Борбата с лошата миризма от климатика

Започната от Bobi, 29 Септември 2011 00:12:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

До миналата седмица се борих с гадната миризма от климатика и май най-накрая я победих. Преди това пробвах всякакви препарати- евтини и скъпи, ефект имаше, но не за дълго . Та искам да споделя как реших проблема за няколко лева!

Оръжието ми в борбата с миризмата се нарича химичен разтвор Лизол. Искам да ви препудпредя, че въпросният разтвор е отровен, ако се изпозлва в големи количества.

Първото нещо,което направих е да си купя разтвор Лизол и го разредих с вода в пропорция 1:100. Направих си разтвор от около 400 мл и го сложих в един пулверизатор.
След това отворих всички врати и прозорци на колата. Запалих колата и пуснах климатика и перката на радиатора на MAX. 
Насочваме струята да духа колкото се може по-ниско и превантивно покриваме стъклата с някаква хавлия (това, заради минималния шанс от изцапване, защото все пак пръскаме течност  ;))
Излязох от колата и започнах да пръскам през въздуховодите. Стремях се да не икономисвам от препарата и пръсках смело и щедро  :D
След като напръсках доволно, загасих двигателя и изчаках около 15 минути, за да оставя препарата да си свърши работата.
След 15 минути запалих колата, като в това време клиамтика и перката си рабтоят на макс и пуснах рециркулацията на въздух в купето, т.е. спираме достъпа на въздух от улицата в системата, но прозорците ги оставих отворени.Пръсках смело в отворите под пасажерскат седалка и където видя "отвор"  :)).
Вече от около месец няма и помен от гадната миризма  (happy)


Pyrhel

Чудя се за малко по-оптимален вариант... Първото е да се пръска право в отворите под седалките, от които "смуче" въздух при режим на рециркулация. Другото - когато се пръска през отворите, от които духа - да се пръска на изгасена перка, няма смисъл да духа докато се пръска? И третото - смрадта идва от питата, а не от въздуховодите, така че по някакъв начин не е ли по-добре да се пръска с маркуче при махнат поленов филтър колкото се може по-навътре?

Това само като идеи, винаги съм си мислел да си купя една пяна за климатик и да напълня тръбата след филтъра, ама всеки път като видя 25 лева и му тегля майната :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Може би си прав за перката.Трябва да се пробва и с изключена перка.

Vas

Купувате си пяна за климатика. Махате филтъра на купето/климатика, пускате климатика на макс и задължително БЕЗ да пускате перката.
Правите тази процедура 2-3 пъти през 1 седмица и забравяте, що е гадост!
Поне аз така се спасих  ;) В понеделник ще направя снимки на пяната, че я оставих на работата последния път

Pyrhel

Как се пуска климатика без перката? ???
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vas

T.e ще пуснете само климатика, без перката за циркулацията на въздуха в купето

Pyrhel

Т.е. да не затваряме клапите за циркулация. Перката винаги работи :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Само ние тримата ли сме имали такива проблеми ? ??? При мен пак почна да понамирисва и мисля да действам по-радикално - да пръскам директно в изпарителя...

Vasilev

И при мен имаше, но беше по-скоро от кофти захващане на капака на филтъра (под чистачките). Като го наместих хубаво и нямаше откъде да се морки филтъра и миризмата изчезна.

mrmef

Да споделя и аз опит с няколко коли - при всичките едно и също трябва си профилактика всяка пролет. Ползвам една пяна с маркуч в комплекта около 11лв. в Бриколаж и работи безотказно, но за пълен успех си трябва да се свали филтъра на климатика и вътре направо към питата. Самия флакон лесно ще го намерите във въпросния магазин на щанда за авто препарати.

Някой да сподели как се сваля филтъра за климатика на Фокус 2?

@ Pyrhel - интересна идея - при вътрешна циркулация не знаех, че взима въздух от отворите под седалките, това може да улесни процедурата + пръскане в отворите по таблото с удължителя.


dimkaraganchev

За да не се вмирисва климатикът, просто го спирайте 2-3 мин., преди да слезете от колата и оставете вентилаторът в купето да духа на максимална степен. Това важи в пълна сила и за домашните климатици, когато се използват за охлаждане. И на двете ми коли за 6 години експлоатация никога не съм имал проблеми с климатиците и никога не съм им правил такива профилактики. Е вярно, че е малко неудобно, особено при по-малки и чести преходи, но за мен по-голямото неудобство е да допусна да ми се вмирише климатикът.

Backstage

Днес натъпках духалките по таблото с пяна....мирише ми на новичко  :P
ще видим колко ще изкара

mrmef

Ето и малко снимки на чудесната пяна на Motip (Холандия)





Според упътването трябва да се нанесе на питата на кондензатора и до колкото разбирам останалото се пръска към въздушния смукател.

Тук идва въпроса ми къде се намира смукателя?

Bobi

Не са ли тези под шофьорската и пасажерската седалка?

mrmef

#14
Цитат на: Bobi в 11 Август 2012 15:38:39
Не са ли тези под шофьорската и пасажерската седалка?
Трябва да има външни, някъде под чистачките ли не знам... Тези вътре са при затворен кръг а препоръчват да не пускаш нищо за 30 минути докато пяната се втечни и излезе през изходящата тръба на кондензатора.

Може и аз да се заблуждавам и просто да трябва цялото да се пръсне след филтъра  ::)

evro2000

къде се намира поленовия филтър

bay_huy

Цитат на: evro2000 в 26 Юли 2013 16:45:24
къде се намира поленовия филтър

На каква кола. Модел година нещо

evro2000


whaaazp

Намира се под кората, минаваща под чистачките, в дясната част.