Почистване на IAC - клапана за празен ход (idle air control valve)

Започната от Pyrhel, 24 Януари 2012 00:20:56

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

Първо да кажем с 2 думи какво може да ни накара да го почистим - глъхнене на мотора, менене на обороти, дори и гаснене на празен ход. Друга причина, която може да ни наведе на мисълта за зацапан или повреден IAC клапан е неповишаването на оборотите при пускане на климатик. Тази тема не е с цел да обобщи всички възможни симптоми, а да покаже как изглежда калапана и как се чисти.

IAC клапана се намира около дроселовата клапа по всмукателния колектор. При Форд изглежда по този начин:


Държи се на 2 болта с глави 10мм. Преди да ги развием, откачаме и куплунга с кабелите. Ето го клапана, но вече свален:


На снимката по-долу е уплътнението, към което се прилепя клапана. В никакъв случай не пръскайте с препарат в тръбата, по която минава въздуха!!!


Чистенето става посредством спрей за електрически контактори или обикновен обезмаслител. Свалете черната кръгла шапка от клапана и го завъртете с 2те камери към вас. В едната ще видите пружина, а в другата най-вероятно ще има натрупан прахоляк, поркил самия сензор. Напръскайте обилно с препарата. Повторете процедурата колкото пъти е нужно, за се свали цялата мизерия. Не ръчкайте с отвертки или подобни твърди предмети, за да не нараните сензора!!! Пръскайте и през отвора, от който махнахте капачката. След като се почисти добре, сензорът трябва да изсъхне напълно! Не го поставяйте на автомобила докато не е изсъхнал. Още веднъж - трябва да е НАПЪЛНО СУХ! На долната снимка е вече почистения сензор:


Както казахме и по-горе - след като изсъхне добре сензора - поставяме го обратно:


След като се постави обратно - оставете колата за 5-10 минути да поработи, за да може компютъра да преизчисли стойностите за отпускане на въздух към мотора по време на празния ход.


Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


whaaazp

При Ford Focus MK1 1.6I 16V главите на болтовете са 8мм. Няма такава капачка, но като цяло изглежда по същия начин.



p.s Добре ли е преди да се сложи обратно да се пръсне с някаква смазка, за да се улесни движението на клапана (нещо  от сорта на WD)?

Pyrhel

Според мен не, WD-то е мазно и ще се полепи прах бързо след това (да, след филтъра е, но и през него минава много ситен прах, по-скоро прашинки)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sarfaa

След като го почистим с обезмаслителя, може ли да се изплакне с вода или е достатъчно само с препарата?

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sarfaa

Да оставя малко впечатления от процедурата.
Преди да го почистя, при загрял мотор, изключен от скорост, глъхнеше и аха да угасне вдигаше оборотите до около 1300 и отново.
Почистих с меглио, изплакнах с водица и вече е доооста по-добре. Пак ми прави подобни номера, но по-рядко и оборотите се движат между 900 и 950.
Ще дебъгвам, може да почистя и MAF-a, а е и много вероятно датчика за скоростта да е дал фира, понеже няколко пъти ми се случва да не работи километража.

ForeverFord

Като махна черното капаче,имам такова нещо,трябва ли да го правя нещо??
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

opex

Не се маха това капаче, чистиш само клапана от отлагания и налепи през двете дупки.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Gredarov


opex

Има. На кофти място за дебели ръце е, под дросела под извивките на всмукателните тръби.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Kalinkolev3

Маха се капачето но с голямо усилие. Най добре не се занимавайте. Обезмаслителен спрей и става перфектно

ivchotr

Да отупам от праха тази тема.
Моят също се опитва да гасне на празен ход. Не винаги, но понякога е изнервящо. Мени оборотите с около 400. Свалих регулатора за празния ход и го почистих с обезмаслител. Изкарах доста мизерии, но нещата не се подобриха много.
Ето снимки на двигателя и регулатора:







Въпросът ми е дали на този мотор заводски се слага този регулатор. Да не би регулаторът да е сменен с такъв от друг мотор. Моят би трябвало да е Зетек. Като гледам отворите в колектора, се чудя дали регулаторът ми не би трябвало да е от този вид:




И ако при мен не е преправяно нищо, мога ли да сложа като последния с кръглите отвори или трябва да е като този, който имам в момента? Моят е с букса с два кабела.

ivchotr


G_o_c_e_v

Твоя клапан е правилния. С оглед на това, как е поставен уплътнителния пръстен не може да слагаш такъв с кръгли дупки.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Уплътнителния пръстен предполагам ще хване и кръглите отвори на другия моде. Ще остане проблем само с онези вдлъбнатини, но те могат да се запълнят.
Има ли принципна разлика в двата клапана или само са им сменили отворите?

Ради Албенов 3541

здравейте нов сам  купих си Форд Мондео 2006 2.0 тдци коморел 131кс купих го с затапен АГР клапан искам да попитам така дали ще има проблем да го карам или дасиго оправя както му е реда.Искам друго да попитам като е затапен имали вероятност да е по бавен при набирането и как варви с от пушене АГР благодаря ви предварително ^-^