Форд фокус 1,8 бензин трудно пали

Започната от Стоил, 27 Ноември 2022 07:33:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Стоил

Здравейте.Форд фокус 1,8 бензин има и газ при студен двигател пали и работи като на три цилиндъра,като подам газ дави.Някои да е имал същия проблем да каже как го е решил.


F Focus


ivchotr

Провери и да не би да изтърва някой газов клапан. Ако дави заради газта, можеш да се ориентираш лесно - завиваш изходящия кран на бутилката, за да не пуска газ към двигателя и проверяваш какво ще стане. Ако симптомите изчезнат, отиваш при газаджия да смени клапаните. Ако е дала фира някоя свещ и/или кабелът към нея, ще установиш проблема по състоянието на свещите. Неработещата ще е яко мокра. Съответно, ако газовата уредба изпуска неконтролирано газ към двигателя, свещите ще са яко черни.
Възможно е и някоя бензинова дюза да се е скапала по-рано от другите, ако колата се кара предимно на газ, а на бензин само колкото да запали и да прехвърли на другото гориво. Пак няма да работи както трябва и ще проявява същите симптоми. Това ще се случва и ако бензинът е старичък.

Стоил

#3
Здравейте.Цяла седмица карах на бензин.Когато е студен двигателя и подам газ дави,но загрее ли си работи добре

locke

Цитат на: ivchotr в 28 Ноември 2022 18:57:46Провери и да не би да изтърва някой газов клапан. Ако дави заради газта, можеш да се ориентираш лесно - завиваш изходящия кран на бутилката, за да не пуска газ към двигателя и проверяваш какво ще стане. Ако симптомите изчезнат, отиваш при газаджия да смени клапаните. Ако е дала фира някоя свещ и/или кабелът към нея, ще установиш проблема по състоянието на свещите. Неработещата ще е яко мокра. Съответно, ако газовата уредба изпуска неконтролирано газ към двигателя, свещите ще са яко черни.


като тези ли, @ivchotr ?

F Focus

Като цяло свещите са ок-моите, с които купих колата бяха по-зле, но двигателя работеше и палеше безпроблемно независимо дали е топло, или студено. А и на три от тях беше избила изолацията-имаха тъмно-кафяв цвят в долната част на керамичният изолатор. Бяха нЕкви BERU 14 KR 6KPUVO2. НО в твоят случай се вижда, че разстоянието м/у електродите е магерено, което си личи особенно по най-горната свещ от снимката, на която ясно си личи, че външният електрод е подгъван надолу, а и като цяло, доколкото мога да видя има разлики в тези разстояния, та за протокола ще е добре да ги измериш с луфтомер, а най-добре да ги смениш. Лично аз ти препоръчвам DENSO Iridium TT.

P.S. Питаш за Фокус 1.8 бензин, с какъвто двигател съм, и аз, а колата ти от подписа е Зетек 1.6, 01...?

ivchotr

Тези свещи според мен са работили сравнително добре, като има леки следи за наличие на масло в цилиндрите, но не много. Не бих казал, че горивната смес е била много по-богата от тази, каквато трябва да бъде. При богата смес се опушват яко като не можеш да видиш цвета на изолатора на централния електрод.
Но понеже не съм виждал и чувал как работи двигателя с тези свещи, не мога да кажа нищо повече. Разстоянието между електродите е предписано от завода производител на двигателя и обикновено свещите за дадения модел са съобразени с него. Преди време се налагаше леко да се намалява разстоянието между електродите, когато двигателят рабти предимно на газ, но с днешните АГУ с компютърно управление това не се налага.

locke

Цитат на: ivchotr в 05 Декември 2022 22:24:08Тези свещи според мен са работили сравнително добре, като има леки следи за наличие на масло в цилиндрите, но не много. Не бих казал, че горивната смес е била много по-богата от тази, каквато трябва да бъде. При богата смес се опушват яко като не можеш да видиш цвета на изолатора на централния електрод.


имаше грешка за сместа и газаджията обогати малко и оттогава няма грешки. Има и разход към 1 литър масло на 5 хил км

ADiDimitrov

Как се държи топла и на празен ход? Как пали след престой от 10-15 Мин? Това давене оправя ли се след като загрее?

ivchotr

#9
Цитат на: locke в 06 Декември 2022 11:26:29имаше грешка за сместа и газаджията обогати малко и оттогава няма грешки. Има и разход към 1 литър масло на 5 хил км

Значи съм познал в общи линии. Обаче този голям разход на масло и състоянието на свещите говорят, че вероятно го и хвърля отнякъде. Или пък е много добро и не оставя много следи, ако само го гори. Но ако само го гори, не е лошо да смениш уплътненията (гумичките) на клапаните и да провериш в какво състояние са сегментите. Ако последните са спекли или има износване в цилиндъра, компресията ще е спаднала.


locke

Цитат на: ivchotr в 06 Декември 2022 17:20:31Но ако само го гори, не е лошо да смениш уплътненията (гумичките) на клапаните и да провериш в какво състояние са сегментите. Ако последните са спекли или има износване в цилиндъра, компресията ще е спаднала.

хидравлични са повдигачите и май няма гумички  ::) И течове няма, а ауспуха е чист

ADiDimitrov

Цитат на: locke в 07 Декември 2022 09:13:03хидравлични са повдигачите и май няма гумички  ::) И течове няма, а ауспуха е чист
Хидравлични ама друг път 🤣🤣🤣 тия дуратеци са с парички и страдат от ковти сегменти които глупавите японци са сложили в тоя мотор! Не ми отговори на въпросите по -горе !?!?

