Мондео 4 не пали

Започната от Borimecho, 16 Септември 2015 03:12:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Borimecho

Здравейте на всички. Имам Мондео 4 от 2008ма година - 2.0 бензин. Уж на малко и реални километри - 110 хил.

Преди няколко дни се опитах да запаля сутринта, но все едно нямаше ток към стартера, нищо не се случи. Извадих ключа и пробвах отново и на таблото светна "Immobiliser active". Пробвах още няколко пъти, после с резервния ключ - все същото. Пробвах да откача акумулатора, седя така цяла нощ с откачен, но нямаше промяна. Забелязах, че прозорците работят само от техните си копчета, от шофьорската врата не искат!

Обадих се на познат, гледа я с компютър (за диагностика) и каза, че симптомите са, че главния компютър на колата е сдал багажа и трябва да се смени.

Обадих се на МП и им казах за случилото се, питах дали имат някакви налични компютри и дали може да се сложи, за да се тества дали е от него проблема, но казаха, че не разполагат с такива и трябва да се поръчат. Цената е доста "скромна" - в хиляди лв.

Имам няколко въпроса:
1. Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем?
2. Има ли място, където ги ремонтират тези компютри?
3. Ако няма, може ли да се сложи от друга кола, т.е. втора употреба?

Благодаря ви предварително!


vvas

#1
-

Borimecho

Страхотно! Много благодаря vvas, това звучи доста успокояващо, още довечера ще пробвам с акумулатора от колата на жена ми!

Да сложа тук какво получих и на ЛС от Nebhotep:

Цитат на: Nebhotep в 16 Септември 2015 10:56:22
На първо време ти трябва добра диагностика, с нея може да се открие проблем. Най- често при тези коли си получава проблем в контролния проводник идващ от PCM към контролния блок под жабката. Този проводник отговаря за забрана на сигнала за запалване и активиране на имобилайзера!

Borimecho

За мое огромно съжаление и разваляне на първоначалното ми настроение, че ще запали, нещата не се промениха и с другия акумулатор :'(

Може ли включване по въпросите от първия ми пост? Благодаря на всичкички ви!

Иван Вълков

Колега възможно е нещо да се е ошашкал имобилайзерния модул. Преди да пристъпиш към закупуването на друг компютър пробвайте с подходящата апаратура да вкарате имобилайзерните кодове наново.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Milcho

1. Точно с този проблем няма как да ти кажа дали съм се сблъсквал, просто защото не се знае какъв ти е проблема. Иначе коли с проблеми в имобилайзера - много.
2. Да
3. Да, може да се сложи втора употреба.

Щом ти изписва имобилайзер, причините може да десетки, че и стотици.
Просто от едно закачане на тестер няма как да се определи, че компютъра си е заминал.

Тази кола трябва да се закачи на една диагностика с добра съвместимост с модела и да се погледнат по-сериозно нещата.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Pyrhel

Мечо (супер ник, btw :)) ), имай предвид, че не всеки компютър (PCM) е съвместим. Най-добрия вариант е да видиш номера на твоя и по него да търсиш друг. Със сигурност трябва да търсиш от бензиново Мондео БЕЗ турбо (т.е. 1.6Т, 2.0Т и 2.5Т отпадат). Фокус 2.0i вероятно ще е със същия PCM, но не съм 100% сигурен. И другото нещо, за което трябва да си подготвен е, че колата НЯМА да запали директно с другия - трябва да се "pair"-не с колата, което става само с In/Out кодове (pair-а е с dual code), т.е. ако забучиш новия без намеса с диагностиката вероятно ще ти каже същото за имобилайзера. Това ако ПЦМ-а е умрял, както казва Милчо - може и друго да е. Мен честно казано ме съмнява малко ПЦМ-а от няма нищото да се предаде.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Borimecho

Хаха, мерси, така ми казват - Мечо Боримечо, заради фамилията ми (Боримечков).

Благодаря за подробните отговори! Ще се заема с инспектирането, но ще погледна за всеки случай и цените на компютрите втора употреба, за да съм подготвен. Къде да видя номера на моя компютър? По номера на рамата може ли? Или всички 2.0 бензин са с един и същи?

Pyrhel

#8
Не всички 2.0 ще бъдат с един и същ. По рамата не може да се види (или поне не знам къде има такъв каталог/регистър). Номерът е на лепенка на самия PCM и е във вид XXXX-12A650-XX.

Едит: Ако не номера, тогава т. нар. Tear Tag трябва да е същия, за да може да се налее твоя софт на този хардуер. Tear Tag-ът е от 4 символа - комбинация от букви и цифри.

Едит2: Има вариант комп, който е с различен парт номер и tear tag да е съвместим с твоя софтуер, но освен на проба-грешка и много четене по форумите за смени със съотвените номера, не знам да има друг начин да се нацелят.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Borimecho

Разбирам. Благодаря за подробния отговор. Остава да видя моя номер, за да разбера цени на 2ра ръка и съответно да я мъчим дали не е нещо друго.


Pyrhel

Опс, горе забравих да добавя, че с оригиналната диагностика (с някои други също може) да се види последния calibration (софтуер), който е сложен, който е със същото име като онзи номер с 12A650-то в него, както и tear tag-а. Забелязал съм, че не могат да се виждат въпросните номера, ако PCM-а в действителност не е в ред, или ако има повреден кабел/връзка.

Друг начин, по който може да се разбере дали е наред компютъра и нещо като да му се даде втори шанс е да се "презапише" настоящия му calibration файл.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.