Проблем в горивната система или....

Започната от Riddle, 21 Юли 2016 21:10:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Riddle

Колата я имам от около месец и съм и навъртял около 1800 км. Напълно обслужена с качествени консумативи. Проблемът съществува от самото начало и не се повлиява от нищо, което сме направили до сега. Става въпрос за Форд Фокус 1,8 TDCI. Сутрин пали на четвърт оборот, на малките предавки се набира чудесно, усеща се включването на турбото, не пуши, не вибрира, работи като часовник. Ако набирам постепено (на магистралата например) няма проблем да стигне 140 и да си ги задържи, НО..... ако нещо ме принуди да отпусна газта до към 100 (2К оборота) и натисна рязко (за да изпреваря например) се усеща леко спъване и подгряването започва да мига. Ако отпусна веднага педала нищо певече не се променя и мога да продължа с постепено набиране, дори и подгряването да продължава да свети, но ако не отпусна педала на газта, след няколко секунди се усеща по-силно спъване и очевидно колата минава в сервизен режим. Изключвам и включвам контакта в движение, лампата угасва и всичко си е по старому, до следващия път, когато се наложи да натисна рязко газта при скорост между 80 и 120 км.ч. Ако го изпусна да се случи два пъти и повече в рамките на минута (например ако изпреварвам на баир) светва и чека на мотора, който не се гаси с превключване на контактният ключ по време на движение, но може да изчезне когато спра и загася колата (не винаги се изчиства обаче и не мога да хвана логика на изчистването). Интересното е, че ако стигна 2500 оборота и нагоре ефекта от рязкото натискане на педала почти изчезва и не влиза в авариен режим. За съжаление това означава да се подържа 130+ през цялото време, което не точно моят стил на каране.
Закачихме компа и прочетохме следните грешки (симулирани и чистени многократно, над 200 км специални тестове на магистрала и първокласни пътища):

P0251
P1211
P2263

Въпросните грешки (според нас) насочваха към горивна система и ние запретнахме ръкави и я започнахме. Свалихме дюзите, почистихме ги на ултразвук и ги закачихме на тестер. Всички влязоха в тестовите критерии, като само едната показа ниво на обратно гориво при максимално натоварване от 1600 бара малко над другите (но далеч от горната допустима граница) и ние сменихме клапана за да я приравним към другите. Сменихме регулиращия клапан на налягането на помпата с чисто нов и тъй като грешката се получаваше в рамките на включването на турбото, измерихме вакуума (перфектни стойности) към мембраната и за всеки случай шунтирахме клапана и оставихме турбото включено постоянно. Включихме тестера по време на движение за да следим налягането на помпата в реално време и всичко беше чудесно.

Е, след всичко това познайте какво стана? Ами абсолютно нищо! Чух и за един колега с Мондео, който имал същият проблем и в Пловдив му сменили почти всичко по горивната система за около 1500 лв и нещата се оправили, но без наистина да разберат къде точно е бил проблема. В допълнение след много четене стана ясно, че компа взема информация за състоянието на всички тези модули от пад на напрежение или сила на тока в различни клапани и купкунги и при намесата на толкова много "ток и жици", "заподозрените" стават твърде много.

Всичко ме навява на мисълта, че ще трябва една качествена диагностика, със замерване на всички намесени клапани и инсталации, но до  вторник специалистът, който ми препоръчаха е в отпуск, затова пускам темата тук с надеждата, че някой вече е минал по този път и има идея какво може да се случва.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.



Alexi

тия грешки индикират предимно за ниско налягане в рейла .. щом не са инжектори ,трябва да се насочиш към помпата

Riddle

Цитат на: Alexi в 21 Юли 2016 21:31:26
тия грешки индикират предимно за ниско налягане в рейла .. щом не са инжектори ,трябва да се насочиш към помпата

За съжаление и аз стигнах до този извод, но нямам помпа за проба, а да се купува без да съм 100 % сигурен не е финансово рентабилно - все пак може да се окаже букса или клапан, а помпата е 300-400 лв.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Alexi

за съжаление е така със старите дизели на незнайни км .. една диагностика и тест драйв преди да я купиш би спестило пари и нерви ..

