Прешъс - Ford Escape Hybrid, модел 2007-а

Започната от mapmot, 19 Ноември 2012 17:46:06

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

mapmot

Привет,

Ето го и Прешъс - Ford Escape Hybrid, модел 2007-а. Роден е на 19 декември 2006 в далечния щат Канзас. Из българските земи се подвизава от 2009, на европейска земя пристигна с параход през океана във Франция. Чувства се малко неловко под изпитателните погледи на привържениците на дизеловата идея у нас, но успява да запази самообладание и да не хвърля много искри. Изключително добродушен и отворен към запознанства.

В момента има леки болежки из ABS/regenerative braking системата, но се надявам тази седмица със съдействието на Пърхела да бъдат отстранени.

Поради неочаквания интерес, добавям малко техническа информация:

Под капака има:

* 2.3 L I-4 Duratec мотор, с Аткинсон цикъл
* 36 kW електрически генератор, който зарежда батериите при натискане на спирачките или движение по инерция
* 65 kW електрически мотор, който задвижва колелата в различни комбинации на тягата от ДВГ и него.
* 5.5 A/h, 39 kW, 330V DC батерия, която се състои от 250 NiMH Sanyo елемента
* Aisin CVT автоматична скоростна кутия, която подава тяга към колелата в различни комбинации от ДВГ и електрическия мотор.

Реалния разход при мен е между 7 и 8 l/100 км. Долната граница ( 7 ) е в градски условия, горната ( 8 ) е междуградско. Рекорда ми в градски условия е около 6.6 6.4 l/100 (след намесата на Анатолий), а на междуградско - 10 l/100. Втория рекорд го поставих, докато се прибирах през Германия, където няма ограничение на скоростта по магистралите, и карах с максимално допустимата от бордовата електроника скорост от 160 км/ч. Трябва да се има предвид, че моят автомобил е с двойно предаване, т.е. 4x4 - моделите само с предно предаване са около 15-20% по-икономични.

Edit 2:
Бензиновия двигател се изключва сам при движение със скорост под 60 км/ч и заряд на батерията над 40%, т.е. например на светофар двигателя гасне, потегля на електрически и като се надвиши 60 км/ч се включва и електрическия. Звука е като от потеглящ тролейбус! По принцип батерията не се зарежда повече от 60%. Включването на ДВГ над 60 км/ч се налага, за да няма прекалено голяма разлика в оборотите между двете системи, ако има достатъчен заряд на батерията, ДВГ зацепва механично, без подаване на гориво.

Много интересно четиво за интересуващите се и разбиращи английски е това: http://www.motorcraftservice.com/vdirs/diagnostics/pdf/OBDSM500_HEV.pdf

От Пловдив съм - който иска да покара и разгледа е добре дошъл за едно кръгче!














Който не се е отегчил и е стигнал до тук, ето какво казва Ford eTIS по въпроса:

Primary Features
Build Date:     19.12.2006
Vehicle Line:     Maverick 2007-
Body Style:     5 Door
Series:     Ford Series
Engine:     2.3LI4 16v Gas/Electric DOHC Hybrid
Transmission:     CVT Auto Trans Powersplit Elec
Drive:     LHD 4WD (FTD)
Axle Ratio:     2.93
Emission:     PZEV Requirements-MFC
Air Conditioning:     Manual Air Conditioning
Paint:     Tungsten Silver

