C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

Spokomen и 1 гост преглеждат тази тема.

Dmitarcho

Значи ще си набивам пак Формулата 5 В 30 :D
Ръца Пръца


2.9

Тези индекси предстaвлявaт способносттa нa мaслото дa зaпaзвa вискозитетa си при рaзлични темперaтури според SAE стaндaртa.5w30 ознaчaвa че от -35 до 30 грaдусa мaслото е ок.5w40 ознaчaвa че от -30 до 35 грaдусa мaслото е ок.Рaзбирa се товa е според околнaтa темперaтурa.Други фaктори също сa вaжни-нaчин нa кaрaне,охлaждaне нa двигaтеля/мaслото и т.н.Зa товa е хубaво дa се имa предвид и зaводските предписaния.В Бългaрия темперaтурите не пaдaт до -35 но пък стигaт до нaд 30 тaкa че 5w40 е еднa идея по-подходящо.И товa зa дизел.Нa бензиновa колa aз никогa не бих сипaл мaсло с летен индекс под 40

ivchotr

Даже W40 хваща над 40 градуса спорд някои таблици. Лятно време у нашата Родина (изключая София, където си е една идея по-хладно) летните температури често достигат 35 - 36 градуса. Особеността е, че тези температури се мерят на сянка. На директно слънце със сигурност минават над 40 градуса. Идеята за влиянието на външната температура къмто индекса на маслото е свързан с това, че при по-висока околна температура двигателят се охлажда по-трудно. Което се отразява и на маслото.
Аз обикновено колите си ги карам с 10W40. Моторът ми обаче е с 15W50. Понеже е въздухар и загрява повече. А на -10 така или иначе не излизам да карам.

tihomir8611

Тази снимка е от книжката на Мондео МК3

ivchotr

Никой не спори какво препоръчват от Форд. Ама зимата е препоръчително да пиеш топъл чай, а не студена вода, нали?


ivchotr

А така. Ние тук си спорим 30 ли да е, 40 ли  (rofl)

Alexi

аз подозирам ,че навъдилите се тука внезапно няколко фирмички предлагащи масло на цени по ниски от на големи онлайн магазини из западна европа ,пазаруват точно от подобни "производители" ..

Vanko


tihomir8611

Има малка разлика в цвета на тубите.


BeTaTesTeR

Съмнявам се у нас да са вкарвали масла от Русия. Просто е по-трудно и неизгодно. И като транспорт и като такси и обмитяване, защото тя не е в европейския съюз. Та мисля, че за щастие не сме засегнати от тая мизерия и тук не е стигало от това масло.

Alexi

нелегално произведено масло никой няма да ти го внесе легално ,че да плаща мито акциз и т.н.  :D просто ми е чудно как години наред синтетиките в БГ се въртяха около 100 лв тубата ,а сега се намират и по 40 лв - уж същите масла ..

Pyrhel

Не забравяйте, че преди нямаше толкова хора, които да внасят - макар и по малко, но подбиват цената на "големите". Всеки път разказвам за преди 8 години, когато вкарвахме ксенони и диодно осветление за 3 хил. лв, а ги продавахме за по 10-12-14 хил. :) Но колко струваше един хубав ксенон тогава, колко е сега... Пазарът е пренаситен и по естествен път цените падат, вече малко вериги могат да си позволят убийствените надценки. А за ментетата - купувам от УК части, те се оказват турски ментета, навсякъде може да има схема с нелегален внос на фалшификати. Зависи и какъв е фалшификата, нали преди време някой ми обясняваше тук във форума как щял да познае истинския Филипс от репликата и му снимах от останалите крушки истинска и реплика... ^-^ Само че репликата не струва 5 лева в тоя случай и качеството е като на оригинала. При маслата в повечето случаи май не е така и после плюем.

