Допълнителна шумоизолация на мондео

Започната от SICKandPROUD, 11 Юни 2014 13:09:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SICKandPROUD

Здравейте колеги, тези дни ми се върти в главата направата на допълнителна шумоизолация на мондеото. Освен облепяне с шумоизоланти и оплътнители на вратите отвътре, четох че и багажното отделение имало слаби места. Нека всички   да обсъдим и споделим познания, смятам, че може да се заформи интересна и доста полезна темичка. Като ми остане свободно време се захващам и ще документирам процеса в снимки тук.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


Иван Вълков

Има специална шумоизолища лента за пода. Според мен трябва да започнеш от фабричните уплътнения - да се възтановят(където се налага) и тогава към допълнителното шумоизолиране. Като евтин заместител се използва подложка за ламинат от тази на рулата. Иначе шумоизолиращата лента е цифра.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Nebhotep

Колкото и да звучи нелепо, аз от подложката за паркет (стизол) съм много доволен. За минимални разходи получаваме сравнително добър ефект. Не тежи, струва около 1 лв. на м2 и лесно се полага. Единственото условие e да полагаме минимум 6 мм. дебелина, а там където пространството позволява 12 мм. Много неща съм изолирал с него, подкалници, таван, врати, двигателен отсек, багажник.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

И аз си мисля за него, дори имам останал от ремонта миналата година и другата седмица ще подхващам да правя. Дали е бая занимавка свалянето на предните седалки?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Dmitarcho

Обърни внимание на пода ;) и под таблото -  към двигателя. Като махах мокета - карах няколко седмици само на ламарина - все едно карах трактор :D
Ръца Пръца

Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

Само не разбирам от снимките какви са тея мъркучи или кабели които бута или вади от уплътненията на вратите иначе много готина тема.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

androo

 Правих цялостна шумоизолация на моето мондео(МК3 бензин). Ще споделя какво съм правил и какъв е ефекта. Като цяло този модел не се слави с добра шумоизолация.

1. Изолиране на шума от двигателя - Оказва се, че на бензиновите мондеота след фейслифта поне за България са изпуснали доста изолация за шума от двигателя. Няма я изолацията която е нещо като твърд дебел плат в двигателния
отсег откъм купето, няма го пластмасовия капак на двигателя, на който пише Duratec HE, няма изолацията която пак е от дебел плат под капака на двигателя. Това което направих e:
   - Купих от англия пластмасовия капак(Duratec HE) + държачите;
   - Купих от англия изолацията за капака на двигателя, под него залепих silent coat + специална шумоизолация за капаци (разпенен найлон + фолио). Заводската изолация е най последна.
   - Заводски бензините нямат кора под двигателя, но се продават за 80 лева + малко търсене на щипки за закачането. На нея залепих малко от специална шумоизолация за капаци.

Ефекта е поразителен, и трите неща ги правих на етапи и от всеки имаше ефект.

2. Изолация на купето.
Използвах silent coat, silent coat extra, и k-flex отгоре.
   - врати - махнах корите, и сложих на двете ламарини silen coat по около 50% от площта + k-flex отгоре, на самите кори също сложих k-flex
   - под - повдигах мокета колкото мога и слагах silent coat extra + k-flex.
   - таван - махнах кората на таван, оказа се че има някакви кабели залепени и само висеше докато работих - 50% от площта silen coat + 100% k-flex,
   - багажник - 50% от площта silent coat + 100% k-flex
   
Най голям ефект имаше от изолацията на вратите, особено при по висока скорост.
Като цяло съм много доволен от постигнатия ефект, и бих го правил ако имам възможност на всяка следваща моя кола. Няма миризма при горещо време, от което имах съмнения, защото silent coat e битумен материал.

Минуси - натежава колата с 30 кг. Леко провисна шофьорската врата, стана по тежка и явно не е пресметнато.

Silent coat от autosound.ee - 150 евро, по едно кашонче от двете
k-flex 8мм от izoliram.com - 100 лева

SICKandPROUD

Благодаря колега, бая си се постарал, от изолацията по тавана имаше ли задоволителен ефект?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

androo

Цитат на: SICKandPROUD в 12 Юни 2014 18:32:24
Благодаря колега, бая си се постарал, от изолацията по тавана имаше ли задоволителен ефект?

На тавана мисля, че почти нямаше заводска изолация (срамота), там има голяма площ ламарина която резонира, ефект имаше определено, най вече се усеща като вали дъжд, капките се чуват само по стъклата. Цялата работа ми отне не повече от час и половина и материалите са около 20-30 лева което мисля че си струва. Много четох по темата и навсякъде бяха степенували ефекта, като най-голям беше на вратите и после под, багажник и на последно място е тавана. Така че тавана може и да почака.

Забравих да кажа, че преди лепенето бършех с чист парцал и меглио.
Още: Цялата работа я правих на части през 2012 година, цените може да не са актуални, виждам че сайта от Естония вече не предлага безплатна доставка до България за над 150 евро. От там silent coat-а ми излезна почти двойно по евтино от фирмите, които го продават тук.