Minor Features
Medium Dark Flint Interior
103.1"/2620MM Wheelbase
Ford Hybrid Version
Kansas City Plant Build
U.S. Sales
With Side Impact Package
Ford Escape Badge
Feature Content Group 1
2007 Job #1 Program Control
Premium Group No.1
With French Language Label
Owner Hand Book Pack
With Privacy Glass
With Ghin Rime Centre Panel
Mini Overhead Cnsl W/Sunglass Bin
Front Floor Carpet Mats
Rear Floor Carpet Mats
Instrument Panel Applique-Ghin Rime
With Illuminated Sunvisor - Drivers
With Illuminated Sunvisor-Passenger
With Mic Interior Door Handles
With Load Area Cover
With Painted Front Grille
Roof Rack Without Crossbars
With Accent Wheel Lip Moulding
Rocker Panel Moulding-Accent Colour
Lower B/S Moulding A Gloss Level 1
With Dipping Rear View Mirror
Driver Pwr Heated Black Ext Mirror
Pass Power Heated Black Ext Mirror
Ext Mirrors Moulded-In Colour
With Driver Seat Back Map Pocket
Passenger Seat Back Map Pocket
With Rear Center Head Restraint
With Drivers Heated Seat
With Heated Passenger Seat
With Driver 6 Way Pwr.Seat Adjuster
Air Conditioning Controls Alt A
Exterior Door Handle - A - Gloss
Lift/Decklid Handle Ext - A - Gloss
Two Step Door Unlock System
315 High MHZ Door Lock Frequency
Single Locking Power Lock Latch
With Tilt & Slide Sunroof
Front Bumper Painted Accent Colour
With Plastic Rr.Bumper-Dual Colour
Air Crtn Rstrnt LH
With Driver Air Bag
With Passenger Air Bag
With 18" Aluminium Mini Spare Wheel
7J x 16" 5 Spoke Aluminium Wheel
P235/70R-16T BSW A-S LRR Tyre
PZEV Requirements-MFC
With Standard Suspension
2.93
With HEV Regenerative Brake System
With 4 Wheel Disc-Brake
4 Wheel Anti-Lock Braking System
Normal Fuel Fill
Key/Brake/Gear Shift/Loc-Elec Mech
Reduced Capacity Single Fuel Tank
With Onboard Vapour Recovery System
Non Locking Fuel Cap With BP Label
Gas/Electric Hybrid
Leather Steering Wheel
With Speed Control
With MPH/KMH Speedometer
Tyre Inflation Monitor
With Navigation System
With Message Centre
With Reverse Proximity Sensor
With Perimeter Anti-Theft
AM/FM Stereo/6 CD/Navigation System
With NAAO Radio Frequency
With 7 Speakers
With Radio Control Auto Volume
Electrical Outlet
With Quad Headlamps
With Daytime Running Lamps thanks to Pyrhel ;)
With Single Headlamp
With Front Fog Lamps
Center Dome Lamp W/O Map Light
With Automatic Headlamp Control
Tungsten Silver
Generic Country Group 1
Vermont Vehicle Reg Code Label
5M64 5310 AE Left Front Coil
5M64 5310 AE Right Front Coil
5M64 5726 A Left Rear Leaf Spring
5M64 5726 A Right Rear Leaf Spring
(+)"USA"
(-)"A"
(-) GVMT Service Administration
(-)"CDN"
(-)"TW"
(-)"GU"
(-)"BRN"
(-)"BZ"
(-)"GR"
(-)"BS"
(-)"CHN"
(-)"AW"
With Convenience Package


zliqiliq


Bobi

Страхотна "джипка", колега! Пожелавам ти да ти служи дълго и безпроблемно! (fe)

SICKandPROUD

Много добре изглежда джипчето.Табелата трактор и отива!!!
(fe)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Иван Вълков

Много приятен джип колега. Ще се радваме да споделиш малко снимки и от интериора на автомобила. Никакви проблеми да не ти създава занапред и само гориво да му сипваш.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

tha22don

Американска екзотика :) Дано е издръжлив и да те вози безаварийно! И аз с удоволствие ще искам да видя още снимки на американския брат !

hotblooded

 Хамериканско дзверо...  Да си жив и здрав, да си го караш със кеф  (race) и само приятни емоции с него.

Alexi

хубава машинка ,кажи какво има под капака че това хибрид ме заинтересува .. разхода как е

ForeverFord

Много красива машина,много безаварийни  и само да те слуша
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

mapmot

Добавих малко информация в първия пост за Alexi и другите, които проявиха интерес. Като мина през автомивката, ще нащракам и малко снимки от интериора.


tropper

Добре дошъл!
Разхода е чудесен като за такъв "ТРАКТОР", а регистрационния номер кърти мивки  :)) Тука в БГ с американския номер ли ще я караш или ще я пререгистрираш?
Личи си хибрида - в града малко, щото е основно на ток - тръгване/спиране, на висока скорост повече, щото "тока" не стига да се бори с вятъра :)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

mapmot

tropper, карах го до последно с Хамериканския рег. номер, но после го пререгистрирах с български, и сега е с PB xxxx XX... има разни врътки с гражданската за чуждестранните номера, с които не ми се занимаваше, а и успях да го освободя от мито. Предишния ми рег. номер в USA беше "MAPMOT" :) Там е сравнително евтино да си напишеш каквото си искаш на номера, аз исках нещо, което да се чете на кирилица (много е забавно да гледам как Хамериканците се опитват да произнесат Т-ПакТоп :), да е леко самоиронично и да не е пъчене от рода на "D VRY BST" примерно.

