Така наречените "реални километри"

Започната от Bobi, 27 Септември 2011 01:03:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Всеки от нас е забелязал, че по родните автокъщи трудно се намира кола над 160000 км , дори и 20 годишна   :D Предлагам в тази тема да си разменим опит и информация в "битката" с  родните автоджамбази.

Много е трудно да се определят реалните километри на една кола "нов внос". Това е невъзможно при любимите ни автомобили, благодарение на гениалната мисъл на инжерените на Форд  (angry). Но ето как разсъждавам аз и добивам реална представа за реалния пробег на автомобила, ако няма сервизна история.

1. Никога не се доверявайте на сервизните книжки на автомобили "нов внос" от автокъщи. От всеки оторизиран сервиз може да се закупи книжка за смешни пари и да се напълни с каквото е изгодно за търгаша.
2. Колкото и да ни харесва колата , трябва да се опитаме да бъдем реалисти и да избием от главата си, че колата е била карана от еди кой си гюнтер с 10 диоптъра, инвалид, или колата се е ползвала за пазарна колично веднъж седмично.
3. Ако купувате дизел, трябва да знаете, че никой в Европа не купува дизел , особено над 2.0 кубикови двигатели, да го кара градско по 10 километра на ден. Въпросните дизели се купуват, заради огромния пробег, който изминават и за да се върши работа с тях.
4. Най-добрата формула, работеща за мен и даваща приблизителна реална представа за километрите на една кола е следната:

За Бензинови двигатели - 20-25 хил. годишно
За дизелови двигатели - 30-40 хил. годишно.

Тези километри могат да стигнат около 100 хил. годишно за Премиум лимузини като Ауди ,БМВ и Мерседес с над 3000 кубикови двигатели.

Това е от мен, ако се сетя още нещо ще допълвам.


Revell

Също така могат да се следят пропуснати неща (не могат да сменят целия интериор на колата) като износване на гумата на педалите, износване на волана, тапицерията, топката на скоростния лост, ако щете и копчетата по конзолите. Не съм видял кола на 100 000 тези неща да са износени или просто има съвсееем леки наченки. При мен колата си я взех на 200 000 като бяха почнали видимите поражения и износвания. В момента след 250 000 в моите ръце, волана не е мръднал (намерих си един тип калъфи които са ми много удобни), педалите са да кажем на 3/4 износени от фабричното, по тапицерията има протрито тук-там (забележете НЕ скъсано, гледа се за протрито) и накрая, скоростния лост не спира да се лющи имам чувството че след още 100 000 ще е на половина. (Друг е въпроса че освен купето всичко друго няма и 50 000 ама джамбазите няма да ви правят ремонт на колата и после да ви я подарят.)

escobar

Анонсите - реални километри, спешно и коментар, винаги са ми били много смешни.
В повечето случаи, самите автотърговци не знаят какво продават... Най-добре е от човек, според мен или поне да мине през сервиз за проверка.
В крайна сметка, и при нова, и при стара, нещата опират до късмет.

Alexi

всъщност километрите са това което амортизират колата ,за това обичат да ги връщат .. внасят се коли на много км защото там са евтини идват тука връщат се от 350к на 150к и щастливия собственик почва - абе тия новите дизели много са зле ,турбината не може 200к да изкара .. дюзите и те .. помпата и тя .. бах тия дизели .. истината е ,че една кола на около 250к вече трябва да струва около 10% от това което е струвала нова ,но ако е на 150к струва примерно 40% от цената си нова ,тая измама я подценяваме ,км не ги гледай ,ами кво да гледам .. щото колкото и да е запазена като е на 400к и като хвърли неща за 3-4-5к - то по добре ги дай предварително и си купи по нова кола .. а интериора никога не е показателен виждал съм коли на по 300к минати набързо за 4-5 години интериора е като нов .. само че мотора не е като нов ..

Revell

Съгласен съм с теб. Интериора не е определящ, но имах в предвид че за да минат 200 000 все трябва да седи човек вътре и да пипа по волан, педали и др. Възможно е да са като нови, но ако има изтъркано(пак казвам не скъсано, изгорено и т.н.) голяма е вероятността колата да е на много километри.

Alexi

ако има изтъркани копчетии/педали/силно протрита седалка/колан/волан - това са детайли които са с много голям живот( но различен при различните марки/модели както и по високия клас коли са с по добри материали)  и колата със сигурност е търкаляна доста .. мисълта ми е ,че колкото и да е запазена една кола като е на 300+к се очакват сериозни капиталовложения особено ако е дизел че там нещата са цифра все още .. познавам много хора купили си кола за 5-6к след което си я купуват още 1 път с ремонти .. за това е много важно км да са доказуеми и реални макар че такива коли са малко по скъпи ,както и да се знае какво е правено по колата до момента и какво има да се прави .

amplified

Абе и реални и нереални да са километрите, винаги е по-добре с Вас да има някой, който разбира.
Преди седмица ходих да оглеждам един фокус на 2 години и 40, 000км.
Супер беше, докато не влязох в МП да питам за историята му - няколко пъти брони сменяни, всичко ОК, докато служителят(явно приятел на продавача) започна да прескача дати... Като го върнах да ми ги покаже ми стана лошо.
Два пъти сменян преден капак, веднъж челно, изправяне на предни рогове, врати... броня два пъти сменяна, таблото сваляно и все едно закачено с пирони(с такива луфтове, че няма докъде).
Иначе излъскан и боядисан перфектно.
Иначе перфектна нали ...

Alexi

точно за това е важно колата да има сервизно досие .. там се вижда какво е правено и без да си разбирач макар че ако имаш поглед върху колите ще познаеш повечето неща като удари пребоядисвания и т.н. .. без реалните км обаче ..

Revell

Истината е май че винаги могат да ти замажат очите. Тайната е да се види нещо пропуснато. Също така съм се обедил че човек хареса ли си дадена кола, колкото и да му приказваш че не е хубава не чува. Ако човек знае болежките на един автомобил може лесно да се ориентира.(изключвам сервизната история, тъй като в 90% от къщите това е фалшиво или изобщо го няма). И все пак всичко е до късмет.Може да е обратното. Изглежда на много километри а не е. Винаги съм казвал че ако се наложи да си продам колата новият собственик само ще и се радва, ще налива бензин и газ и ще кара (от време на време масло). На километража пише 45 000 без 3 :)) отпред но мотора е на 50 000, окачването цялото на 10 000, ако не ме мързи сега и вътре да сменя туй - онуй и не можеш да познаеш километрите.

Bobi

С очите съм виждал БМВ 730 на 2 години и 500 000 км , а интериорът беше като нов ...


Alexi

трябва да се има предвид ,че има огромна разлика в качеството на интериора на БМВ 7 серия и Фокус примерно .. той целия Фокус струва само колкото кожения салон с орехови апликации на БМВто

pantata

Реални километри се намират от официален представител на марката. Пример, гледаш кола на 150к, взимаш номер на рама и правиш запитване и ти казват например, че последно сервизно обслужване е правено на 315к  :-[ . Естествено истинската история на колата е до там до където предишният собсвеникът я е водил в официален сервиз в родината си.

Bobi

Цитат на: Alexi в 29 Септември 2011 18:45:51
трябва да се има предвид ,че има огромна разлика в качеството на интериора на БМВ 7 серия и Фокус примерно .. той целия Фокус струва само колкото кожения салон с орехови апликации на БМВто

Нещо лошо ли намекваш за Фокуса ми  (angry)

:))

Alexi

по добре нов фокус от колкото старо бмв  ^-^