Nebhotep

За тавана стизола не върши добра работа самостоятелно, има някакъв шумоизолиращ ефект но е слаб. Основно помага за топлоизолация, зимата задържа топлината, а лятото не я допуска вътре в купето. Може да се сложи, но след като на голата ламарина е залепен вибропоглъщащ материал.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

До преди 20минути се дупех по колата' започнах багажника да изолирам, но трябва да сваля газовата бутилка за да мога да го довърша. Изолирах и предната пасажерска врата, но не смея да паля колата за сега, искам да завърша всичко и тогава да видя ефекта. Иначе като изолирах вратата музиката стана БРУТАЛНА, тя и преди беше добре, но сега размазва, мисля че като завърша всички врати ще се размазвам от звука. Тези дни ще кача снимков материал.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

SICKandPROUD

Колата може да се каже е доста по - тиха от преди, направх изолация на багажното и пасажерското отделение. Лично на мен ми излезна към 60 кинта всичко. За съжаление снимковия материал замина с телефона при някакъв убавец, който ми го тайфа изпод носа... Благодаря на колегите за идеите и съветите който дадоха.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Иван Вълков

Я сподели какъв материал използва, какво лепило и от къде го купи. Ако си ползвал изолация за ламиниран паркет, от коя и колко милиметра.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Nebhotep

Цитат на: SICKandPROUD в 03 Юли 2014 17:05:47
Колата може да се каже е доста по - тиха от преди, направх изолация на багажното и пасажерското отделение. Лично на мен ми излезна към 60 кинта всичко. За съжаление снимковия материал замина с телефона при някакъв убавец, който ми го тайфа изпод носа... Благодаря на колегите за идеите и съветите който дадоха.

Имай предвид, че ако си използвал битумна лента, тя си има период на слягане и адхезия с метала. След 1 седмица ефектът ще е още по- голям. Иначе за подложката за паркет трябва да се използва минимум 2 слоя по 3 мм. иначе няма ефект, лично пробвано.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

Ами за предните места ползвах лента, но за отзад в багажното 3мм подложка, но сега като каза, може над нея да сложа останалата лента.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Nebhotep

Имаш сигурно предвид под нея, най- добре да се лепи на ламарина битума за да гаси вибрациите и отгоре подложката за паркет. Обработи си и подкалниците с битум ще има чудесен ефект. Хубаво е да пуснеш снимка на лентата как изглежда, каква марка е...  ^-^


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

#17
Снимки нямам в момента, но скоро ще направя. Лентата беше Румънска. Криом или Крион, едно от двете беше. Ефекта от подкалниците верно ли е толкова голям. Подкалници не съм ги облепял с нищо, но се замислям. Задните калници дали ще имат хубав ефект, ако и тях облепя с лента?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Nebhotep

На S-max-а само две слоя от по 3 мм. и ефектът е осезаем. Особено е готино като минаваш през локви или се движиш по мокра пътна настилка. А ако сложиш битум и отгоре подложка за паркет няма да си познаеш Мондеото, особено ако са ти шумни гумите...


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

Пак ми вкара бръмбарите. В най-скоро време ще се заема и ще се постарая да документирам процеса. Конзолата която е между седалките (подлакътник) не съм я махал. Дали ще има ефект ако и там облепя ?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


Nebhotep

На ескорта като го правих имаше ефект - по малко се чува работата на трансмисията. Има един гумен маншон пред скоростния лост, под него се вижда директно земята. Там изолирай добре.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

SICKandPROUD

Благодаря, като имам време ще се захвана.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

opex

Също има един пластмасов капак покрит с парче гума, през който минава кормилния прът към рейката. Често пъти пластмасовия зъб се чупи и целия капак се мести, като се открива директна гледка към двигателя и пътната настилка, и също влиза много шум от там дори и да е здрав просто защото не уплътнява добре.

Скоро попаднах на един шумоизолиращ материал, който въпреки, че е много тънък само 3мм може да спре шум ~120dB в стая и почти или хич да не се чува, казва се "Acoustiblok"
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

SICKandPROUD

Този капак скоро го открих, като сменях съединителя и тея от сервиза го бяха разбазикали, направо висеше на кормилния прът. Изолирах го бая добре и сега нямам ядове. Този "Acoustiblock" къде може да се намери и като цена приемлив ли е ?


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

opex

След като порових малко изглежда само от щатите и казват, че не бил лек значи много транспортни разходи :/ По саунд тунинг фирмите някой не знае ли какво ползват в общи линии?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

SICKandPROUD

Масово по аудио форумите ползват битумна лента, както и аз, евтин и добър вариант е.  Има и хора с по-дълбоки джобове, който ползват специални изоланти точно предназначени за шумоизолация. По-горе колегата Androo добре е описал как и какво може даползва човек, ако му се дават пари.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!