МК 3 проблем с климатроник

Започната от radikn, 07 Април 2013 09:48:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Филтъра на купето сменян ли е?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


radikn

Нов е !

Днес 70 км. градско:
забелязах че си "почива 2-3 мин и пак тръгва, но общо взето студено  ми беше, а отвън беше 30-33 градуса...
възможно е и да си е направил 19-те градуса ама ме съмнява...
Другото е че малкия термостат категорично е за смяна-стрелката не може да мръдне с включен климатр.

radikn

След смяна на малкия термостат стрелката на темп. си дойде на мястото,
също така открих температурен датчик с вентилаторче :))(пада се при дясното коляно, зад кората)
и го почистих...
да не чуе дявола-май се оправи климатроника

kouver

Колеги,имам следния проблем с климатроника на мондео мк3 ,доскоро колата няма6е парно заради дефектирал термостат ,след смяната колата ве4е има оган парно ,но когато пусна климатроника незнаино за6то се вклу4ва компресора на  климатика и перката следоователно ,някои да има идея какво не е наред.?

Dmitarcho

Като пуснеш климатроника се пуска и климатика ... Ако ползваш климатроника за топло - спирай климатика ;)
Ръца Пръца

radikn

Трябва да ти е станало топло и да си нагласил  всичко на AUTO, 16, 17 градуса че да тръгне климатика,
както казва колегата- изключи AC, трябва да ти пише примерно 23 ECO (23 градуса) и ще се стоплиш ;D

tropper

Всичко си е наред и не е необходимо да си нагласил на 16гр., за да тръгва компресора. И на 26 да си сложил, щом свети "A/C", компресора ще включва.

Климатикът се пуска, за да дехидратира въздуха в купето - т.е. да намалява влагата. От температурата се определя каква част от въздуха да преминава през топлия радиатор (този с антифриза). При хладно и влажно време големия смисъл на климатика е за да не ти се изпотяват стъклата отвътре. Дори и да не е много влажно, но ако е хладно (стъклата са студени) и в колата дишат 4 човека, пак се изпотява и е хубаво да си на климатик.

Ако не щеш дехидратация - спираш копчето, на което свети "A/C".  (idea)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

kouver

Колеги , искам да попитам дали е нормално като пусна климатроника да кажем на H1 веднага включва компресора и перката с една дума пуска климатика ,за сравнение с други коли с климатроник се пуска само парното без климатика ,а при мен климатика си работи въпреки ,че би трябвало само парното да се пуска Поради тази причина се дига и разхода на гориво ,защото сега през зимата все едно карам постоянно на климатик .Та въпросът ми е как е при вас , и ако някой има същия мотор на 1,8 125 ,на газ какъв разход ви дава ???.

Pyrhel

Ще ти издам една тайна. Имаш отговор точно над твоя пост по повод климатика.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

kouver

да ,извинявам се не съм го видял,а проблемът идва от това ,че без да натисна бутона AC  ,пак пуска климатик ,може да е заради стъклата.Аз го пускам да духа от към таблото към лицето на температура да кажем 22 градуса ,като аз избирам с каква сила да духа и въпреки това пуска климатик,компресора се включва и перката за охлаждане на големия радиатор .Имам един познат ,който кара Кугър и при него климатроника не се пуска по този начин ,а само когато дадеш на стъклата и ац бутон.Та затова се чудя дали е нормално или не.:)


hotblooded

Цитат на: kouver в 06 Февруари 2014 01:52:46
да ,извинявам се не съм го видял,а проблемът идва от това ,че без да натисна бутона AC  ,пак пуска климатик ,може да е заради стъклата.Аз го пускам да духа от към таблото към лицето на температура да кажем 22 градуса ,като аз избирам с каква сила да духа и въпреки това пуска климатик,компресора се включва и перката за охлаждане на големия радиатор .Имам един познат ,който кара Кугър и при него климатроника не се пуска по този начин ,а само когато дадеш на стъклата и ац бутон.Та затова се чудя дали е нормално или не.:)
При Мондео Мк3 ако не искаш да работи климатика - трябва да натиснеш копчето АС. Иначе се пуска автоматично като дадеш размразяване на челно стъкло или температува на макс...

