Добавка за катализатор.

Започната от ADiDimitrov, 16 Юни 2021 18:47:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги някой ползвал ли е това нещо: https://dssauto.bg/produkt/pro-tec-p1180-oxicat/
Дали има ефект? Имайки предвид от нова година колко зверски ще се гледат изгорелите газове на ГТП, дали тази добавка няма да е добро решение? Споделяйте ако сте ползвали тази или друг модел!


ivchotr

Нали си с газова уредба? Не би трябвало да се притесняваш за резултатите от прегледа за вредните емисии, стига двигателят ти да не гори масло. С тези добавки трябва да се внимава, че нещо, което разтваря налепи из горивната система, ама не изгаря в цилиндъра, ми звучи странно. Дано да са го изпробвали достатъчно дълго преди да го пуснат на пазара, а не както ваксините срещу Ковид :D

ADiDimitrov

Това с газовото не е точното така, вече ще се мери СО както на газ така и на бензин,а  също ще се закача и ламбда сондата за живи данни и ако нещо не е в норми чао 😉

saggy

Чао на какво? Какво ще предприемат - ще ти свалят номера ли?

ivchotr

Ще ти сложат по-ниска екокатегория и кметът като каже, че ще пуска в центъра само колите с най-висока категория, ако ти се ходи там, ще го правиш пеш или с градския транспорт.

П.П.
Ако на изхода на ауспуха газовете са в норма, какво ги интересува какви са данните на ламбда сондата?!?

П.П.2.
Досега са ми мерили само газовете при работа на бензин и пак не е имало проблеми.

saggy

Това за спирането на коли в центъра на някой град важи само за 3-те най-големи и е само в дните на отчетен мръсен въздух. За 10-15 дни в година да не ходиш в центъра на града не е голяма болка. 2/3 от колите в БГ са от ниските категории и не могат да ги спрат ей така от движение.

ADiDimitrov

Ами явно не сте запознати с това което предстои. Ако колата е примерно Евро 4 по талон, то на газ анализатора трябва да покрие както на газ така и на бензин емисиите за този стандарт. Ако не ги покрие не минаваш ГТП, съответно не можеш да караш колата, защото ако те спрат без ГТП глобата е солена. Отделно газанализатора ще е на директна връзка с КАТ, демек няма манипулиране 😉

ADiDimitrov

Само з а пример напълно изряден Мерцедес модел 2016 не може да мине газанализатора. Оказва се че с наше гориво 95 не покрива нормите. Това се случва в пункт за първоначална регистрация.

ivchotr

Ти сега Мерцедес с Форд ли ще сравняваш? Айде недей така (tooth)

Не съм им чел писаниците, ама слушах сутринта някакъв спец какво обясняваше. В общи линии човекът каза, че изобщо не ги интересува какво Евро е колата, а какво ще покаже като количество вредни емисии на газанализатора. Според реалните показания ще се дава категорията, която ще се вкарва в новия стикер.

И преди съм разказвал как се гъбарках с техниците в пункта, като им давах колата работеща на газ и онези се чудеха, що не им работи машинката :D

От цялата история не ми стана ясно, ако колата на газ ми показва най-висок стандарт, а на бензин не толкова, каква категория ще ми изшият в крайна сметка?

saggy

#9
Надявам се ADiDimitrov да не се окаже прав. А и има много шано пунктове, в които можеш да минеш метър, ако позволят. Имам съмнения, че ще свържат всички газ анализатори с КАТ, прекалено трудоемко е. А и какво като ги свържат - от другата страна дали някой или нещо ще стои да гледа какво засичат в пункта. Това ми напомня като историята с пешеходните камери по светофарите - имаше голяма заявка да ги вържат към КАТ и да снимат за глоби, но явно се оказа трудно и не го направиха.

ПП: дали преди пункта да сложа 100 октана, може газанализаторът да дава по-добри стойности :)


ivchotr

У нас колко хора зареждат по-скъпото гориво? Познати и приятели от цялата страна се оплакват, че 100-те октана не са това, което трябва да бъдат, защото явно залежават. По-скоро правиш едно кръгче до Румъния, зареждаш там и минаваш прегледа без драми :D

Жоро Петков

Хахаха тва за Румъния ме изкефи, но е факт. Мотора там става с поне едни 10-15коня отгоре :D.
На колата още не съм сипвал от там.
Евро Категориите 1-6 и Еко нормите нямат нищо общо - нито тук нито в някоя евроГЕЙска държа. Определят се на национално ниво.
Ако колата ти е евро 6, но отзад излизат норми за 4 пак ще си в 4та ЕКО категория - https://www.autoclub.bg/eco-stikeri-euro-kategoria.
За добавката - ако колата не е използвала редовно добавки и аз не бих рискувал.
Аз на моторите и колата слагам добавки, но са си мои от нови и знам на колко км са.
А темата за горивата в БГ направо не е за коментар.

saggy

#12
За 10-15 години съм имал само 1 път проблем с кофти бензин, като зареждам само от големите вериги. И проблемът беше от Ромпетрол (tooth). Но един приятел, който работеш на бензиностанция, разказа как в резервоара за 100 октана цистерната разтоварила 95 и го продали като 100 октана :). Така че всякакви схеми има. Чудя се дали с някоя стандартна добавка за бензин няма да се подобрят стойностите на анализатора.

ivchotr

Опс! В наредбата пише, че:

(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ
или СПГ
, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1
проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.


