Затапване на EGR

Започната от Pyrhel, 26 Ноември 2015 15:23:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Някой има ли смислено обяснение на теоритята, че след затапването на EGR, разходът пада? Защо пада разхода? Говорим при правилно функциониращ ЕГР и възможността му клапанът да затваря напълно, а не за 90% от случаите, когато не работят. Същото се отнася и за повишената мощност - ако ЕГР-ът работи правилно, само да пипнете педала на газта, трябва да се затвори за по-малко от секунда, така че не трябва да се усеща никаква разлика в мощността.

Кога разходът е по-малък - когато има по-малко впръскано гориво. А кога горивото е по-малко - когато през МАФ-а се отчете по-малко влязъл въздух, а това се случва, когато пък през ЕГР-а влязат изгорели газове в мотора, вместо въздух. Така че теоритично трявба с правилно фукнциониращ ЕГР разходът да падне, а при принудително запушен - да се качи.

На Мондеото преди години направих този експеримент, София - Стара Загора - София със запушен с пластина ЕГР даде 1.5л отгоре, когато беше без пластината. Ето и един чужд пост, тук.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Milcho

Цитат на: Pyrhel в 26 Ноември 2015 15:23:09
Кога разходът е по-малък - когато има по-малко впръскано гориво. А кога горивото е по-малко - когато през МАФ-а се отчете по-малко влязъл въздух, а това се случва, когато пък през ЕГР-а влязат изгорели газове в мотора, вместо въздух. Така че теоритично трявба с правилно фукнциониращ ЕГР разходът да падне, а при принудително запушен - да се качи.
Тук ме изгуби...
Когато затапиш ЕГР-а, ти не променяш количеството въздух, което влиза в мотора. Променяш процентното съдържание на кислород в него, и от там идва и разликата в разхода.
Колата няма как да отчете колко кислород влиза в мотора, но колкото повече е той, толкова по-пълноценно е изгарянето и оттам вече разход, вървеж...
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Pyrhel

С въздух имам предвид чист, в който има по-голямо количество кислород, а изгорелите газове са "пълнеж", с който се запълва пространството в цилиндъра и съответно влезлия през дебитомера въздух (кислород) е по-малко, следователно от там е нуждата да се впръска по-малко гориво. Не е въпрос до пълноценно изгаряне, а до правилен AFR (смес или air/fuel ratio).
Не мога да се съглася, че с повече кислород е по-добре ако не се изменя AFR, защото това значи бедна смес.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

 Аз знам,че се всига разхода когато се затапи ЕГР-а ?!? Аз ли съм в заблуда. И ЕГР-а не вкарва ли изгорели газове, когато сме на празен ход - светофар. Колко голяма разлика да даде на празен ход...
Ръца Пръца

Pyrhel

На празен ход само когато е позагряла и когато моторът не е под товар, т.е. примерно караш с равномерни 2000 оборота без да натискаш и отпускаш педала на газта.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

2.9

Хм...aз пък не могa дa се съглaся че количеството кислородни молекули в "air"-a кaто чaт от урaвнението air/fuel не е вaжно.Именно кислородa във въздухa е интереснaтa чaст зa двигaтеля.Зa товa имaш сензори зa темперaтурa нa постъпвaщия въздух и бaрометрично нaлягaне пaрaлелно нa количествения сензор-зa дa могaт кaртите дa се aдaптирaт дa компенсирaт по-ниското съдържaние нa кислород в единицa обем горещ или рaзреден въздух.Тa дa се върнем-двигaтеля със зaтaпен ЕГР не може дa зaсмуче избирaтелно повече кислород при товa толковa много повече зa дa говорим зa беднa  смес-зaпушвaйки ЕГР просто му спирaш пълнежa.Чисто теоретично Милчо е прaв-зa дa рaботи двг с добро кпд имa нуждa от кислород a не от изгорели гaзове.Нa прaктикa товa търпи изменения с рaзвитието нa електроникaтa нa двг.Отчитa се товa че в изгорелите гaзове все още имa кaкво дa гори и рециркулaциятa им обрaтно в горивните кaмери може дa доведе до икономия при ниски до нулеви нaтовaрвaния.Тaкa че ефектa от зaтaпвaне нa егр системите е рaзличен при рaзлични поколения двг и зaвиси от софтуерa,aрхитектурaтa нa двигaтеля,кaчеството нa горивото,нaчинa нa експлоaтaция нa мпс и т.н.