Dmitarcho

Малко е недомислен климатроника на Мондеото ... Гледайте какво пише на дисплея /там където си гласите температурите/, щом пише A/C значи работи климатика/компресора, натискате копчето A/C и на дисплея трябва да пише ECO - то означава, че климатика/компресора НЕ работи ! Климатроника продължава да си работи и в "режим" ECO.
Ще се плашите, когато пише ECO а климатика/компресора работи ;)
Ръца Пръца

tropper

Да допълня - обяснението на Dmitarcho а за пост-фейслифт - 2004+.
За пре-фейслифт 2000-2003(4), когато бутоните и дисплея са оформени в три кръгчета, не пише "ECO". Пише "AUTO" ако е включен климатика и са зададени автоматични обороти на вентилатора. Във всички други случаи не пише AUTO. Най-лесен ориентир, за това дли е вкл., е да се гледа лампичката на A/C.

kouver, свети ли ти лампичката на бутона "A/C" в крайна сметка?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Dmitarcho

Мда ... аз пиша за след фейс-а, след 2003-та, извинявам се, че не съм уточнил ;) Благодарско, Тропер ;)
Ръца Пръца

kouver

Ами при мен лампичката на ац не е включена и не свети ,защото си мислех ,че с нея се пуска климатика  ^-^,аз искам да пусна само парното и да не е пуснат климатика .Затова пускам на 22 градуса или някаква по висока температура ,когато е мн студено примерно ,като давам да духа само срещу мен от централната конзола и пак се пуска климатик .Значи да разбирам ,че климатика
се спира всъщност от бутона ац,а не обратното.

Dmitarcho

Цитат на: kouver в 06 Февруари 2014 16:48:15
Значи да разбирам ,че климатика
се спира всъщност от бутона ац,а не обратното.

Koe e "обратното" ? От бутона AC се спира/пуска климатика- да.
Ръца Пръца

tropper

Цитат на: kouver в 06 Февруари 2014 16:48:15
Ами при мен лампичката на ац не е включена и не свети ,защото си мислех ,че с нея се пуска климатика  ^-^...

Това е така. Когато не свети, не трябва да се пуска компресора на климатика. Ако все пак се пуска, тогава има някакъв проблем.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

kouver

Точно заради това си мисля и аз,че имам някакъв проблем ,защото без да е включена лампичката пуска климатик,когато не е на
на ауто режим .Някой да има идея от какво може да идва проблема ,може би някой датчик прави номера ::).

tropper

Отивай на автоелектричар в такъв случай. Да хваща схемите и да проследява жици и да мери.

Вариант 1 - Залепнало реле, което пуска коморесора
Вариант 2 - Да е "ремонтиран" от някого и да е свързан грешно...
Вариант 3 - Скъсана изолация на жици и късо
Вариант 4 - Изгорял изход на контролера на климатика (това с дисплея и копчетата)
Вариант 5 - Блокирал съединител на компресора (не съм чувал досега, ама не е изключено)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

supertorr

Направи един клип на проблема-какво и как вкл. и какво свети и не


kouver

Ще направя клип и ще го кача ,тропер мерси за инфото ще го имам предвид ,когато отида на електричар .

wolf_valley

#51
здравейте искам да попитам поради каква причина се включва защитата на компресора за климатроника когато го включа не зависимо да ли духа топло или студено и постоянно се включва дори когато не съм натиснал копчето А/С ходих на профилактика и там ми казаха че всичко е ОК но трябва да отида при електро-техник благодаря предварително колата ми е Мондео МК3 хечбека

К.Методиев

Цитат на: wolf_valley в 27 Ноември 2015 19:00:09
здравейте искам да попитам поради каква причина се включва защитата на компресора за климатроника когато го включа не зависимо да ли духа топло или студено и постоянно се включва дори когато не съм натиснал копчето А/С ходих на профилактика и там ми казаха че всичко е ОК но трябва да отида при електро-техник благодаря предварително колата ми е Мондео МК3 хечбека

