Странен звук, докато загрее-Фокус 2, 1.8 Дуратек

Започната от F Focus, 28 Ноември 2022 12:28:36

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Откакто застудя след стартиране на студен двигател отпред вдясно се чува ясно хър-хър-хър в такт с оборотите на празен ход-при подаване на газ не го чувам. След около 30 мин. градско звукът почти не се чува.
От какво може да е според Вас-ремък, ролка...?
Благодаря предварително за отговорите!


ADiDimitrov

Аз имах подобен проблем, бях се побъркал цяла година да го открия, накрая се оказа, че газаджиите са ми вързали филтъра за коша и той си стърже в такт с мотора. Беше голям смях, разкачих го от там и всичко приключи 😀😀😀😀😀😀. Но за да откриеш проблема ти трябва втори човек, единия вътре другия отпред да слуша от къде иде гадния звук 😉

ivchotr

Цитат на: ADiDimitrov в 28 Ноември 2022 15:28:28Аз имах подобен проблем...

При теб проблемът само като застудее ли се появяваше и оправяше ли се като загрее двигателят?

ФФокус, наистина ще ти трябва втори човек да командва двигателя, а ти да се ориентираш пред него откъде идват звуците. Ако са ролки, би трябвало да хърхорят и при загрял двигател. Случвало ми се е да се скапят съчмени лагери (бяха им изчезнали сепараторите) и те хърхореха така циклично, обаче го правеха непрестанно. За да хърхори така ремък, трябва някоя ролка да се върти около два центъра. В смисъл да се е разбила около оста си. Ама пак би трябвало да се чува постоянно. Освен ако не е в съвсем начален стадий това разхлопване и ремъкът да изхърква докато е студен.

F Focus

Благодаря за отговорите!
Въпроса зададох от телефона, докато бях на работа и бях съвсем кратък. Какво мога да допълня:
-подобен звук, но по притеснителен чух няколко месеца след закупуване на колата, но след смяната на хидравличното масло всичко се оправи
-настоящият звук го чух преди месец и то случайно-трябва да е отворен десният прозорец и да съм спрял до друга кола, ограда, или стена, като след около половин час намалява осезателно
-като, че ли ми прилича на лагер на ролка, алтернатор, водна помпа
Че ще се ходи при майстор ще се ходи и май не е добре да го отлагам.

saggy

Ако ролка хърка не трябва ли да има лека игра на ремъка, разбира се, ако е по-разбита. Като пуснеш климатик има ли разлика, защото се завърта и компресорът? По-добре записвай час скоро, че сега нещо се чака по сервизите. Аз чаках 2 седмици за рутинна поддръжка.

ivchotr

Мммм, да. Ако е лагерът на шайбата на компресора на климатика, като включиш последния, звукът трябва да изчезне. При мен се чуваше при затворени прозорци и пуснато радио :D Ама щом при теб звукът е изчезнал при смяна на хидравличната течност и сега пак се появява, нищо чудно в помпата на хидравликата да се заражда проблем.

G_o_c_e_v

Цитат на: ivchotr в 28 Ноември 2022 22:06:11Мммм, да. Ако е лагерът на шайбата на компресора на климатика, като включиш последния, звукът трябва да изчезне....
Паразитния лагер на шайбата се върти винаги, независимо дали компресора е включен или не. По скоро ако компресора има дефект, включен ще шуми, а изключването му ще спира шума.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

F Focus

Тъй-преди малко се върнах от майстора. Разбира се въпросният звук не се чуваше-и като стартирах двигателя сутринта, и като стигнах до сервиза (4км. за 10 мин. време). Но пък ясно се чуваше почукване и потракване, което и аз чувам от около 6 месеца, но не съм му обръщал голямо внимание. Човекът категорично определи, че е от начално износване на веригата. Все още не било страшно, но трябва да го имам предвид. При дори леко подаване на газ металическият звук изчезва, щото повишеното налягане на маслото натягало обтегача. Та така-отидох за едно-оказа се друго! :-[

П.С. М/у другото майстора се занимава и с ремонт на Екобуст двигатели, за което се е сдобил с необходимите специализирани инструменти. При него имаше два гаранционни такива автомобила, на които МП отказва да признае претенциите на собствениците, които са се обединили, наели са общ адвокат, писали са до централата на Форд в Германия, че ще заведат дело и чакат резултата, за да разберат кой ще извърши ремонта, къде и най-вече кой ще плати?

saggy

Тази верига има ли предписание за смяна и на колко километра?

