Твърд педал на спирачките мондео мк3 2.0 ТДЦИ 2004 г.

Започната от V.Buzev, 08 Февруари 2016 16:07:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

V.Buzev

Имам дразнещи проблеми със спирачките на моето мондео и недоумявам от какво може да се получи така.
1. Спирачките са ми слаби - карам служебна Дачия Докер и твърдя че спирачките и са 10 пъти по добри от на мондеото.
2. Педала на спирачките ми е твърд и има доста малък ход. Колата си спира, но ми трябва доста голямо усилие при натискане на педала за да почне да спира добре. ABS си работи и се включва - пробвано по ледовете.
3. При престой на колата без палене 2-3 дни педала на спирачките сам се втвърдява. Оставям я на 1-ва без дръпната ръчна - мразя да дърпам ръчна особено зимата!

Това което съм правил е лятото смених задни накладки - след смяната малко се подобриха нещата откъм спиране. Гореописаните проблеми с твърдостта на педала се появиха от скоро! По колата в последния месец са правени доста работи от моя майстор, но нищо от тях не е обвързано със спирачна система, серво или вакум помпа!

Не може тоя тулуп с тия големи дискове да спира толкова зле. Все си мисля че има нещо нередно. Дайте акъл и при вас ли е така и по принцип спират ли тия коли или не?


valyo08

#1
Най-вероятно нарушен вакуум за сервоапарата 8)Да се търси по системата-сервоапарат-тръбопровод-клапан-вакуумпомпа

V.Buzev

Цитат на: valyo08 в 08 Февруари 2016 16:52:17
Най-вероятно нарушен вакуум за сервоапарата 8)Да се търси по системата-сервоапарат-тръбопровод-клапан-вакуумпомпа

И аз имам такива подозрения. Благодаря за мнението.

Някой може ли да ми даде снимка/схема на вакумните маркучлета?

Dmitarcho

Сам ли си сменя задните накладки ? Има положеное в което трябва да се оставят буталата като се прибират - има си обизначено място, което и аз не видях като ги сменях, но нямах проблеми, като сменях лагерглавина...майстора каза щ, че не съм уцелил положението на буталото, и ще ми износи накладките на една страна. Хода на педала малко се скаси след смяната на предни дискове и накладки /отдавам го на по-дебелите накладки/. И на мен понякога педала на спирачката ми е твърд при първо палене - няма натискане докато не запаля.
Ръца Пръца

Alexi

спирачките са твърдички на тоя модел ,както и съединителя ,и волана е тежък - мъжка кола .. дачия докер не отговаря на определението "кола" че да я квалифицираме от там нататък за кой пол е :)

V.Buzev

Накладките ми ги смени моя си майстор, който ми я и обслужи и прави и другите интервенции миналия месец по нея. Не знам дали и преди това не си е била така, но в последните два месеца карам почти и само дачията и все едно от тогава ми направи впечатление. Може и да е субективно усещането знам ли.

А иначе аз от жигулата, пунтото и мегана съм си свикнал на по тежък волан и педали и другите в първия момент са ми странни. Единствено спирачките ако захапваха по здраво щях да съм доста по-доволен.

Mondeicho

Доста хора ми прави впечатление, че се оплакваме от тази спирачна система. Сложили големи дискове, а спира доста разочароващо в сравнение с пежа,опели и хюндай които са ми база за сравнение напоследък.
Аз сега ще сменя накладките и ако трябва ще шлайфам дискове ще раздвижвам апарати и да видим дали ще има промяна.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Загряват ли му джантите на това Мондео с твърдите спирачки?

V.Buzev

Честно казано не съм се вглеждал в това!
Но пък като помисля мегана имаще 2 спекли спирачни апарата до толковс че трудно въртиш гумата на ръка и пак педала на спирачките беше мек.
Какво имаш в предвид с този въпрос?

momo76

На всички френски кенефи им е много мек педала (


Mondeicho

Предположение, че задържат спирачните апарати сигурно за да загряват джантите...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

V.Buzev

Цитат на: Mondeicho в 18 Февруари 2016 19:29:47
Предположение, че задържат спирачните апарати сигурно за да загряват джантите...
Да де ама какво общо има това с твърдия педал на спирачките?

