Мк3 2.0 TDCI - пали от раз, след това гасне

Започната от moni74, 28 Януари 2013 10:52:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

moni74

Тази сутрин запалих Мондеото нормално, от раз. Работи на място около 5 мин, докато изчистя леда. Тръгнах към детската градина, като първите 500м карах само на 1-ва, защото пред мен имаше камион и хвърляше сол по пътя. След това на едно кръстовище ... колата угасна. Въртя, пали и ... гасне. Пуши отзад и мирише на нафта. Резервоарът го заредих на макс в събота, с MaxxMotion от ОМВ. Въобще само такава нафта съм слагал. След като напълних резервоара с 51л, съм минал 155км извънградско. Вчера ходих до Созопол и карах 120-140км/ч на снега - в двете посоки не ме изпревари нито една кола :)
Какви са вариантите, за да не иска да пали сега:
1. Замръзнала нафта във филтъра или някой маркуч между него и резервоара - филтъра е нов, от МП, на 3600км пробег. Под него е обледено жестоко, вижда се отгоре. Вероятно вчера съм я обледил по пътя и през нощта е замръзнало всичко. Температурата е била под -10 градуса, като се усеща за -15. Пред нас е така.
2. Да са влезли боклуци от резервоара във филтъра - когато купих колата, имаше нафта за 2км по БК. Докато намеря бензиностанция, паднах на 0км и заредих 58.60л. Ако е имало боклуци, не е ли трябвало тогава да се качат във филтъра?
3. Некачествена нафта от ОМВ - това дали е възможно, все пак е скъпата нафта?

Сега колата съм я оставил на пътя, паркирана до едно училище. Мисля да ходя следобед да опитам да запаля. Лошото е, че при последното въртене напълних километража и оборотомера на макс - акумулатора ли е започнал да пада? Или вече е паднал :)


----------------------------


hotblooded

 Май ти е забил EGR на отворено. Мини довечера да ти дам ламаринката да го затапиш и да видим какво ще стане (ако през това време не си отишъл до МП за диагностика)

moni74

Тая гад /ЕГР/ на студено ли забива? Или няма значение от температурата?


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 28 Януари 2013 11:10:28
Тая гад /ЕГР/ на студено ли забива? Или няма значение от температурата?
Моята палеше нормално и след 2-3 сек като включи EGR - полудяваше.... ама моя просто закъсняваше да се затвори - хвърляше сиво-синкав дим от зад и миришеше на нафта. не знам до колко часа ще съм на работа обаче - може да се прибера в 17:30, може и към 20 ч. Виж някои от другите бургазлии от форума (имаме още 2ма със Мк3) - да ти дадът кука да можеш да я задърпаш до МП.

moni74

От каското имам право да ползвам пътна помощ от СБА. Ако намеря кука, може утре да звънна и да ме закарат до МП. Че сега без кука и на платформа не могат да ме качат. Остава варианта да питам полицейските паяци дали ще ми свършат тая услуга :)
Само с диагностика ли ще се разбере, че е ЕГР?


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 28 Януари 2013 11:18:32
От каското имам право да ползвам пътна помощ от СБА. Ако намеря кука, може утре да звънна и да ме закарат до МП. Че сега без кука и на платформа не могат да ме качат. Остава варианта да питам полицейските паяци дали ще ми свършат тая услуга :)
Само с диагностика ли ще се разбере, че е ЕГР?
Moже и да му извадиш тръбичката с вакуума и ако се оправи.... ест. ще ти светне лампата с двигателчето, но няма страшно :)

moni74

Коя точно е тази тръбичка? Питам, защото не съм много наясно :)


----------------------------

Pyrhel

Отдолу на филтъра има дренаж, вземи една прозрачна чашка от кафе и поизточи да видиш какво ще излезне. Нищо чудно да си налял гадости. Помпата в резервоара е най-долу, така че дали е пълен или празен - винаги смуче от боклуците.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 28 Януари 2013 11:36:24
Помпата в резервоара е най-долу, така че дали е пълен или празен - винаги смуче от боклуците.
Помпа има на TDDi, ние (с TDCi) нямаме помпа в резервоара :)

hotblooded


тръбичката (маркучето) дето е между каблената букса и тялото - извади го и запуши с нещо маркучето


moni74

Ок, ще запуша маркуча. А отвора на самия ЕГР отворен ли да остане?