F Focus

Сегментите се закоксуват от:
-използване на не-много качествено масло
-от удължен интервал за смяна на маслото (над 300 моточаса-не гледай пробега)
-от използване на по-гъсто масло от предписаното 5/30, като 5/40, например
-от всичко гореизброено накуп
Раздодът ти на масло е приемлив-инак отиваш на скъп ремонт за смяна на сегментите и, ако не попаднеш на читав майстор, което е много вероятно... >:(


ivchotr

Хм. Не ми е познат толкова този двигател, ама клапан без уплътнения (гумички) не бях срещал ::)
А 2 литра масло за 10 000 км пробег не ми се струва много приемлив. Ама изобщо. Особено, ако го гори.
В случая, щом ауспухът не е черен като комин на селска къща и освен това няма течове, ще трябва да се търси помощта на специалист по паранормални явления :D

Все пак ще ми е интересно да разбера какво масло се използва, че явно гори без остатъци щом няма външни течове.

Alexi

аз като гледам свещите ми се струва ,че работи на бедна смес което би обяснило и трудното палене и нефорсиране на студен двигател .. та може да добавиш и смукане на въздух отнякъде към проблемите

F Focus

И, аз не съм наясно стъблото на клапана има ли упл. гумичка(вероятно да!), но въпросните гумички са най-малкият виновник в случая-основно разхода на масло винаги е от запекли сегменти-описах причините.
За Протикола-руснаците са правили тестове(има ги в Туба-та) на различни марки и модели с демонтирани гумени уплътнения, като разхода на масло се е увеличил минимално.
И още нещо полезно по темата относно признаците за разход на масло:
-ако при натискане на педала на газта двигателя изпушва и при последващо поддържане на оборотите синият пушек изчезва това е от гумичките
-ако при същото "упражнение" двигателя продължава да пуши синьо, макар и по-малко от първоначалното подаване на газ това вече си е от сегменти, а и от общо износване на цилиндрово-буталната група
Поздрави!

locke

Цитат на: ivchotr в 07 Декември 2022 12:51:44Все пак ще ми е интересно да разбера какво масло се използва, че явно гори без остатъци щом няма външни течове.

бардал 5w40 но точна спецификация не помня защото изхвърлих тубата

ivchotr

Вземи му измери компресията на този двигател и някои неща ще се поизяснят.

F Focus

#18
Някак ми се струва, че автора на темата ни качва на черешата-не отговаря на въпроси, променя си подписа, където имаше Форд Зетек 1.6, а пита за 1.8, сега пък нЕма никЪФ Форд, гори масло, ама ауспуха чист, а теч няма...така и не разбрах за кой точно 1.8 бензинов двигател иде реч-изобщо някакво много странно поведение...>:(
Както и да е-аз повече няма да пиша в темата му.

ivchotr



ADiDimitrov

Цитат на: F Focus в 07 Декември 2022 17:54:57Някак ми се струва, че автора на темата ни качва на черешата-не отговаря на въпроси, променя си подписа, където имаше Форд Зетек 1.6, а пита за 1.8, сега пък нЕма никЪФ Форд, гори масло, ама ауспуха чист, а теч няма...така и не разбрах за кой точно 1.8 бензинов двигател иде реч-изобщо някакво много странно поведение...>:(
Както и да е-аз повече няма да пиша в темата му.
Може да го е продал  (rofl)  (rofl)  (rofl)

ivchotr

А дано! Това е най-добрият Форд евър (tooth)

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 07 Декември 2022 20:05:41А дано! Това е най-добрият Форд евър (tooth)
Абе не съм съгласен с теб! Едни авери направиха тоталка на Мазда 6 с разход 1л. на 1000 км. Нова верига, гарнитури, сегменти, глава, всичко 1100 лв. За тия пари колата е пълен 🔨, не бута грам масло и върви страхотно. За тия пари новите коли можеш само да ги обслужва 🤣😉 Така че карам си фордю и си нехая 😉

ivchotr


F Focus

Цитат на: ivchotr в 07 Декември 2022 19:48:15Mоже да работи в сервиз :D

Май уцели право в "десетката"-браво, признавам ти го-аз нямаше да се сетя!
Дано Господ опази клиентите на такъв "майстор"!
Хубавото е, че го разкри!

ivchotr

Е, може и да бъркам в предположението си. Всъщност няма особено значение защо се интересува. Важното е да сподели какво е станало най-накрая.

locke

Цитат на: F Focus в 07 Декември 2022 17:54:57Някак ми се струва, че автора на темата ни качва на черешата-не отговаря на въпроси, променя си подписа, където имаше Форд Зетек 1.6, а пита за 1.8, сега пък нЕма никЪФ Форд, гори масло, ама ауспуха чист, а теч няма...така и не разбрах за кой точно 1.8 бензинов двигател иде реч-изобщо някакво много странно поведение...>:(
Както и да е-аз повече няма да пиша в темата му.

аз не съм автор а на темата а я ползвам за да не отварям нова. Ако беше чак толкова наблюдателен щеше да забележиш ама хайде да плюем

ivchotr

Споко, бе. Студено е, мрачно е, не става за плаж и трябва да се развеселяваме от време на време. Какво става с твоята кола ще кажеш ли?

locke

същия симпом като на автора - пали трудно, работи неравномерно и като потегля глъхне. Затова постнах снимка на свещите за справка

ivchotr

По-горе имаше предположение за работа с бедна смес. Ако е така, то тя би следвало да е незабележимо по-бедна от нормалната, защото по тях го няма специфичното побеляване на електродите като при устойчиво бедна смес.
В тази ситуация бих измерил компресията на всички цилиндри, за да се ориентирам дали проблемът е в самия двигател (цилиндри, бутала, сегменти, и клапани) или не.