турбо проблемите на 1.6hdi (tdci)

Започната от opex, 27 Август 2015 19:47:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

От всичко, което съм изчел, до момента се формира общо взето една причина с два пътя на развитие, като причинители за често чупене на турбо при тия двигатели, често след като веднъж вече се е случило, тъй като преди първия път явно всички си минават спокойно поне 100-150хил.
Та, проблем с гарнитурата (дифтунга?) около инжекторите, най-често на 3ти цилиндър води до изтичане на нафта, от което пътищата на развитие се раздвояват, а може и да работят едновременно:
- повечето нафта води до повече сажди или карбонови отлагания, недоизгорена или просмукваща се може би след изгасяне на мотора, отива в картера, скапва маслото, запушва се цедката на тръбата за подкачване на масло и от тук процеса е ясен. За мен обаче този вариант има някои пропуски понеже поне има датчици за масло и т.н., все нещо ще светне в даден момент.
-много близо до 3ти инжектор минавала маслена магистрала и стената, която ги отделя била доста тънка. Допълнителната нафта от пропускащото уплътнение допринаса за повишаване на температурата по време на изгаряне в тази зона, загрявайки прекалено много (до кипене?) маслото минаващо през тази магистрала, от което се образуват карбонови съединения, с времето из цялата система. В даден момент цедката на тръбата водеща към турбото се запушва от тези "съсиреци" да ги наречем и то се чупи. В сервизите изпълняват препоръките в тикетите на Форд за стъпки при смяна на турбо, като почисване на картер, ново масло и др, но тъй като не може да се изчисти цялата система, в нея остават остатъци от тези 'съсиреци', които след 2-3000км отново водят до задръстване и чупене на турбото.

Питам се до колко може да има истина в тези варианти, най-вече 2рия, защото мислех, че маслото за турбото би трябвало поне да минава през големия маслен филтър. Някой по-запознат с казуса може ли да сподели нещо друго?
Или запознат с двигателя да знае как се хваща маслото за мазане на турбото, т.е. отделно ли е?
Може ли да се побългари, като се хване масло с разклонение от датчика на маслото в случай, че наистина се окаже, че е отделна с-ма разчитаща само на филтърчето в тръбата към турбото?

И интересно четиво със снимки и описание на двигател с 3 смени на турбо: http://www.universal-turbos.com/hdi-engine.pdf
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Иван Вълков

Според мен по скоро е от предписанията на производителя да се кара повече от 10к километра с едно масло. Ако маслото е що годе добро според мен без проблем ще си утика 10К без проблем, същевремнно още ще си маже и ще и отмива гняста. Както съм обеден че знаеш че освен за смазване маслото има и миещо действие( измивал съм силно засякани ръце с чисто масло). Та да обобще според мен : честа смяна на масло и може би задължително поне една промивка.

п.п Аз не мисля че  маслото прегрява предвид че си има и охладител, а и синетиката държи повече на прегряване като си запазва свойствата.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

 проблема в общи линии е следния - маслена магистрала за турбото минава много близо до изпускателя ,там прегрява образува наслагвания отвътре и се запушва - турбото остава без масло.. има преработена част която не минава толкова близо до изпускателя .. не е болка за умиране тоя проблем

К.Методиев

Аз лично имам наблюдения над едно пежо 1,6хди 3 турбини за 3 месеца, всичките са рециклирани като първата е оригиналната, първата изкара точно седмица, сменено масло, прочистени маслени пътища вход изход, преди седмица беше сменена 3та тубина, пак същата процедура, проверено е всичко от смукател, до налягане на маслото колко ще кара времето ще покаже, всички смени са гаранционни иначе.

Имам наблюдения и върху колите на един дистрибутор на авточасти, пак същия мотор но там турбината беше чисто нова оригинална, счупи се за месец, горната процедура беше идентична и при тази кола, след което взеха отново нова оригинална турбина дори на кутията пишеше форд щото я взимали по евтино, та там проблема се реши със смяна на маслото друга марка просто може и вискозитета да беше различен не помня вече, но колата още кара, общо взето имам наблюдения върху няколко такива автомобила и това което се получава е, че веднъж почне ли се няма край.

Миналата седмица се монтира нова турбина на мазда 3 същия мотор колко ще изкара ще си покаже разбира се.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

Маслото за турбото идва директно от помпата. Причината както се казва навсякъде е отлагания, които запушват и турбото остава без масло. Откъде идват - има всякакви теории защо, най-често се споменават точно дифтунгите. Като умре турбото казват, че задължително трябва да се сменят или да бъдат изчистени перфектно захранващата и връщащата тръби от/към турбото и най-важното свързващите болтове. Поне първия :) Цедката е в него...

След слагане на новото турбо за спокойствие и сигурност може да се погледне на празен ход за 1 минута колко масло се връща от турбото, не трябва да е по-малко от 0.3л по спомен, някъде съм го чел отдавна. Казват, че като се покара малко (50тина км) е хубаво да се смени, ако не поне да се провери първият болт на захранващата тръба за отлагания и запушвания и да се направи наново теста с маслото.