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 28 Януари 2013 12:06:15
Ок, ще запуша маркуча. А отвора на самия ЕГР отворен ли да остане?
запуши и него... ако имаш с какво, ако -не - остави го така. Все пак е само за проба.

moni74

Това с маркуча не помогна. Ходих, опитах - няма разлика. Явно ще се дърпа до сервиз, за да се свали ЕГР-а и види.
Горивния филтър е много затегнат - не успях да развия отдолу и да видя има ли боклуци.


----------------------------

moni74

Уговорих се в събота да я погледнат в един сервиз. Кадърни момчета, предимно работят с френски коли. Но при тях обслужих първоначално Мондеото.
Според тях е по вероятно добавката на Лики моли, която сипах преди 2 резервоара да е смъкнала боклуци от резервоара. И горивния филтър да е задръстен. Предлагат ми първо да пробваме с нов, да видим дали ще запали. След това, ако не стане, да сваляме и чистим резервоара.
През това време ще ги накарам да свалят ЕГР и пластмасовия колектор, да видим там какво е състоянието.
Но майстора се притеснява докато съм въртял да паля, дали не съм прецакал и помпата. Според мен филтърът би трябвало да обере всички боклуци и те да не стигнат до помпата, нали така? Освен това, Мондеото пали и гасне. Ако е помпата, ще пали ли въобще?


----------------------------

Alexi

помпата не се прецаква толкоз лесно ... нали е мазно вътре не върти на сухо

hotblooded

Цитат на: moni74 в 31 Януари 2013 13:42:54
Уговорих се в събота да я погледнат в един сервиз. Кадърни момчета, предимно работят с френски коли. Но при тях обслужих първоначално Мондеото.
Според тях е по вероятно добавката на Лики моли, която сипах преди 2 резервоара да е смъкнала боклуци от резервоара. И горивния филтър да е задръстен. Предлагат ми първо да пробваме с нов, да видим дали ще запали. След това, ако не стане, да сваляме и чистим резервоара.
През това време ще ги накарам да свалят ЕГР и пластмасовия колектор, да видим там какво е състоянието.
Но майстора се притеснява докато съм въртял да паля, дали не съм прецакал и помпата. Според мен филтърът би трябвало да обере всички боклуци и те да не стигнат до помпата, нали така? Освен това, Мондеото пали и гасне. Ако е помпата, ще пали ли въобще?
Имам един оборотен филтър (работил е 3000 км, след това го смених за да видя дали не е от него) - обади се да ти го дам да пробваме, няма сми да даваш 100 кинта за нов! Ако е задръстен филтъра и за това гасне - ще се размига подгрева (понеже не стига достатъчно нафта до помпата) Имам и "конска" спринцовка да го напълним, само ще видим от къде ще изкараме 1 литър нафта!

moni74

#16
УРАААААААААА!!!!
Изгря слънце и на моята улица :)
Днес затапих ЕГР-а с пластина, която ми предостави hotblooded, заредих и акумулатора на импулсно зарядно /казаха че Премиум серията на Ексайд трябвала на такова/.
Завъртях стартера и ... веднага запали пущината :) Обаче един пушек отзад, не е истина - бял, сив, синкав и малко черен за разнообразие. Поработи така на място и след това малко спийд тест до летището и обратно. Ауспуха спря да пуши, оправи се. Колата върви нормално, само чека си свети постоянно.
Утре ще се чистят ЕГР и колекторите, няма как. Поне леко се отървах, че тук майсторите искаха да чистят резервоара за 100лв, или вече ме уговаряха да пращаме помпата за ремонт в СтЗ...
Само имам едно питане - който е карал със затапен ЕГР, усетил ли е промяна в работата на ниски обороти? Имам усещането за някакъв нов шум, едно такова ромолене, но не точно :) Дано утре като съм готов, да го няма този шум.