Alexi

 
Цитат на: Milcho в 26 Ноември 2015 16:53:44
Тук ме изгуби...
Когато затапиш ЕГР-а, ти не променяш количеството въздух, което влиза в мотора. Променяш процентното съдържание на кислород в него, и от там идва и разликата в разхода.
Колата няма как да отчете колко кислород влиза в мотора, но колкото повече е той, толкова по-пълноценно е изгарянето и оттам вече разход, вървеж...
кислорода във въздуха е константна величина ,20% .. ЕКУ-то знае точно колко кислород влиза в мотора тъй като всичкия въздух минава през МАФ .. изгорелите газове съдържат много малко кислород 1-2% .. когато те заместят част от въздуха при отворен ЕГР ,намалява потока въздух през МАФ и реално пада кислорода постъпващ в мотора - ЕКУ-то вижда това и подава по малко гориво - разхода пада .. 2.9 - запознай се с работата на ЕГР и кога отваря той :)

opex

#7
Защо 1.4, 1.6 моторите харчат като 2.0? Защото 2.0 е по-мощен, по-лесно се постига целта /изпреварване, изкачване.../ вместо да се бучи на едно място. Като се вкарва не само въздух с по-ниско съдържание на кислород, а и по-топъл (защо хората си чупат ръцете да слагат cold air intake), се получава по-малък *bang*, т.е. мотора се 'омаломощява', от което идва и по-ниския разход при липса на егр.
Предполагам има разлика от двигател до двигател, както и самото му управление като заложени програми в ЕКУ-то, заради което при някои се получава никакъв или обратен ефект, но...
Тази система е за намаляване на вредните емисии само, не и за ефикасност. Ако беше така спортните коли щяха да са с ЕГР. ...имам предвид състезателните, не 'спортните' фабрично излизащи за пътищата отворени за обществено ползване.


Всъщност може да се каже, че разликата се усеща главно при коли с управление от ония години, в които изведнъж се е наложило да набутат и ЕГР. Пример, зетека с EEC-4, които ги има и без и с ЕГР. ЕГР-а при тях просто е набутан допълнително и са оставили алгоритмите за адаптация да се оправят с горивото при промяна на състоянието в интейка заради отворен/затворен ЕГР. При тях затапваш ЕГР-а, нямаш променливи, а само константа вход-изход, компютъра смята в по-прецизно в по-тесни граници и имаш по-нисък разход.
При по-късните управления, където вече по-точно се взима под внимание промяната във всмукателя заради работата на ЕГР-а и управлението наистина е измислено да е такова, каквото трябва е по-различно и там вече зависи как точно реагират спрямо тези състояния. За това в такива случаи просто се маха ЕГР-а и подходящ ремап. ЕГР sux ениуей :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Alexi

хех добре ,а кога отваря ЕГР тогава ти ми отговори :)

opex

ЕГР-а отваря... айде по-лесно да го кажем, е затворен при подаване на газ/ускорение, като спадне натоварването се отваря. Тъкмо за това горе редактирах и дописах, че при по-късните и измислени (уж) управления нещата се разклоняват и зависи кой как го прави.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Alexi

мда и как влияе на вървежа тоя начин на работа ? обяснете ми

opex

Както Анатолий е написал, ако правилно работи самия егр не трябва да има разлика. Обаче - ако и самото управление е измислено както трябва в унисон с измислянето на двигателя, а не постфактум като зетека в ескорт/фиеста/мондео нк1, че и мк2 дето са с това оборудване.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Alexi

идеята е много простичка и ефективна .. замествайки част от обема с изгорели газове ти все едно го намаляваш ,когато мотора не е натоварен - съответно се впръсква по малко гориво и това води до икономии .. щото влиза ли много кислород трябва да се подава и гориво инак става лошо .. негативното е ,че тая система ти зацапва смукателя със сажди и ако дефектира е скъпа ( особено на по новите модели ) .. затапването на изправен ЕГР е напълно ненужно и има само негативи .. вече ако е дефектирал и няма финанси за нов е добър вариант да се закърпи положението