За вятъра, ниската и високата скорост си прав само отчасти :) Просто на магистралата няма откъде да се заредят батериите, понеже не се натискат спирачки - по принцип първите 50% от хода на спирачния педал е т.нар "regenerative braking" - развъртат се генераторите, вместо да се търкат накладките.

tropper

(thup)
Извинявай за любопитството, ама темата за електромобили / хибриди ми е доста интересна :)
Бензиновия двигател в града:
- изключва ли се сам при спиране (примерно светофар)
- или ръчно го спираш и пускаш когато искаш
- или си пърпори постоянно ?

Аз като най-ефективно си го представям, че ако батериите са над някакво ниво - примерно 80% - се изключва, а ако паднат под примерно 30% се включва, ама може и да бъркам :)

П.С. И 65kW ел.мотор вероятно е лудница. Тук хоум-мейд електромобилите ги правят с около 20kW двигатели и се движат задоволително за града, представям си с 3 пъти повече :D
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

mapmot

tropper, редактирах първия пост с отговори на въпросите ти. Аз си харесах разни неща от http://www.zahranvane.com, така че свиркаш, идвам и те "връткам" в Прешъс :) Ти Тодор или Тихомир си :P

tropper

Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Bobi

Човек, ти ме застреля с този разход! Сега още повече ми харесва. Браво! Чакаме още снимки :)

mapmot

Няма да пиша хвалебствени оди за Анатолий, понеже всички си го познавате. Само специално в чест на Bobi ще споделя показанието на бордовия компютър след преход от Бизнес Парка на околовръстното, през Младост, Цариградско Шосе, Орлов Мост, Васил Левски, Патриарх Евтимий, булевард Прага. До този момент разхода се беше стабилизирал на 5.5 L/100. След около 20 минутен престой в задръстването поради ремонта на булевард Гешев, през които ДВГ се запали 1-2 пъти за да си поддържа температурата, достигнах крайната си цел в квартал Лагера с краен резултат 6.4 L/100!!! Всичко това се разви между 16:15, когато се разделихме с Анатолий, и 17:10, така че сами се сещайте за какъв трафик става дума...

Не можахме да се справим с болежката на ABS-а, но за сметка на това си имам актуализиран софтуер на различните модули из автомобила и активиран DRL. За ABS-а ще пусна отделна тема със зов за идеи :)

P.S. Анатолий, интензитета на светене е наистина ОСЕЗАЕМО намален с тази опция!!! Просто като тествахме съм въртял превключвателя само до положението за габарити, затова не забелязахме промяна.

DRL си харчат около 1 ампер отвсякъде, нормалните къси около 1.2 - 1.4 ампера по данни от хибридния модул. Този скок в разхода се дължеше отчасти и на изгорения ток от фаровете докато си седях в задръстването. DRL си е тесла отвсякъде, както и да го погледнеш, но това си е съвсем друга тема...

tropper

В чевъртък покарах малко хибрида и мога да споделя само добри думи. Много добре е направен като управление на двигателите. Все едно си караш обикновен автоматик (още повече че и аз напоследък взех да свиквам с автоматика). Колата сама си определя кога да включи бензиновия агрегат, кога да подаде на електрическия... абе поведението е супер - не се налага да мислиш. А понеже пък е вариаторна кутията, комфорта става пълен. (thup)
Само трябва да решиш проблема с дневните светлини.

Пожелавам ти след време батерия с няколкократно увеличен капацитет и зарядно в багажника и поне за градското да спреш да сипваш гориво  (thup).
(fri)

Колкото до включване на техника в колата - компютър или друго, ако е със импулсно захранване и батерията никога не се зарежда на повече от 380V DC, то можеш директно да го включиш там и ще работи. С предпазители, разбира се, за всеки случай ;) .
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

mapmot

Поради големия зрителски интерес, добавих снимки от интериора, и информацията от Ford eTIS. След 2000-та година Ford Escape (нехибридната версия) се продава в Европа под името Ford Maverick. Mazda Tribute е на практика същия автомобил. Всичките са на базата на така наречената CD-2 платформа, разработена съвместно от Форд и Мазда.