----------------------------

hotblooded

 Пластината е "оборотна" - на мен ми я даде Pyrhel като имах аз проблеми с EGR-a.

Alexi

ЕГР-а трябва да си работи .. със затапен мен не ми харесва как работи мотора

hotblooded

 Ще работи, пластината е само докато се ремонтира.


moni74

Цитат на: moni74 в 01 Февруари 2013 14:43:59
Утре ще се чистят ЕГР и колекторите, няма как.

Аз писах, утре ще ги сваляме и чистим. Ще взема и фотоапарата, стига да не забравя. Да видим в какво състояние са на 180к с италианска нафта. Че не се знае жабаря с корабно гориво или нафта за трактори я е карал :)


----------------------------

Alexi

аз не мога да си обясня как може да гасне от ЕГР-а но дано да е от него ..дори да е блокирал отворен , на празен ход той е напълно отворен така или иначе ..

petermitkov

Може да пали трудно или да не иска да запали ако не се движи ЕГР-а, но и според мене неможе да гасне от него
sapienti sat

hotblooded

Цитат на: Alexi в 01 Февруари 2013 15:45:51
аз не мога да си обясня как може да гасне от ЕГР-а но дано да е от него ..дори да е блокирал отворен , на празен ход той е напълно отворен така или иначе ..
НЕ е напълно отворен на празен ход, напълно се отваря когато пуснеш газта след изрязване или ползваш мотора за спирчака при спускане, на празен ход и ниско натоварване или осцилира (непрекъсно е отоворен/затворен) или е слабо отворен (10-20% от възможния ход). Твоя поне се блокира лесно - може да пробваш да го оставиш на 30-50% отворен и виж как ще се държи двигателя  (buddies)

hotblooded

Цитат на: petermitkov в 01 Февруари 2013 16:07:18
Може да пали трудно или да не иска да запали ако не се движи ЕГР-а, но и според мене неможе да гасне от него
Точно на ниски обороти турбото няма достатъчно дебит и двигателя засмуква повече изгорели газове. Не забравяйте че дебита през EGR на евро 4 колите е с по голям от този на евро 3, така че може да си я задушава :)

Alexi

аз съм пробвал да го затапя .. нормално си работи но сякаш малко по твърдо ,има и други недостатъци

moni74

Не знам, но честно казано се радвам че проблема ми е от ЕГР-а. След като я поразходих 30км извънградско, изчезнаха и пушеци, и всичко. Остана само променения звук на ниски обороти. Но ме съмнява, че след като изчистим утре ЕГР и колектори, ще се нормализира всичко.
Не знам в какво положение е спекъл, надявам се утре да се разбере.


----------------------------

hotblooded

 Ако спече затворен или малко отворен - признаците са съвсем други. На мен първоначално ми спичаше на затворено и вкарваше ECU в авариен режим. На малко отворен ще имаш нестабилни обороти на празен ход, и придърпване при движение с ниски оброти.

moni74

В такъв случай какво се е случило с моя, за да гасне двигателя веднага след като запаля? Защото тя палеше всеки път, но след това гаснеше. Не можеше да се изфорсира, все едно педала на газта не играеше никаква роля.


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 01 Февруари 2013 18:15:18
В такъв случай какво се е случило с моя, за да гасне двигателя веднага след като запаля? Защото тя палеше всеки път, но след това гаснеше. Не можеше да се изфорсира, все едно педала на газта не играеше никаква роля.
Запекъл е доста отворен. Когато палиш - проблеми няма, но щом запали - пушека през постоянно и "широко" отврения EGR задушава двигателя и той гасне. Може би и катализатора ти е бил позапушен и още повече е връщала