ADiDimitrov

Форд казват подмяна на 200000. От мои наблюдения изкарва до към 300000. По мое мнение някъде по средата на двете числа се налага смяна  :-\


ivchotr

Цитат на: G_o_c_e_v в 29 Ноември 2022 08:39:19Паразитния лагер на шайбата се върти винаги, независимо дали компресора е включен или не. По скоро ако компресора има дефект, включен ще шуми, а изключването му ще спира шума.

Когато се завърти валът на компресора, приел въртеливото движение на шайбата посредством електро-магнитния съединител (включвател), кой лагер спира да се върти на практика?

G_o_c_e_v

Цитат на: ivchotr в 29 Ноември 2022 17:46:34Когато се завърти валът на компресора, приел въртеливото движение на шайбата посредством електро-магнитния съединител (включвател), кой лагер спира да се върти на практика?
Лагера е хванат на челния капак, а не на оста на компресора, което от своя страна води до постоянното въртене на този лагер.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Аха. При мен спира да се върти с включване на компресора. Е, ами значи при подобни звуци за в бъдеще, тази проверка при този двигател няма смисъл да се прави.

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 29 Ноември 2022 16:03:10Форд казват подмяна на 200000. От мои наблюдения изкарва до към 300000. По мое мнение някъде по средата на двете числа се налага смяна  :-\

Аз съм на почти 280 000км. и смятам, че са верни. Предишният собственик твърдеше, че е сменявал скоро веригата, но явно не е.

ivchotr

Освен, ако новата не е някакво долно менте.

F Focus

Мисля, че не я е пипал, защото, когато го попитах какви пари му е излезнала смяната и доста се затрудни! Хък-мък, забравил съм, колкото ми казаха-толкова платих, не беше скъпо(?!)... >:(

ivchotr

Винаги ми е било странно какви безмислени лъжи се сипят от кого ли не. Казваш на купувача, че трябва да си смени ангренажа и толкова. На всички им е ясно, че е препоръчително да се смени след покупката.

ADiDimitrov

То в България има ли кола която да се продава и да не е обслужена точно преди 1000 км, "Всичко сменено", "качваш се и караш "  (rofl)  (rofl)  (rofl) А най често срещаното е "тя е с верига, вечна е не се сменя"  8) 

F Focus

Да приключа темата-надявам се!
Току-що се връщам от посещение при майстор, препоръчан ми от съфорумец да чуя второ мнение по въпроса.
Човекът слуша, гаси и пали няколко пъти и каза, че рядко при него е идвал толкова тихо и спокойно работещ двигател. При това положение изключи вероятността от затегнал клапан(и), както и нужда от замяна на веригата. Покара я и установи, че съединителят е малко твърд, но не е повод за безпокойство. Коментирахме и поддръжката, която правя и разхода ми на газ средно от 11л./100км. на градско и извънградско(със 140км./ч. при около 4100об./мин.), като го определи за съвсем нормален, докато всеки друг казва "много, бе!"). Окончателното му заключение е, че съм случил на кола, добре я поддържам и да не се занимавам с глупости да я сменявам.
В интерес на истината и, аз не чух никакви обезпокоителни звуци този път, но както съм писал не се имам за "слухар"-абе фокуси всякакви от Фокусника...