Смени посоката на обдухване, да не е към предното стъкло.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

wolf_valley


M.Mavrov

Здравейте колеги, темата е отдавна, но все пак ще попитам. И аз отскоро се сдобих с модела като на колегата kouver - МК3 1,8 125Hp '01. При мен е аналогична ситуацията с поведението на климатроника. При запален двигател и изключен климатроник, след натискане на който и да е бутон за степен на вентилатор или температура (UP , Down) климатроника се включва (дисплея светва) и чувам как се включва перката на радиатора в двигателния отсег, както и съединителя на компресора. В същото време бутона за АС не свети а компресора работи и чувам как периодично вкл/изк. Ако колегата kouver е решил проблема или е стигнал да някакво заключение дали това е нормалното поведение на логиката моля да сподели. Моля и останалите колеги да споделят при тях каква е логиката за работа на климатроника. При какви условия се запуска компресора и при какви условия работи само като вентилатор за топло или студено (от околния в-х)

BeTaTesTeR

Пробва ли като се получи така да натиснеш АС бутона да светне и след това отново да го натиснеш за да изгасне и би трябвало да се изключи?

При мен се получава подобно нещо само ако съм откачал акумулатора. Като го закача и дисплея за температурата не показва нищо. Ръчно му слагам втора степен на вентилатора, избирам си посоките и му задавам някаква температура или ако е топло навън го оставям на Low. АС бутона не свети. Изглежда, че тогава климатика е на някакъв автоматичен режим и следи температурите. Ако навън не е много топло може да не го усетите. Аз последния път го хванах по вентилаторите. Може би два дни съм карал така и понеже преди да изгася колата се заслушвам дали работят вентилаторите и ако работят ги изчаквам да им мине цикъла да охладят и тогава гася. Обаче последния път брей чакам чакам не спират тея вентилатори. Закачам OBD-то гледам седи на 88 градуса, след това явно термостата затваря за малко, стига до 91 гр. и пак пада до 88, а принципно вентилаторите се пускат чак на 100 гр. Както и да е изгасих я. На следващия ден я паля студена в гаража и пак пусна вентилаторите на студена кола. Викам си кво стана тука, реле ли залепна. Изгасих я за да отворя капака (нали е с външна ключалка) и пак паля и веднага след това вентилаторите не работят - значи не е залепнало нищо и след няколко секунди пак се включиха и тогава ми светна, че е заради климатика. Натискам АС бутона да светне, изчаквам няколко секунди и пак го натискам да изгасне и вентилаторите спряха. И след това нямам проблеми и климатика повече не се включва сам, трябва да му цъкнеш копчето иначе не се включва каквато и жега да е. Само ако откачиш акумулатора изглежда се нулира и минава в този автоматичен режим, но ако го пуснеш и спреш ръчно повече не се пуска.

M.Mavrov

Това коетопише колегата BeTaTesTeR е вярно. Натискам бутон AC, светва и веднага след това го изгасям (компресора спира, малко след това и перката отвън) за да премина в режим на вентилатор, тъй като вън е примерно 15-16 градуса и не ми е необходим компресор на климатик. Както пише колегата, след тази манипулация компресора не се включва ако не е избран бутон АС или бутон за обдхване на стъклото. Странното в случая е, че след натискане на бутон OFF,  спира се  работа на климатроника и при ново включване с бутон за темп UP/Down или стапен за вентилатор, тръгват и компресор+перка на радиатор без да съм избирал бутон АС или AUTO или Defrost main window. При тази ситуация се принуждавам всеки път да натискам AC по два пъти за вкл/изкл на компресора за да мога да ползвам само вентилатор/парно. Излиза че, логиката е "няма не искам", всеки път след OFF, тръгва с компресор и трябва ръчно да се спира ако не ти трябва. Нямам опит с климатроници, но не звучи логично.

BeTaTesTeR

И при мен май е така, но аз никога не го изключвам. Изглежда като натиснеш OFF бутона и след това пак се активира автоматичния режим. За какво ти е да го изключваш? Хубаво е винаги да постъпва свеж въздух в купето. Ако много ти духа намали го на една чертичка или смени посоката и не го изключвай. Така няма да имаш проблем докато не откачиш акумулатора за нещо.

M.Mavrov

За сега действам по този начин  :)).
Интересно ми е дали при всички е така или ние сме някакво изключение - плод на стечение на обстоятелства, бутонно активиран режим на работа на климатроника, грешна комуникация м/у ECU и EACT, лъжлива информация от датчик, ел. проблем в управляващи вериги и други тем подобни "теории на конспирацията" ::)
Измислим съм начин за "побългаряване" през зимния период. До тогава има доста месеци и се надявам да има друго решение (освен тел, пирон и канап).