Което ще рече, че не би трябвало да ги проверяват при работа на бензин. Най-накрая някой да направи нещо разумно.

Цитат на: saggy в 17 Юни 2021 11:16:52
За 10-15 години съм имал само 1 път проблем с кофти бензин, като зареждам само от големите вериги. И проблемът беше от Ромпетрол (tooth).

Това не е проблем на веригата, а на някой служител в конкретния обект. Всякакви схеми са известни. Последно зареждах бензин на Ромпетрол преди по-малко от месец на техен обект в провинцията и не съм имал проблеми с колата.

Жоро Петков

Цитат на: saggy в 17 Юни 2021 11:16:52
Чудя се дали с някоя стандартна добавка за бензин няма да се подобрят стойностите на анализатора.
Сто процента ще има разлика особено с концентрираните добавки, но има ли смисъл е въпроса?

ADiDimitrov

Понеже аз пуснах мухата, д кажа от къде ми е инфото. От два пункта ми споделиха тази информация, като единия пункт обслужва и автомобилите на МВР. Та проблема ще дойде като се вържат системите на КАТ и тия на пунктовете защото тогава автоматично ще се задава проверяваната кола с какъв Евро сертификат е регистрирана и ако неможе да покрие нормите, неможе да премине преглед. Все ми се струва, че това ще е доста абсурдно, защото ако се случи, то всяка кола с шунтиран катализатор няма да мине, а то едно 60% от колите в БГ са така. Интересното е че в въпросния пункт казаха че догодина половината коли на МВР трябва да се спрат от движение 🤣😆🤣 Абе май ще стане доста весело през 2022г.

Alexi

спокойно ,подобен сценарий е изключен .. докато пунктовете са търговски частни дружества гонещи печалби то върнатите автомобили ще са нищожно количество ,каквито и "мерки" да взимат .. в момента има камери и всеки преглед може да се наблюдава в реално време от ДАИ ( не знам КАТ какво общо има с ГТП че ще се свързват с КАТ ? ) и пак минават коли които са за връщане

ivchotr

Понеже наредбата я прехвърлих по дългия диагонал :D ми стана ясно, че независимо от заводския евро стандарт, за еко категорията ще е важен резултатът от прегледа в пункта за технически прегледи. С други думи, за да не се вмести колата в никакви стандарти и да не вземе стикера за еко категория, трябва да покаже на теста за газове и задименост стойности под тези за категория евро 1. Пак с други думи, колата трябва да е тотална трошка. Е ми в този случай и аз смятам, че този дъргел няма място на пътя да ни трови нас и децата ни. Интересно ми е само дали тези в пунктовете са изучили наредбата в частта и за колите с газови уредби, че като ги знам какви небивалици са им в главите...
Така или иначе утре съм на преглед, та ще си побъбря с хората по темата.

ADiDimitrov

Темата обаче зави в друга посока  ^-^ Все пак някой да е ползвал такава добавка?

ivchotr

За последно съм в другата посока :D

Минах прегледа. Човекът на компютъра каза, че още нямат конкретни указания какво ще правят с новите еко стикери. Според него не би трябвало да има проблем до следващия преглед, ако другия месец не сложа стикер. Колата ми е в норми при работа на газ. Което се и очакваше като резултат. Не ми каза конкретни данни. Обаче са започнали да стягат контрола за газовите бутилки. Има голяма вероятност да не ви заверят прегледа, ако бутилката ви е извън срока и е без преглед.

П.П.
Ползвал съм други добавки, основно през зимата. Но както каза и колегата по-горе, не се препоръчва, ако не са ползвани редовно от самото начало.


Наско

Колега ADiDimitrov, явно никой не е позвал добавката за която питаш. Разрових се из тукашните сайтове, но не я открих. Има на Bardahl, Liqui moly, Bőlк...  Първо цените са "леко" смущаващи / въпреки че става въпрос за опаковки 1.5 L / и второ, мненията за ефекта не са в  кой знае каква полза от употребата. Мойто мнение е да не се набутваш за продукт със съмнителен ефект, а може би и с неясен произход.  По - добре си направи разходка до Румъния :D.
Интересна ми стана и успоредната тема за въвеждането на екологични категории. Любопитно ми е какво ще измислят "умните" глави в България ?  Тука много бързо решиха въпроса и не е имало никакви брожения.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

Alexi


ето една добавка за катализатор и от мен  :D