ivchotr

За газта мисля, че си малко над нормалния разход. Ако 11/100 е средният, а извън града по магистрала правиш 9/100, да речем, то в града трябва да ти дава 13/100. Не, че е невъзможно, все пак зависи колко километра минаваш и откъде най-вече, но все пак...
Докато ходех на работа, която се намираше до "Пирогов", минавах през центъра, за да оставям пътьом и жена ми, а вечер я прибирах, все в най-големите задръствания. Ами Фокусът повече от 10.5/100, чат-пат 11/100 не ми е давал. По магистрала с перманентни 140 км/ч почти през цялото време, ми дава 9.5/100, ако няма празно място в купето, а багажникът е пълен. Иначе падам и надолу. Но съм си изградил навика да стъпвам на педала на газта без излишен натиск, колкото да поддържам избраната скорост. Следя моментния разход. Оказва се, че дадена скорост я поддържа с 2 - 3 литра разлика в разхода. Аз гледам да съм в долната граница.
Та при теб колата може да е о'к наистина и по-високият разход да се дължи на по-тежкия крак.


zloster

@ivchotr
1)
Цитат на: F Focus в 07 Декември 2022 12:36:45разхода ми на газ средно от 11л./100км. на градско и извънградско(със 140км./ч. при около 4100об./мин.)
Според мен колегата @F Focus го е написал двусмислено. Ако беше написал "...11 л/100 км градско. И пак толкова на извънградско със 140 км/ч" няма да има двусмисленост. Добре е да поясни;
2) Относно разсъжденията и разхода - неговата е комби и е 1,8, а не 1,6. А и Фокус Мк2 идва с едни допълнителни 100-150 кг тегло. Не мисля, че може да се очаква еднакъв разход на газ при тези разлики (при равни други условия).
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

F Focus

#21
Пояснявам, колкото мога по-подробно:
-Разход извънградско на магистрала със скорост 140км./ч. с вкл. климатроник и авто-пилот, с жената, и около 50кг. багаж-11л. газ на 100км. пробег. Случвало се е на някоя бензиностанция да ме "заколят" с 15л., като ОМВ са рекордьори със 17л. газ/100км., и то на две различни бензиностанции в София и Пловдив! >:( Отдавна съм ги забравил, но скоро реших да ги тествам-ами няма разлика-15л. газ на 100км. градско!
-Разход софийско грАдско-основен маршрут от центъра до аерогарата(9-10км.)-11л. газ., като тръгвам рано сутринта и няма навалица(стигам за 15мин.), но на връщане към 17ч. е ад-който минава този маршрут знае за какво иде реч. Зимата разхода на газ пада до 9л. газ, но се появяват едни 2 литра бензин, защото двигателя работи по-дълго на бензин. Също така през зимата двигателя не успява да загрее, докато стигна, а на връщане, заради навалицата и по-дългото пътуване(средно 45 мин.)след 5-6км. загрява до нормална температура. Изобщо двигателя бавно загрява, но не мисля да барам едно-друго, че знам ли какъв ще е ефекта-нали съм с електронен термостат.
Карам енергично без да "пиля" гуми и без да спирам рязко, но ако някой, имащ се за състезател ме изнерви го режа на светофар и чат-пат ESP се включва. Пък и нали Дуратеците обичали оборотите, та не превключвам рано-поне на 3000об./мин.
Нещо, което със сигурност съм забелязал, е че, като се позадръсти възд. филтър разхода на газ скача и затова го сменявам на 5000км. Зареждам само на една бензиностанция ЕКО в началото на Ботевградско шосе, но и там понякога ме изненадват неприятно-при един и същ маршрут и стил на шофиране количеството газ за 100км. пробег варира от 10 до 12л.
Въпросният разход не ме притеснява-това да е проблемът-нека на газ сместа да не е бедна-въпросът е, ако е по-богата вредно ли е за двигателя? Ходих в голям газаджийски сервиз (на ул."Резбарска") скоро след закупуване на колата за проверка на ГИ-подвързаха един 50 инчов екран към компа на ГИ, зяпах няколко минути 4-5 шарени графики, след което ми казаха-плати 30лв. и няма смисъл да идваш повече-компа е супер(Optima) и сам си коригира оптимално сместа. Чек-мек не свети, оборотите не "плуват"-след закупуването на колата ги имаше, но сам се справих четейки при руснаците и вече година няма подобни притеснителни индикации.
Надявам се да съм бил максимално подробен и ясен.
Колата е Фокус-2 1.8 Дуратек, комби 2006год. Опитах да променя подписа си, за да е по-ясно каква е колата, щото при регистрацията съм пропуснал, ама нещо не се справих...