Цитат на: momo76 в 18 Февруари 2016 19:02:10
На всички френски кенефи им е много мек педала (
Аааа не така, аз от мегана съм много доволен и в предвид колко каране и то яко каране и товарене с какво ли не е отнесъл не мога да кажа че е кенеф.

Mondeicho

Нямам си и на представа какви са мислите на колегата, сигурно оттам да се втвърдява ли?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Цитат на: V.Buzev в 18 Февруари 2016 18:17:25
Какво имаш в предвид с този въпрос?

Цитат на: Mondeicho в 18 Февруари 2016 19:29:47
Предположение, че задържат спирачните апарати сигурно за да загряват джантите...

Аха. Това имам предвид.

Цитат на: V.Buzev в 18 Февруари 2016 22:53:09
Да де ама какво общо има това с твърдия педал на спирачките?

Ами случвало ми се е да се отлюпи парче от вътрешността на маркуч и да застане като клапа. Натискаш педала и той вкарва течността в апарата. Като го пуснеш, парчето спира обратния ход на течността и апаратът остава все едно е с натиснат педал. Дискът започва да грее и оттам топлината се прехвърля на джантата, по което се разбира, че има проблем, особено ако не се е налагало да се спира екстремно и т.н. Понеже в казанчето си има достатъчно течност, при следващото натискане на педала, понеже апаратът вече е останал под налягане, течността се нагнетява до "клапата" в маркуча и усещането е като при помпане за обезвъздушаване - демек педалът става твърд.

Ако не загряват джантите, е възможно да имаш проблем в сервоусилвателя. В смисъл, когато трябва да помага на крака, той да не го прави и от там да идва усещането за твърд педал. Проверява се лесно, като преди да запалиш двигателя натискаш педала и след това стартираш. Заработи ли моторът, педалът на газта трябва да пропадне малко. Не го ли прави, явно мембраната изтърва и изравнява налягането от двете си страни, поради което и усилвателят не работи.

valyo08

Цитат на: ivchotr в 24 Февруари 2016 12:50:05
Аха. Това имам предвид.

Ами случвало ми се е да се отлюпи парче от вътрешността на маркуч и да застане като клапа. Натискаш педала и той вкарва течността в апарата. Като го пуснеш, парчето спира обратния ход на течността и апаратът остава все едно е с натиснат педал. Дискът започва да грее и оттам топлината се прехвърля на джантата, по което се разбира, че има проблем, особено ако не се е налагало да се спира екстремно и т.н. Понеже в казанчето си има достатъчно течност, при следващото натискане на педала, понеже апаратът вече е останал под налягане, течността се нагнетява до "клапата" в маркуча и усещането е като при помпане за обезвъздушаване - демек педалът става твърд.

Ако не загряват джантите, е възможно да имаш проблем в сервоусилвателя. В смисъл, когато трябва да помага на крака, той да не го прави и от там да идва усещането за твърд педал. Проверява се лесно, като преди да запалиш двигателя натискаш педала и след това стартираш. Заработи ли моторът, педалът на газта трябва да пропадне малко. Не го ли прави, явно мембраната изтърва и изравнява налягането от двете си страни, поради което и усилвателят не работи.
Педалът на газта ли............?

ivchotr

Не. На спирачката. Написал съм на газта по инерция, пък хем си прочетох мнението преди да го пусна  (hammer)
Преди да запалиш двигателя, натискаш педала на спирачката, държиш го натиснат и тогава стартираш. Запали ли моторът, педалът заедно с крака ти върху него трябва да потъне леко. Примерно сант, сант и половина. Бе трябва да усетиш потъване. Само че направи пробата няколко пъти за да си сигурен, че работи/не работи сервото.

valyo08

Цитат на: valyo08 в 08 Февруари 2016 16:52:17
Най-вероятно нарушен вакуум за сервоапарата 8)Да се търси по системата-сервоапарат-тръбопровод-клапан-вакуумпомпа

V.Buzev

Сервото си работи. То ако не работеше отдавна да съм го усетил. Педалът на спирачките е твърд, но не чак като камък - има и 2-3 см. ход.
Не съм търсил за нарушен вакуум, че не ми остава време.
Много ме съмнява че Алекси ще се окаже прав и просто педалът си е по твърд. Живот и здраве на срещата тая събота ще има доста мондеота и ще имам база за сравнение  :D.

chokolino771

И моя е твърд като цяло , 3 пъти сменях дискове и накладки и все същото.На Берлингото ми е значително по - лек педала.

