Инсталиране на Круиз контрол на Фокус 1 от Focus Zetec 2.0 L след 2002 г. USA

Започната от Nebhotep, 08 Октомври 2013 10:27:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Инсталиране на Круиз контрол на Фокус 1- 1.8 и 2.0 бензин от Focus Zetec 2.0 L след 2002 г. USA


Набавяме си пълен комплект от американски фокус заедно с волана:





В комплекта влиза:

1. Волан с копчетата (в дадения случай сив кожен);
2. Държач за лостчетата на фаровете и мигачите заедно със спираловидните контакти за круиз контрола;
3. Блок за управление на дроселовата клапа;
4. Жило за управление на дросела;
5. Датчици за педалите на спирачката и съединителя;
6. Комплект кабели с всички букси.

Инструкция за поставяне:



Необходимите инструменти и общ изглед:



Смяна на волана и спиралата:



Свързване на кабелите на спиралата:



Захранване от запалването:



Поставяне на датчиците на педалите:



Свързване към VSS:





Поставяне на жилото и мотора за управление на дросела:











Закрепване на жилото за дросела:





Пробиване на дупка в подкалника на лявото предно колело и прекарване на инсталацията, (може би най- трудната част):





Съединяване на кабелите и окончателно сглобяване:







Електрическа схема




Допълнителни разяснения:

- Внимавайте при разглобяването на волана извадете ключа от патрона за да се фиксира волана, в противен случай валът който държи волана под напрежението на пружината ще влезе навътре и ще загубите доста време докато го извадите!;

- В указанията са объркани местата на датчиците за педалите:



Там където е написано RED трябва да бъде GREEN.;

-  За да свети индикатора на таблото трябва да се прекара захранване от първи контакт на буксата на мотора за круиз контрола. Тази операция трябва да се направи предварително преди поставяне на моторчето;



- Датчикът на педала на спирачката се поставя малко по- високо от наличния датчик на падала.

- Ако поръчаме волан от рестайла на факус 1 в Америка след 2003 г., ще имаме проблеми при инсталиране на жилото на дросела. Трябва да направим собственоръчно планка под дросела за захващане на жилото:



- Имайте предвид, че ако слагате круиз контрол на 1.6 бензин, освен че закрепването на жилото за дроселовата клапа е трудоемка задача, круиз контрола не работи напълно коректно. Има вероятност да не се сработи с PCM-а на колата!!!

-Общата сума за проекта възлиза на около 300 лв;

В ebay търсим нещо подобно като словосъчетания: http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=New+Cruise+Control+System+2003+Ford+Focus+&_itemId=320182713807

Или това: http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=FORD+FOCUS+CRUISE+CONTROL&_armrs=1&_from=R10&_ipg=&_sop=1&_trksid=p1638.m120


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


momo76

Цитат на: Nebhotep в 08 Октомври 2013 10:27:08

- Имайте предвид, че ако слагате круиз контрол на 1.6 бензин, освен че закрепването на жилото за дроселовата клапа е трудоемка задача, круиз контрола не работи напълно коректно. Има вероятност да не се сработи с PCM-а на колата!!!
Няма как да не се сработи, то няма връзка с PCM. PCM дори не разбира, че има темпомат, мисли си, че подаваш газ с педала. Единствено от PCM взема сигнал за текущата скорост.

Nebhotep

Това е проверено от хора инсталирали темпомата на 1.6. При 3-та и 5-та скорост има някакъв проблем, явно датчика за скорост подава неточни импулси. Сигурно си прав за PCM-а, но аз трябва да предупредя хората за възможни проблеми.  8) ;D


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

momo76

По точно датчика си е лайнян и прекъсва. Отначало прекъсва съвсем за кратко и не се забелязва, накрая спира и таблото да покава скорост.

К.Методиев

Значи по темата гарантирам на 100%, че модула (само от бензинови) и бутоните на педалите са същите като при мондео, мк1,2 и 3, схемата на свърване е същата като на мондео, единствената разлика е че бутона който е на педала на спирачката при мондео е вързан към захранването на стоп светлините, а при фокус го дават да е + при контакт, което дефакто си е същото.

Относно сигнала от vss не вярвам да има проблем, такъв модул насадихме и на дизелово мондео мк1 и работи коректно.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

whaaazp

Определено става и на 1.6 но все намирам къде другаде да си дам парите. :D иска малко преправяне на захвата на жилото към дросела.  Никъде никой не споменава за проблеми с PCM и тн..  Иначе определено всичко е същото като на мондео. :)

Nebhotep

Още допълнения към темата. Ако не ни се иска да сменяме волана или да го режем, за да вградим копчетата или да сменяме clock spring, можем да действаме по следния начин:



Съпротивления на оргиналните бутони:










Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!