Mondeicho

Да, но понякога я взимаш, правиш диагностика, караш я и всичко си е наред. И след 2000 км примерно се започва с проблемите...
Всичко е до късмет освен до поддържания вид на автомобила, когато го купуваш.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Riddle

Цитат на: Mondeicho в 22 Юли 2016 20:53:18
Да, но понякога я взимаш, правиш диагностика, караш я и всичко си е наред. И след 2000 км примерно се започва с проблемите...
Всичко е до късмет освен до поддържания вид на автомобила, когато го купуваш.

Така е, освен това ако грешката е изчистена диагностиката няма да покаже нищо, при тест драйв в града няма проблеми, а аз лично и при абсолютно изправна кола не бих позволил на някой да я пържи при 5000 оборота с надеждата да намери нещо, за което да се хване.

Всъщност ако колата я вземе някоя жена, като моята приятелка, може да си я кара още 5 години без да осети никакви проблеми, защото на нея няма да и хрумне да кара с повече от 100, дори и на магистралата в нанадолнище, камо ли да и хрумне да изпреварва тирове на баир :)

Аз също вече и свикнах и мога да си я карам така, но при мен проблемът е че ЗНАМ, че има проблем и това не ми дава мира!
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


Riddle

Интересно защо никой, освен Alexi не взема отношение по темата. Човек би си помислил, че проблемът е много рядък и екзотичен, но само за месеца, в който аз се разправям с колата видях още три форда (два Фокуса и едно Мондео) със същия проблем и едно Ауди А4 комби. Това ме навежда на мисалта, че в национален мащаб този проблем (с грешка P0251) ще е доста разпространен.

Както и да е, след едномесечно бродене по различни майстори, стотици изчетени интернет страници, консултации с кого ли не в момента се оказвам по-добре информиран по конкретният проблем от повечето майстори по дизелови агрегати в града!

Методът на пробата и грешката се оказа доста добър, но за съжаление и екстремно скъп, затова след като се убедихме, че инжекторите са ОТЛИЧНИ и преди да се хвърля да купувам скъпа помпа, реших да отида при НАЙ-ПРЕХВАЛЕНИЯ диагностик в града - ВАСКО КАРБУРАТОРА.
Уважаеми съграждани, най-искрено ви съветвам, ако не сте крайно отчаяни не ходете при този ИЗМИСЛЕН ГЕРОЙ! За последно бях ходил при него преди 25 години, когато ми скъса нервите при борбата си с електронното запалване на една ЧИСТО НОВА руска кола! Разчитах, че за тези години щом все още е в бизнеса ще трябва да е научил занаята. Да, ама не! Научил е единствено да говори, без да слуша и да взема луди пари без да върши никаква работа.

Въоражен с опита от последния месец и информацията относно грешките, които се появяват при мен (благодарности и на Alexi за чудесната тема: My Link) го подхванах от врата: "Знам какви са ми грешките, знам и от какво може да са провокирани. От теб искам да ми кажеш каква точно е причината за тези грешки преди да купя скъпата помпа". Това, че съм информиран НИКАК НЕ МУ ХАРЕСА и ми казва "Аз тези грешки не ги знам и не мога да говоря преди да закача колата за диагностика". Чакай бе "майсторе"! Аз от един месец се занимавам с тоя проблем и вече на сън да ме бутнеш ще ти разкажа какво значи тази грешка, каква е възможната причина и кои възли да проверя, а ти след 25 години в бизнеса дори не си я чувал тази грешка! Разбрал, че номера няма да мине се започна едно гадаене на кристална сфера - помпа е, турбото не ти работи (надува колата на празен ход и ми показва, че не вдига над 1,3 бара!!!), добре де може и да работи турбото, но вакуум клапана със сигурност не работи, абе и АГР клапана май не ти работи, кой ви каза да пипате дюзите, кво общо има регулатора на налягането.... и т.н. Не направи нищо повече от всеки квартален  майстор с лаптоп, ама беше готов да ми поиска редовните 50 лева....до момента в който разбра, че не може да ми каже нищо, което не занм и ме отпрати крещейки към помощниците си без да ми вземе никакви пари!

