата работи и върви нормално.
Решил съм като за начало да проверя датчика за налягане в рейла и евентуално да го сменя, но след определено търсене никъде не намирам къде е местоположението, моля който е запознат да каже.


ivchotr

Два от кодовете говорят за ниско налягане в горивната система, а това, че си забелязал и пушек, може да означава, че някой маркуч или тръба изпуска гориво и то попада върху гореща част от двигателя, където се изпарява. Ако това се случва преди датчика за налягане в рейла, не е чудно, че той показва грешни стойности.
С други думи не е зле да огледаш тръбопроводите и маркучите покрай двигателя за евентуални течове и ако има такива, да оправиш първо тях. Ако не е протекъл самият датчик, разбира се. Той би трябвало да е монтиран някъде около или в рейла, но не съм сигурен за този модел къде точно е.

Десислав

Благодаря за отговора, ще огледам внимателно за течове, но за до е ниско налягането в рейла, мисля че или помпата  не го прави в норма или датчика лъже според мен. Пушека идва от ауспуха.

ivchotr

Странен дим от изходната тръба на ауспуха или от генерацията след двигателя? Аз останах с впечатление, че е второто, затова написах онези неща за течовете. Но така или иначе не е зле пак да се погледне за такива. Иначе, да - помпата и регулаторът са другите виновници за ниско налягане, но това може да се измери с манометър, преди да почнеш да сменяш чаркове наред.

Alexi

насочи се към дюзите .. датчик на рейла - забрави ,пари на вятъра а и колата ти гасне т.е. налягането наистина е ниско а не само да си мисли че е ниско

Десислав

Звучи много кофти. Какво може да се направи в домашни условия за да се установи проблема?


Цитат на: Alexi в 20 Януари 2023 17:20:20насочи се към дюзите .. датчик на рейла - забрави ,пари на вятъ
Цитат на: Alexi в 20 Януари 2023 17:20:20насочи се към дюзите .. датчик на рейла - забрави ,пари на вятъра а и колата ти гасне т.е. налягането наистина е ниско а не само да си мисли че е ниско
ра а и колата ти гасне т.е. налягането наистина е ниско а не само да си мисли че е ниско

Десислав

Явно ще трябва да правя теста с колбите за да видя дали някоя дюза не връща по-вече нафта и от там да пада налягането. Колкото и да не ми се иска, вероятно Alexi е прав. 

zloster

Цитат на: ivchotr в 20 Януари 2023 15:02:42Два от кодовете говорят за ниско налягане в горивната система
Третият дава информация за точно обратното: прекалено висока стойност е отчетена от датчика за налягане.
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0193/ - примерно по-подробно описание
https://duckduckgo.com/?q=ford+engine+code+P0193 - търсене

Изглежда ми подозрително да има съхранени едновременно грешки за прекалено ниско и прекалено високо налягане. Според мен проверката за обратната нафта остава в сила, но това трябва да се проучи и то.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Десислав

#8
Затова ми се иска да видя датчика за налягане все пак - състояние кабели напрежение което стига до него
Но и теста с колбите смятам да направя за да видя състоянието на дюзите.
Всичко това не съм си и мислил, че ще ми дойде до главата.

Десислав



Alexi

можеш да си направиш този тест с подходящи маркучета и някакви буркани ( 6 еднакви примерно от сладко ) няма нужда да даваш 60 лв .. прочети в нета как точно се прави

Ozzie

Правил съм го с кенчета на които преди това бях отрязал капаците с отварачката за консерви. Бях ги омотал едно за друго с тиксо, да не ги мисля кое къде ще падне. После мерих със спринцовка коя дюза колко е върнала.

P.S. Преди това се бях снабдил и с маркуч за обратната нафта, може би 1,5 м., да има запас за всеки случай.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Десислав

В последно време колата не се кара редовно, снощи я палих след 2-3 седмичен престой, пали си веднага но няколко секунди работи неравномерно, като че ли на 3 цилиндъра, след което нормално заработва. Освен това има мирис на сурова нафта. Поръчал съм комплекта, при първа възможност ще направя теста или ще опитам да го направя.