доницети

И мойта спирачка в началото бе по-мека и в последствие се втвърди. Мислех, че като сменя дисковете (бяха на минимума) и ще се оправи- ама не. Сега си мисля някой ден да сменя спирачната течност.


darkness0701

Колеги, не е много по темата, но все пак.. имам точно обратния проблем педала не е твърд и има голям ход (по-скоро луфт бих казал) всички накладки са менени/всички апарати са почистени и смазани, отдавам го на износване на самата помпа. Има ли други варианти?

Mondeicho

Спирачната течност сменихте ли, обезвъздушаване правено ли е?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

darkness0701

Да втори път я сменям и е обезвъздушена.

Mondeicho

Тогава има голяма вероятност помпата да има някакво износване или друг проблем...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

доницети

Тези дни пак се зарових за това как мога да имам ЕСП и се зачетох тук-там. В Етис-а намерих това:
Brake System - General Information - Emergency Brake Assist (EBA) Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
Print  Report An Error
Diagnosis and Testing

This procedure is for the diagnosis and testing of the mechanical EBA. For the diagnosis and testing procedure for vehicles equipped with electronic EBA, REFER to Section  206-09A Anti-Lock Control / 206-09B Anti-Lock Control - Traction Control / 206-09C Anti-Lock Control - Stability Assist.

Principles of Operation

All critical braking situations are immediately detected by the hydraulic mechanism incorporated in the brake master cylinder that is sensitive to the effect and speed of application of the brake pedal.

When activated, this has an immediate affect on the pressure distribution in the brake master cylinder and allows for the generation of high pressure braking levels with a reduced brake pedal effort. The brake system pressure is modulated by slightly releasing the brake pedal. When the brake pedal pressure is reduced below its threshold value, the EBA system is deactivated.

Inspection and Verification

1. Verify the customer concern.

2. Visually inspect for obvious signs of mechanical damage.

Visual Inspection Chart

Mechanical
Tire pressures
Wheels and tires
Brake line damage
Fluid leaks
Fluid level
Fluid contamination


3. If an obvious cause for an observed or reported concern is found, correct the cause (if possible) before proceeding to the next step.

4. If the concern is not visually evident, verify the symptom and refer to the Symptom Chart.

Symptom Chart

Symptom Possible Sources Action
The emergency brake assist (EBA) is inoperative *Brake assist valve. *CARRY OUT the emergency brake assist (EBA) function tests in this section.

Function Tests

Static Diagnosis

To simulate normal braking:

1. Run the engine for 30 seconds.

2. Depress the brake pedal slowly with maximum pedal effort to just beyond the pressure point and hold.

3. Hold the brake pedal in this position for a minimum of 10 seconds.

4. Release the brake pedal by half of the pedal travel and pulsate the pedal.

5. If the resistance in the brake pedal is low (the pedal feels soft), then the system has switched to EBA mode and is operating correctly. This condition is considered normal and does not indicate that the brake master cylinder is in need of renewal.


Dynamic Diagnosis

To simulate an emergency braking situation:

1. Carry out a road test at a speed of 40-50 km/h (25-30 mph).

2. Simulate an emergency braking situation using a high pedal application speed (wait at least 30 seconds before repeating the test).

3. The anti-lock brake system (ABS) will be activated with the aid of the EBA.

4. The brake pedal can modulate the brake system pressure.

5. If the resistance in the brake pedal is low (the pedal feels soft), then the system has switched to EBA mode and is operating correctly. This condition is considered normal and does not indicate that the brake master cylinder is in need of renewal.

If only the static diagnosis was successful, then the brake pedal was not depressed rapidly enough during the dynamic diagnosis. If both the static and dynamic diagnosis were unsuccessful, check that the brake booster is operating correctly before installing a new EBA brake master cylinder. REFER to Section  206-06 Hydraulic Brake Actuation.

Твоята кола има ли тракшън или ЕСП? Ако не- може би тази механична система прави някакви келяфи? Тествай процедурата по-горе и пиши за резултата.