Проблем с вентилацията

Започната от rosen71, 22 Август 2015 17:55:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

rosen71

Здравейте колеги,
имам следния проблем:
Като пусна да духа парното или вентилацията, и въртя врътката за насочване съответно надолу, напред и нагоре, забелязах, че духането нагоре е много слабо. Независимо от положението на врътката, винаги духа отпред.Проверих клапата, която е най-отдолу, и се движи във всички посоки. Затваря надолу, нагоре изглежда, че затваря, но духа много слабо. Като затворя ръчно отворите отпред, се усилва, но недостатъчно.
Разглобих панела, и проверих пак всичко. Изглежда ОК. Забелязах само, че от врътката за вентилатора излизат 3 маркучета за вакуум. Едното идва от двигателния отсек, другото отива на един вакуумен клапан, който според мен е за въздуха отвън или отвътре. Третият не отива никъде. Като смуча с уста, че мести въпросният клапан. Иначе при пускане на вентилатора се мести много малко.
Има нещо според мен не наред, но не мога да открия какво е.
Ако някой има идея или схема, ще съм благодарен за помощ.
Вече идва есен и зима, и обдухването на стъклото е важно.


Иван Вълков

#1
Колега пусни едни снимки на ключа че имам съмнение че като на Мондео Мк2. А там проблема е в врътката със степените на вентилатора. Мисля че има тема, аз съм отстранявал проблема при Мк2.

П.п.Ето http://fordbg.com/forum/index.php?topic=821.0

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

rosen71

#2
Цитат на: Иван Вълков в 22 Август 2015 18:36:41
Колега пусни едни снимки на ключа че имам съмнение че като на Мондео Мк2. А там проблема е в врътката със степените на вентилатора. Мисля че има тема, аз съм отстранявал проблема при Мк2.

П.п.Ето http://fordbg.com/forum/index.php?topic=821.0

Разгледах го това, но ми се струва, че моят проблем е друг.
Копчето за оборотите на мотора е електрическо, и отгоре на него има такъв куплунг с 3 маркучета, които са черни. Единият идва от вакуума на двигателя, другия отива в този вакуум клапан, а третия никъде. На клапана не видях място за друг маркуч, освен за този дето отива в него.
Когато го натисна на ръка надолу, си духа външен въздух. Когато врътна копчето на рециркулация, клапана се затваря и остава така.

Според мен този маркуч трябва да е някъде, но не мога да намеря къде. Залепен е за маркучето към клапана, и си мисля, че трябва да отива в него, но не виждам място за друг маркуч.
Проблемът не е в копчето според мен.

Сега четох в един чужд форум, че маркучето не отивало никъде, а било за изпускане на вакуума.
Сега си мисля, че при запалване трябва да направи вакуум, и да държи клапата отворена за външен въздух. Когато се завърти на рециркулация, трябва да изпусне вакуума, и да затвори външния въздух.

Та по тази моя логика, следва, че не прави вакуум при запалване.При визуалната проверка, маркуча си отиваше от ключа до вакуум-помпата. Но не съм го проверявал за херметичност. Иглежда ми, че вакуум-помпата е за всичко, а не само за него. Няма проблеми със серво, спирачки и т.н.
Утре пак ще чопля.

rosen71

Засега открих един проблем. Около този клапан имаше спукано макуче за вакуума.
Ама сглобих корите, и не мога да видя дали оня вакуум клапан се движи. Иначе има разлика в духането на стъклото. Проблемът е, че трябва да се затворят всички клапи за духалките отпред, и тогава започва да духа силно. Един познат ми каза, че така си било.
Не знам дали трябва да е така.
Някой знае ли?






Иван Вълков

То от тука не се вижда но ключа отзаде изглежда като на монди Мк2. Обаче според мен вакуума е само за рециркулация или вкарване на въздух отвън.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

rosen71

Цитат на: Иван Вълков в 23 Август 2015 12:44:28
То от тука не се вижда но ключа отзаде изглежда като на монди Мк2. Обаче според мен вакуума е само за рециркулация или вкарване на въздух отвън.

Ми не знам дали е същият, но вече сглобих корите и не ми се разглобява пак. И според мен този вакуум действително е само за външен въздух/рециркулация.
Относно духането отгоре, има подобрение, но както казах, трябва да се затворят клапите за духането отпред, и тогава започва да духа силно на стъклото.

Alexi

по принцип с тия врътки ( карал съм предния транзит 4-5 години ) не може да направиш така ,че да духа САМО на стъклото .. по скоро духа предимно на стъклото ,подаваш повече степени от вентилатора ако се изпотява и така

rosen71

Цитат на: Alexi в 23 Август 2015 20:10:33
по принцип с тия врътки ( карал съм предния транзит 4-5 години ) не може да направиш така ,че да духа САМО на стъклото .. по скоро духа предимно на стъклото ,подаваш повече степени от вентилатора ако се изпотява и така

Да, и аз така мисля. Иначе като се затворят всички клапи за духане отпред, на стъклото започва да духа силно.