Изгоряла крушка в таблото на мк3

Започната от moni74, 06 Юни 2013 09:04:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

moni74

Снощи ми изгоря лявата крушка на скоростомера. Какви са, лесно ли се сменят и има ли вариант да се сложат диодни крушки? Въобще има ли смисъл?


----------------------------


Alexi

ако имаш врътка за интензитета на подсветката няма да стане с диодни .. подмяната им май е тегава мен не ми свети дисплейчето дясното но си карам така вече няколко месеца ,чакам да изгори още някоя

tropper

На мойто табло в рамките на два месеца изгоряха 3 крушки една по една. Скоро ще го раглобявам да сменям и мисля да слагам диоди. Ще проверя случая с регулирането на интензитета и ще пиша. Ако не бързаш, до седмица-две ще дам резултати, че в момента съм на тема "алтернатор"  :))
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Dmitarcho

След малко ще кача снимки как се сваля таблото :) Като сменях крушка, снимах .. ама съм забравил да ги кача :D
Един съвет от мен ... сменяйте всички крушки - че аз смених само едната и сега в единя край свети по силно :D
Ръца Пръца

ihovahi

Монка, сваляй смело таблото и сменяй крушката... не е нито сложно, нито трудно начинание. Виж аз за диодни крушки не се бях сетил да пробвам...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

#5







Първо се маха кората под волана ... на пластмасата под таблото има 2 болчета ... и щипки - дърпат се към шофьора. САмото табло е на 2 болта в двата долни края, от горе е на нещо като щипки. Буксата отзад е със закопчалка - не се дърпа. Успехи.

Цитат на: tropper в 27 Юни 2013 09:47:42
Момчета, важно дпълнение към процедурата за достъп до таблото!

Има още два винта, които са доста горе-долу на нивото на видимите 2 винта, но с 7-8 см по-навътре и не се виждат. За достъп до тях трябва да се освободи горната кора на волана и да се бърка с дълга отвертка.
Преди няколко седмици на срещата в София така се смяхме, защото моята рамка под таблото не искаше и не искаше да излиза..... Всички казват - първия път излизала по-трудно :D - много ясно че ще е по-трудно, ако това означава да счупиш пластмасата, където се държат тия два винта  (rofl)

Въпросния "скрит" винт, от другата страна има още един ;)     
Ръца Пръца

moni74

Такова е, с интензитет. Значи остава варианта да се сменят всички крушки с нови, въпреки че понякога новите са боклуци :)


----------------------------

mitakinen

Мони ти без това караш бързо - под 100км./ч. не ти е необходимо да се вижда :)
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

moni74

Лошото е, че Цени вижда като карам със 180-200!


----------------------------

GOSPODIN

Малко късно се включвам, но няма никакъв проблем с потенциометъра(колелцето) за интензитет и диодните лампички. Аз съм съм с такива и даже съм си направил мигачите в синьо. Таблото се сваля лесно и изобщо не е необходимо да се сваля кората под волана. Лампичките купих от магазин в студентски град и бяха по лев-лев и нещо. Проблема е, че трябва предварително да се измери, къде е + и - за да се поставят правилно лампичките, че иначе не светят.


tropper

Момчета, важно дпълнение към процедурата за достъп до таблото!

Има още два винта, които са доста горе-долу на нивото на видимите 2 винта, но с 7-8 см по-навътре и не се виждат. За достъп до тях трябва да се освободи горната кора на волана и да се бърка с дълга отвертка.
Преди няколко седмици на срещата в София така се смяхме, защото моята рамка под таблото не искаше и не искаше да излиза..... Всички казват - първия път излизала по-трудно :D - много ясно че ще е по-трудно, ако това означава да счупиш пластмасата, където се държат тия два винта  (rofl)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

momo76

И да допълня още малко - крушките са 3W, а не 5W. Не е добре да се слагат 5W, много греят и светят силно. На всичкото отгоре са 14V, а не 12V.

moni74

А какви точно се водят крушките като модел - за диодните става въпрос.


----------------------------

GOSPODIN

Крушките са различни. 4 са по -големи за километража и оборотомера, а останалите  (около 6 или 8 ) са за мигачи, фарове и т.н. са по-малки. Видовете са следните : големите са цокъл T10 - 3W, а малките цокъл Т5 - 1.2W Диодите разбира се са по-малко ватове.
Ето ги и на снимка , как изглеждат:





и страничката на магазина:
ТУК

ihovahi

Айде някой, ако смени крушките на таблото да качи снимки, че да помисля и аз за цвят... то идеята е да не ти пречи светлината докато караш...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

#15
Снимки с Диодни крушки ли искаш ?
Ръца Пръца

ihovahi

Ам ко думам аз :) давай ги не ми се чуди  :D :D :D
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

A ..не съм слагал диоди аз по таблото :) Просто питах ;) Един колега на Опел си слага диодни крушки по таблото ... разочарован е като цяло - светет насочено, о не осветяват хубаво таблото :( оставали тъмни петна по километража и обортомера .
Ръца Пръца

GOSPODIN

Трябва да се разделят нещата. Индикациите са с малки насочени крушки и диодите са чудесно приложение без проблем. За по-големите , които осветяват километраж и оборотомер е по-сложно, но съвременните SMD диоди са с 120 градуса разпръскване на светлината и с някой фин разсейвател стават и за по-общо меко осветление. В крайна сметка всеки сам решава дали да замени  крушки с диоди. Аз съм си сменил и осветлението в купето с диодни крушки и съм доволен от силната и бяла светлина.

ihovahi

GOSPODIN искаме доказателство със снимков материал :)
Който фôрка "майстор" си нахôда!



Shopov1926

Мислех,  че ще е по сложно..  Само 1 час ми отне

didon80

При мен не свети индикацията за дълги фарове,явно крушката е изгоряла.

К.Методиев

Цитат на: didon80 в 10 Декември 2016 15:16:08
При мен не свети индикацията за дълги фарове,явно крушката е изгоряла.

Провери си предпазителя за ляв дълъг и дали въобще свети, че мисля това табло нямаше крушки.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

Напротив,  само крушки по 1W са.  Не слагай 3 или 5 ватови крушки, ще хем ще ти вадят очите, хем и ще започне да се бели боята

didon80

Днес ми е изгоряла още една лампа на таблото, тази за температурата на двигателя и явно ще трябва да свалям таблото. Последно някой да обобщи колко са всички лампи, какви ватове, размери, модели и т.н. Явно е най -добре да сменя всички с нови, че може след една седмица друга да изгори. Няма смисъл да свалям таблото постоянно.

didon80

#25
Днес се реших да сваля таблото и да сменя изгорелите лампички. Демонтажа на декоративните кори беше лесен, но след като развих и видичките на таблото доста се изпотих да го дърпам докато излезе. Направих две снимки след като го измъкнах. Лампичките са общо 10, 4 големи по 3 вата и 6 малки по 1.2 вата. Понеже са някакви стотинки купих и смених всички за по-сигурно.