А за цените - погледнете на Мотул и Бардал в ProSpeed и във VW магазина, а до колкото знам VW Shop-а взима от ПроСпеед... :)

Yacco-то уж нямало ментета, но пък на каква цена е... Мотул, Кастрол и Мобил може би са най-фалшифицираните масла, а цените са наполовина. Не винаги цената е определяща за качеството, не се заблуждавайте, че където е най-скъпо, там е и най-качествено - не само при маслата е така, услуги, части... Просто понякога заради името на препродавача се вдига крайната цена.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BeTaTesTeR

E в тоя ProSpeed за 5 л. туба Motul 8100 X-cess 5W-40 искат 94 лева   ???
А същото масло във магазина на VW е 66 лв. А пък в maxcar.bg, chastite.bg и motorni-masla.net е 58.90 лв. По-евтино от това не съм го виждал никъде.

Mondeicho

Аз съм пробвал различни марки масла на предишните ми коли. Дълго време бях много доволен от Мотул 6100, 10w40, полусинтетика, купувах го от един от вносителите. И .него го развалиха- започна едно чукане на клапани, по шумна работа на двигателя, които след това с масло Yacco същия индекс  ги нямаше. Форда вече 2 пъти слагам формулата и засега нямам забележки, ще сложа някое друго следващия път да видя има ли разлика. Важният фактор е да попаднеш на качествен продукт другото е голяма доза реклама...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

по скоро на истински продукт .. че след онова клипче за руската "Фабрика" нещо съм много резервиран към тия масла от по 40-50 лв .. все пак наскоро вземах 5в40 Тотал за баща ми - 43 лв 5л туба ,да го видим на какво ще прилича - ако имаме съмнения за менте тотално спирам да пазарувам масла от БГ

escobar

При положение, че в момента прясното мляко е около два пъти по-скъпо от горивата, не е ли нормално и маслата да са поевтинели?

Mondeicho

При нас принципно продуктите в повечето сфери са силно завишени. Не е нормално в европейските страни стоките да са същата цена като у нас, но на минимум 4-5 пъти по висок доход.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

е то няма как да е другояче .. Кастрол няма да произведат масло за социално слаби българи :) всичко излиза на една цена ,вече от дистрибутора зависи колко надценка ще има - при нас се дереше до скоро много яко с маслата ,сега паднаха грубо наполовина цените ,последните години ..

Mondeicho

Това имам предвид. Преди години внасяхме накладки от Италия и най-скъпите с датчиците бяха 15 ина лв. Тук заради т.нар официален вносител се продаваха от 4 пъти нагоре като крайна цена. После защо не ни стига една средна заплата. Нещо се отнесох...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Gredarov

Дайте съвет за масло за 1.6 тдци,дилема ми е че какво да е че слагам нова турбина и да не замине инвестицията на бързо.

Mondeicho

Сложи си това, което предписва производителя и не се филмирай...
Досега с какво си бил?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Тя турбината от маслото не заминава на 1.6, чете ли темата, където е обсъждано това?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Онзи ден сложих 5W30 на Kroon oil, модел Duranza. Ей това. Другата кола я карам с масло от същата марка, но друг модел, и се държи много добре.

Gredarov

Цитат на: Pyrhel в 29 Януари 2016 11:16:23
Тя турбината от маслото не заминава на 1.6, чете ли темата, където е обсъждано това?
yда един линк да и хвърля едно око на темата.

Pyrhel

Раздел Двигател, в момента е на 2ра стр.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ilian Petrov

#506
За феновете на масла Bardahl - хубав каталог http://automarket-group.ru/twopage/catalogues/Bardahl_Catalog.pdf
Направи ми впечатление, че на табличката с вискозитетите /стр.6/, за 5W30, го дават до -30 градуса и до +40 градуса та даже и малко отгоре !!! Не би ли трябвало на + да е до 30 градуса ?!
Дали не е грешка или наистина си е така ?
И някой ползвал ли е Bardahl XTS 5w30, което си е точно с фордовската спецификация ?

TourneoRS

Хубав линк, направо си пише защо маслата с нисък HTHS ебават маторя в дългосрочен  план. 8)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

BeTaTesTeR

A спецификациите на Форд изискват точно такива масла с нисък HTHS и съответно фордовското масло e такова. Аз затова взех да сипвам Моtul X-cess 5W-40, то е с висок HTHS 3.7 mPa.s

Mondeicho

Кое масло на Yacco бихте препоръчали за моя двигател 2.0 tdci, 130 k.c?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.