Десислав

Има ли някакви особености при разкачането на маркучетата за обратна нафта или става с дърпане? Този уикенд мисля да направя теста ако не ми попречи нещо.

Десислав

Прилагам снимка след теста. Количествата са за около 4 минути, защото на втората не бяха големи разликите. По принцип беше мъка за сам човек да го изпълни. Улучих правилните накрайници от втория път, през цялото време течеше нафта от откачените маркучи за връщаща нафта. Изобщо всичко стана леш. Най важното - за смяна ли е 4 инжектор? Преди теста навъртях 5-6 км, отделно доста поработи на място. След теста нямаше записани грешки а на живо измереното налягане в рейката на празен ход се колебае 350-420 psi.
IMG_20230128_143622.jpgIMG_20230128_143215.jpg 

Alexi

по колко милилитра са тези колбички ,не мога по снимките да преценя

Десислав

Цитат на: Alexi в 28 Януари 2023 15:51:21по колко милилитра са тези колбички ,не мога по снимките да преценя
По 110 са
Най-пълната е на 70 останалите на 55 някъде, но тук не към източил и маркучите в тях

Alexi

и аз така помислих .. да не те отчайвам ,но и 4те ти дюзи са извън нормата а тя е 8-9 ,докъм 10мл на минута на празен ход и допустими разлики между отделните дюзи не повече от 10-15% .. при теб за 4 минути количествата са 55-70 мл което е много и като количество ,и като разлики .. ето как изглежда едноминутен тест на читави дюзи:

Десислав

Мисля да обърна внимание на тази с 70мл защото тя е много над нормата. Не съм решил точно как да действам но сигурно ще търся друга на старо. Колата я карам 5 години и не е имала проблеми с палене пушене и т. н. Като за начало утре може да сваля проблемната визуално да я видим.

Alexi

ако я замениш с добра ,другите ще вдигнат още дебита на обратната нафта ,откриваш сам топлата вода :) дай ги на рециклиране и 4те ,тия неща вече са на добри цени и доста сервизи го правят


Десислав

Благодаря за съвета. Почти всичко това е ново за мен така че всеки съвет е от полза. Ако я дам на рециклиране ще има ли нов код, които трябва да се въвежда? Замислям се дали да не повторя теста, защото първия път го направих от третия път докато уцеля правилните накрайници, освен това не засякох много точно времето. С други думи не мога /искам / да повярвам че дюзите са в лошо състояние.

nogopechen

Винаги са дюзи. Е понякога гори бутало или клапан, но това заради дюзите.

Десислав

Здравейте отново, едната дюза е извадена и ще бъде разглобена и почистена. Има една много малка втулка с глух отвор, която намерих върху иглата, но мисля че не и е там мястото, възможно е да съм загубил нещо. IMG_20230218_224701.jpgIMG_20230219_105856.jpgIMG_20230219_105922.jpgIMG_20230219_105936.jpg   

Десислав


Alexi

труд на вятъра е това .. те ако се оправяха дюзи с почистване ( и то на ръка ,ползва се ултразвук по принцип за да стане като хората ) нямаше никой да ги сменя ..

Десислав

Ще я пробвам и ако е същата работа свалям и отива на ултразвук. И да съгласен съм че е труд на вятъра но няма проблем.

nogopechen

Ако това е начина за решаване на проблема, всички специалисти инвестирали в дизел-стендове, помещения, части и знания, щяха да фалират. Моля да ме извините, но това е пълна простотия. Това може да го видят и прочетат малки деца...

F Focus

Нищо де-уважавам автора за това, че сам се опитва да се ориентира в проблема! Така се трупат опит, знания...и изводи, до които се достига, но друго е да си се постарал сам, както и сам да си стигнал до тях!
М/у другото ми се е случвало сам да реша някои проблеми, за които всички са ми давали друг акъл, който не се е оказвал верен-не твърдя, че случаят е такъв.

ivchotr

Цитат на: nogopechen в 19 Февруари 2023 21:34:51...Това може да го видят и прочетат малки деца...

:) :) :)

П.П.
А този двигател харчи ли масло?

nogopechen

Три дни безмисленни експерименти спестяват половин час четене.