2.9

Но тъй кaто въпросa беше изместен в крaйнa сметкa приемaме ли че теориятa е нaпълно погрешнa и нямa никaкъв шaнс нито теоретично нито нa прaктикa след зaтaпвaне нa ЕГР рaзходa дa пaдне и/или товa дa се отрaзи позитивно нa мощносттa?Зa дa се знaе веднъж зaвинaги..

opex

Опира до управлението според мен Марто и няма как да е сигурно 100% при всяка марка/вид двигател
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

2.9

Сaшо лошото е че и aз тaкa мисля но тук остaнaх с впечaтление че грешa и се нaстроих дa нaучa нещо ново но уви-темaтa остaнa недовършенa...

Pyrhel

Има ли мотор, чийто ЕГР не се държи по описания начин? Ако има, значи наистина може да се каже, че е въпрос до управление, но ако всеки ЕГР реагира по един и същи начин, т.е. като е напълно студен двигателят или когато има голям товар, или в моментите на ускорение да стои затворен, то не би трябвало да опира до управлението.
Да се върнем на отживелиците :D :P Как работи ЕГР-ът при EEC-4?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Работи така, че като му изскубеш буксите или вакуума най-много да набие грешка от която няма никакъв ефект.
Всички знаем колко придирчив е към загуба на вакуум или изпускане на изгорели газове преди сондата тоя комп, и в двата случая разхода се вдига. Е, ситуацията с тоя егр е точно такава и както казах са зае*али адаптацията да се занимава да се 'натъкмят' нещата. Т.е. какво му говори ламбда сондата и му дреме на шмайзера какво се случва преди това и защо са и еди-какви си показанията. За това с тоя комп: въздух до всм. клапани само каквото минава през дебитомера, и въздух през сондата само каквото излиза от изп. клапани. Н и щ о (за малко щях да напиша ш т :)) ) повече.
Сори за отклонението от темата, но нещата са свързани.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

#18
А кога отваря/затваря? Реално повечето управления работят точно така, една допълнителна таблица при какви ситуации колко да е отворен/затворен ЕГР и от там нататък сместа се образува от МАФ, а влизащото от ЕГР в цилиндъра е пълнеж за намаляване на обема. Поне това съм виждал като таблици в картите. ЕГР-а се гаси на повечето места в софтуера елементарно ако знаеш коя му е таблицата - набиваш навсякъде 0 или 100% в зависимост какво управлява (отворено или затворено с-ние) и приключва.

ПС: Радвам се, че се включиха повече хора в темата, стана интересна
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Ako ЕGR е работил правилно - няма начин разхода на дълъг път + спокойно каране без него да е по-нисък. При бензиновите атмосферни двигатели процента върнати газове през ERG обаче е малък, за това и да има разлики в разхода (при правилно работещ EGR) те са нищожни (съпоставими с разликите в разхода с различни партиди бензин, или различни условия на трафик по пътя)
Ако караме спортно (газ спирачка) или сравнително малък двигател постоянно на почти пълна газ - EGR почти не сработва, ако преди изолирането му не е уплътнявал добре (електрически или пневматичните му части може да са били ОК) - то след изолирането му работата на двигателя ще се подобри и разхода може леко да падне.


Pyrhel

Днеска дръпнах вакуум-а и кабелите на ЕГР-а, от софта също е махнат. Напълних догоре и другата седмица ще видя какъв е разхода градско.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

При мен се беше появило едно пушене при настъпване на колата! С мой колега от работа врътнахме една бърза диагностика и се установи, че EGR-а е заминал. Откачихме маркучлето за вакуума и му навъртяхме едно болтче. EGR-а не съм затапвал чемаше време! Почистихме дебитомера и след 2-3 изръчквания до 4000 оборота на 2-ра и 3-та пушаците изчезнаха или са толкова малко че не ги виждам в огледалото!

Milcho

#22
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

chokolino771

И в крайна сметка ако е здрав е по-добре да е пуснат а не затапен нали така да го разбираме , или винаги трябва да е махнат ? Моя съм го затапил ама сега за зимата мисля да го пусна.

Kalinkolev3

4 годони карам с затапен EGR. Разлика никаква. Проблеми никакви. Разход нормален