Списъка с чаркалаците, които трябва да се свалят, почистят и проверят след смяна на турбина на 1.6 hdi е доста голям, едва ли някой го прави...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

#5
Това, че турбо oil-feed-а е директно от помпата без да минава през големия филтър е страшен провал. Всички отлагания, които се виждат по снимките в .pdf-а с времето се отлепят, тръгват по системата и се набиват в цедката.
Както си говорихме може би една от причините е некачествено сервизиране, но издирих темата, в която по почти идентитчен начин на описаното в .pdf файла колата кара 140-150хиляди и хвърля турбо, след което в рамките на по ~2000км хвърля още две, като в сервиза са изпълнили всички процедури свързани обикновено с гръмнало турбо
http://www.consumeractiongroup.co.uk/forum/showthread.php?316924-2005-Ford-Focus-TDCi.-Turbo-issues-new-engine-required
Въпроса обаче е, че както човека е описал колата е сервизирана регулярно както трябва, явно се кара и поддържа читаво.
Т.е. дори при съвестен собственик и шофьор се случва, какво остава ако е при несъвестен.
Споменава се и как от Форд знаят за проблема, но тикет с алгоритъм на действие - какво се сменя, какво се чисти, как - при смяна на турбо, се пуска явно само при поискване, т.е. те знаят за даден проблем, знаят за негов лек, но не пускат инфо освен ако не ги питат. Fail

На "странична бележка" - освен всичко останало според мен маслото, което се препоръчва фабрично за този двигател според мен е неправилно подбрано, в какъвто и смисъл да се разбира.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

 Може да има и различни партиди, познавам човек дето кара баничарка с тоя двигател, имат още 2 във фирмата и ги карат точно на "уволнение" - вече са минали 200 к км, обслужват се във серивза на марката, и то не преди да светне индикатора че са за сервиз. Извънградско се карат редовно на по 3000 оборота и повече (газ до ламарината), в града - от светофар до светофар на мръсна газ... и не умират..

Alexi

тоя мотор мисля че е ревизиран в годините и проблема е отстранен ,само първите страдат сериозно от турбо .. мотора е изключително популярен и се монтира на десетки модели .. добре е да се знае ,че 90 и 110 коня са с различни турбини

К.Методиев

Конкретно на пежото всичко е почистено, мерено е налягане и дебит на маслото и проблема присъстваше пак.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

opex

В такъв случай какъв е най-добрия начин за проверка за отлагания в двигателя при покупка?
До тук съм набелязал неща като сваляне на маркуча от възд. филтър за проверка на луфта на турбото, ослушване за шумове от ролките и демпферната шайба (гледам в темата на @Bobi за фокуса е имало такъв проблем при покупката), добро палене като е студена, равномерна работа постоянно, а не да клати от време на време, което може да е индикатор за пикаеща дюза, тракане от маховика при работа/гасене... може и вие да предложите нещо.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Alexi

според мене направо се огледай за 2.0 .. по здрав е,доста повече върви ,серийно е с 6 степенна кутия и разхода ще е подобен

opex

#11
Но градския ще е с 2л нагоре :) Колата не е за мен, а за мой приятел, който си е харесал и иска този фокус с този двигател. Данъка с 2.0 също ще скочи.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

Стандартните огледи и проверки като при кола втора ръка, след това "бегом" в сервиз - промивка на маслената система с промивъчно масло, смяна на дихтунгите цедките и др. "подробности" и след това  (race)

Pyrhel

Данъкът на 1.6 е 170 лева, на 2.0 е 207. 40 лева разллика е, то в тая ситуация ако го притеснява разликата, по-добре 90 к.с. версията, хем данъкът е 33 лева (т..е със 137 или 174 лв ПО-МАЛКО), хем не страдат от тоя проблем толкова...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Точно, че колебанието м-у 90 и 110 е коментирано вече и може да се навие на 110, защото до момента кара 2.0 136 и данъка е 30 отгоре. Но до 207 вече скока е висок.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

moni74

Сестра ми кара Пежо 207 (2009г) с такъв мотор, 110кс от 2011г насам. Втори собственик е, първия беше на лизинг от София, ама я окъса и така...
За тези години никакъв проблем от такова естество. Според мен това са единични (десетки) случаи.Тоя мотор го има в толкова марки и модели, че досега и други да са изревали.
Масло се сменя на нормални интервали, колата се кара градско София и лятото е в Созопол.


----------------------------

foveon

От скоро имам описания проблем, олива и олива масло и нафта май, смених в мп о-пръстени на всмукателния, дифтунги на дюзите и гумените уплътнения пак на дюзите и в момента е отново с локвички масло и нафта може би... Колата е на 150хил истински километра..направо се чудя и мая..преди нях собственик на мазда на 400 000 2.0 dtid но не ме е занимавала с такива неща поъресен съм колко са скапани съвремените автомобили...Дано не засегна някой но....егати ресурса.. Поздрави на всички!

Krastyo

Цитат на: Alexi в 27 Август 2015 22:30:50
проблема в общи линии е следния - маслена магистрала за турбото минава много близо до изпускателя ,там прегрява образува наслагвания отвътре и се запушва - турбото остава без масло.. има преработена част която не минава толкова близо до изпускателя .. не е болка за умиране тоя проблем


от къде може да се закупи тази преработена част?
Мерси

elby

Цитат на: Pyrhel в 29 Август 2015 20:40:07
Данъкът на 1.6 е 170 лева, на 2.0 е 207. 40 лева разллика е, то в тая ситуация ако го притеснява разликата, по-добре 90 к.с. версията, хем данъкът е 33 лева (т..е със 137 или 174 лв ПО-МАЛКО), хем не страдат от тоя проблем толкова...

А ако смениш малко по-честичко маслото  прочистиш с добавката на Лики Моли, която се кара 200-300км с нея  дали няма да се изчисти всичко по маслените пътища?
Все пак 5литра масло и добавката са 50-на лева.

И трябва да се разглобява и чисти всико ръчно ?

envo

Къде е тази цедка преди турбото, някой може ли да даде линк към снимка или клип?
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


Мишо

Цедката е вътре в самия щуцер, който се навива в турбото. Това за 1.6 ТДЦИ/ХДИ с 90 и 110 коня. На Фокус МК 2.5, 2.0 ТДЦИ ( ХДИ ), 136 коня, цедката е в голям щуцер, който се навива директно в блока. Пада се малко под дългата полуоска, преди картера.