П.С. Наясно съм, че темите за разход на гориво във всички форуми са съизмерими с ловно-рибарските такива. :)

zz_stefanov

Те вашите 1,8 са по големи лами от моята 1,6. Сега си погледнах пак таблицата: за 20000км откакто съм сложил газовата, средният ми разход е 9,17л/100, като вече градското ми е малко, около 20%.
При 140км/ч разхода започва да доближава този на градското. Ако се гони икономия 110-120 км/ч са разумната скорост, но още не мога да се запра. Комбито не е аеродинамично. :)

F Focus

Пропуснах да споделя, че вихровите клапи са елиминирани, както ми каза майстор-фордаджия, което е нормално да води до увеличаване на разхода.

ivchotr

Фокусът на Фокуса е с малко по-голям обем на двигателя, но и с осезаемо по-високи въртящ момент и мощност при едни и същи обороти като моя. Не виждам причина да не дава по-нисък разход, дори и да е малко по-тежък. Да не говорим, че самият производител дава данни за по-нисък разход в извънградски условия спрямо този на моя дъргел. Колкото и да не са реални тези данни, все пак разходът е по-нисък, поне на книга. Което предполага и реалният да е по-нисък.

А и ФФокус каза, че си я настъпва. Което обяснява резултатите.

saggy

Ей, Фокус,.каква раздумка само стана с този разход  :)) И да го сучем,добре ти е тоя разход на газчица, пак не се охарчваш особено.  (tooth)
А сега сериозно - има си коли, които харчат повече. Един реален случай - мой приятел преди 10г. с чисто нов служебен Фокус МК2.5 1.6 бензин. Тази кола харчеше еднакво градско и извънградско - 9 градско, 8.4 извънградско. И това с нормално каране - взета на 4км от МП. Друг случай - пак преди 10+ години - чисто нова служебна Опел Зафира 1.8 бензин. Градско 9, Извънградско 8.6. Мн разправии с Опел заради това разход, не могат да си оправдаят колегите горивото по командировки, защото не е по книжката на колата. И така я продадохме на 200хил. км тая кола. :-\

ADiDimitrov

Приятелю F Focus за да не се шашкаш за разхода , виж на снимката що е рекъл таварш Италеано, който е мислил БРЦ за тия мАтори  8)

saggy

@ADiDimitrov, от каква книга/ръководство е извадката? 9.8 градско на бензин е добър разход за 2.0, даже с 1.6 зимата трудно се докарва.

ivchotr

Имайте предвид, че по-слабият мотор на едно и също като тегло купе, ще дава по-голям разход от по-мощния мотор. Щото ще се мъчи повече да тегли товара. Говорим за един и същ стил на шофиране. Най-малкото ще иска повече обороти за единица време, а това са повече впръсквания на гориво. И т.н.

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 12 Декември 2022 15:59:49@ADiDimitrov, от каква книга/ръководство е извадката? 9.8 градско на бензин е добър разход за 2.0, даже с 1.6 зимата трудно се докарва.
Сервизната книжка на моя фокусник, дадена от Италианския дилър при първоначалното закупуване на хавтомобила  8) За сверка градското го докарвам, но извън града под 8.5 не съм падал. Да не кажа че с моя тежък крак отива и 9 - 9.5.