Та тоя е абсолюрвн палячо, но все пак аз си имам някакво предчувствие, което ме кара да не си поръчвам помпа, макар, че в момента имам сносна оферта за една - дали все пак не е възможно двата клапана (ЕГР и за менбраната на турбото) да ми кроят някакви номера? Замерването на вакуума преди тях дава отлични показания, но след тях почти няма никой. Дали компа познава, че колата не е в движение или натоварването на празен ход не е достатъчно не знам, но със сигурност знам, че турбото работи чудесно когато го настъпя на втора и трета на светофарите например....
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


mirohristov

На всеки му се иска да е измъкната букса, датчик и т.н., но с тази грешка си за помпа след като инжекторите са наред. Помпата неможе да направи необходимото налягане и затова дава грешка за ниско налягане в рейла. Внимавай с втората употреба да не е като твоята.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Riddle

Цитат на: mirohristov в 26 Юли 2016 21:19:39
На всеки му се иска да е измъкната букса, датчик и т.н., но с тази грешка си за помпа след като инжекторите са наред. Помпата неможе да направи необходимото налягане и затова дава грешка за ниско налягане в рейла. Внимавай с втората употреба да не е като твоята.

Избрах си кола, която се разпродава след катастрофа. Пак няма гаранция, но ако цената е разумна ще рискувам за пробата.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.


emilio142

Колега , какво стана с ремонта и проблема,откри ли се ?


Mondeicho

Както много колеги правят-питат и после ако си решат проблема не пишат каква е била причината и съответно ако са си решили проблема какво е правилното решение. И тази тема става безмислена. Това, че не са писали много хора към какво да се насочи колегата значи, че по скоро не са се сблъсквали с такъв проблем...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Тази кола с ел. педал на газта ли е? Защото ако е с такъв, описваните проблеми може и да са заради него. Имам предвид влизането в сервизния режим. А пък компът познава дали колата е в движение от датчика на скоростомера. Или бъркам?

locke

Цитат на: ivchotr в 17 Февруари 2018 11:45:44
Тази кола с ел. педал на газта ли е? Защото ако е с такъв, описваните проблеми може и да са заради него. Имам предвид влизането в сервизния режим. А пък компът познава дали колата е в движение от датчика на скоростомера. Или бъркам?

Мисля, че не е така. Може и без такъв датчик да караш или пък да ти е повреден. Справки - стотиците теми в двата форума  :D

Riddle

Цитат на: Mondeicho в 17 Февруари 2018 08:46:01
Както много колеги правят-питат и после ако си решат проблема не пишат каква е била причината и съответно ако са си решили проблема какво е правилното решение. И тази тема става безмислена. Това, че не са писали много хора към какво да се насочи колегата значи, че по скоро не са се сблъсквали с такъв проблем...

Да, за съжаление стана точно така, за което се извинявам. Но за да не загуби смисъла си темата ще довърша започнатото. След като направихме дюзите почти като нови, то реално не останаха много опции и взех въпросната помпа. За съжаление се оказа, че продавача малко е "преиначил" истината, но късмета беше на моя страна и успяхме да сглобим една отлично работеща помпа от двете налични (часта с ниско налягане от моята, а високото налагане от другата). Всичко това благодарение разбира се на майстора ,който не се отказа до края и наистина показа воля за победа, дори когато стана ясно, че няма как да си върне вложените пари и труд - та ако на някой има проблеми с дюзите в Пазарджик и региона да знае - Валката в СБА е точния човек!

От тогава минаха почти две години безаварийно каране и наистина бях забравил за проблема.
Винт, забит с чук държи по-здраво от пирон, завъртян с отвертка.