Ретрофит на челно стъкло с подгрев на Фиеста/Retrofit heated windscreen Fiesta

Започната от Bivola, 29 Април 2016 22:21:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bivola

До месец-два ще сменям челното стъкло, което в момента е без подгрев, с такова с подгрев и ме интересува някой правил ли го е вече? Нещата горе-долу са ми ясни, но подводни камъни предполагам ще има. Като за начало ме интересува колегите с оригинален подгрев да споделят, колко време работят реотаните преди да изключат автоматично и изключването от време-реле ли става или GEM-a го изключва. Нямам и оригиналната схема на връзване, както и не знам колко ампера трябва да са двете релета, които са за лява и дясна част. Не че няма да го вържа и без оригинална схема, но ако някой може да помогне нека прати някаква схема. Доста попрочетох в англоезичните сайтове, но оригинална схема не намирам. Дори не е нужно и да е за фиеста, предполагам за мондео и фокус схемата и елементите ще са същите. Желанието ми е да се доближи до оригиналното изпълнение, но за съжаление в София и района не намирам такава Фиеста на части, която да "оглозгам", една единствена има в Мобилето, но тя пък е в Казанлък и не ми върши работа.
И на края, но не на последно място има ли някаква зависимост между такова отопляемо стъкло и поставянето на по-мощен 150А алтернатор?


Bivola

#1
...да си продължа монолога все пак. Намерих я схемата на свързване, релето е едно 70А нормално отворено и се управлява от GEM-a. Време реле няма и доколкото разбрах подгревът работи 4 минути. Двата кръга са на по 30А бушони във вътрешното табло, а захранващия проводник ( червен 6мм2) идва от "плюсовата" шина която е до кутията на акумулатора и е през 60А предпазител. Разликата между двата ключа са два пина/проводника, които отиват към С320 на GEM-a, а именно 8и и 11и крак и после от С319 други два проводника захранват бобината на релето така става управлението на релето.




Отдолу е новия ключ с двойния подгрев, а отгоре стария, на които липсват пин 8 и 11, отиващи към GE модула.


Bivola

Днес се сдобих с това (hrn)



Честно казано мислех си да я оскубя цялата кола и да и прехвърля инсталацията, обаче тази беше бензинова триврата, а пък моята е дизел с пет врати и се отказах. Пък и като знам колко много работа е, може би така е по-добре.
Тази червено-черната букса над отвертката вляво с двата извадени проводника от нея е буксата към бутона за подгрева. Извадени те проводници ги слагам на 8а и 11та позиция на моята букса и оттам отиват към 8 и 9ти пин на букса C320 от GEM-a. Tъй като не можах да прежаля 60 и кусур лева за кербовъчни клещи и да си кербовам сам кабелните обувки си взех и една букса C320, от която да извадя 4 кербовани обувки с проводник към тях и да си ги прехвърля на C319 и на С320.
Освен релето си свалих си и оригиналния цокъл, но който лежеше и ще го сложа директно на оригиналното му място във вътрешното бушонно табло. За момента чакаме по-слънчеви дни.



Много изкилифинчени кабелни обувки и може би единствения вариант, човек ако не намери такива обувки, е да си вземе оригиналната букса за бутона и да прехвърля от нея, както правя аз в моя случай, защото нямам и клещи за кримпване. Ето ги и в близък план обувките за буксата на бутона.




Между другото оригиналния силов проводник е 6мм2, чудя се дали да го оставя такъв или да прекарам 8мм2? Не са ли малко 6мм2 за тоя бушон 60А. Такъв бушон предполага Консумация на стъклото от порядъка на над 650w  с някакъв запас и предполагам плътност на тока ~8A на мм2 е много. При 8мм2 ще дойдат ~6.25A на мм2, което май е по-добре. Моля някой който е в близки отношения с Георг Ом  да бутне едно рамо и да подскаже (rofl)
Между другото се оказа, че релетата за подгрева за Фокус/Мондео към Фиеста са с различни номера, което ме учуди. На Фиестата е F80B-14В192-AA, докато на Фокус/Мондео е 5М5Т-14В192-ЕА и двете са 70А.


Bivola

След дълго ровене по разни сайтове за клещи за кримпване и челюсти си взех от Конрад едни клещи и си поръчах от Алиекспрес 5 различни видове челюсти за неизолирани и изолирани обувки и кабелни накрайници.  Джама е монтиран и утре леко полеко ще започвам да навръзвам кабеляците.
Понеже GEM-a определя дали да работи подгрева, се притеснявам дали ще му стига мощност на алтернатора, но се надявам всичко да е ОК. По принцип GEM-a следи консумацията на ток в автомобила и в програмата му  е заложено при недостиг на ток от алтернатора първо да изключва челното стъкло и дано не се наложи да купувам и друг алтернатор - сегашния е 80А.


а това е графиката на 150AMP





...a ето и малко от подготовката на окабеляването:




К.Методиев

Няма да имаш проблем, акумулатора ще играе роля на буфер за моментния товар така, че не се притеснявай.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Bivola

#5
Днес най-сетне приключих с окабеляването на стъклото и резултатът е


Бушоните са на два отделни кръга на едно малко допълнително бушонно табло с 4 гнезда. Като мисля да го ползвам и за бушоните за ел.огледала. Това е малко работен вариант и синия кабел/черво вече го няма.





Сега чакаме дъждец да се поизпоти стъклото, за да го пробвам.

Bivola

#6
Kaчвам схемата, по която работих.





На практика, когато вече съм извървял пътя нещата изглеждат простички, но всъщност си е доста занимавка.
Какво реално ни трябва за допълнителното окабеляване?

1.Ключ с бутон за подгрев заедно с буксата му и 10ина сантиметра от кабелния сноп. Ключът е ясно за какво ни е, но да обясня   за буксата.



Махаме червената капачка и после с тънка игла откопчаваме пиновете, защото трябва да добавим два от тях на нашата съществуваща букса. Добавяме ги на 8и и 11крак от ключа - съответно жълта и червена стрелка. За щастие същите пинове са и на GEM-a така че продължаваме със свалянето на пинове от буксата донор. Сваляме си още 2 пина, които слагаме на другите два края на тези два проводника и те отиват на 8и и 9и крак на букса C320 от GEM-a.
Важно е да се отбележи, че червените капачки трябва да се махат преди да добавяте пинове, защото пречат и няма да можете.
Вадите един последен пин от буксата донор и го поставяте на GEM-a на 8и крак на букса C319 - проводникът който сочи синята стрелка.
Тук приключваме с пинове, буксички и други подобни.

2. Друго необходимо е бушон 60А за плюсовата шина на акумулатора. По-нагоре някъде в постовете го има - жълт бушон мисля че се води размер  "midi".
3. Проводник 6 кв.мм. не повече от 3 метра... даже са много.
4. Реле, което захранваме с 6 квадратовия кабел, а от другата страна на релето на изхода си кримпвах на усилена букса за реле директно 2 проводника 2.5 квадрата, които първо влизат в малкото бушонно табло през 30А бушони и отиват към всеки от кръговете на стъклото. Бях взел 3 метра 2.5кв кабел и едвам ми стигнаха. По-спокойно се работи с 4метра.
Ето я и усилената букса


Каблните обувки, с които работих са тези



Като им поръчах и капачки



Релето го изскубах от бушонното табло на донора и съответно го поставих на оригиналната му позиция в мойто бушонно табло. А допълнителното бушонно табло, което ползвах е това



Сега остава управлението на релето.То става чрез два проводника - Зелено/Син и Черно/Син или кабелите, които ги сочи зелената и кафявата стрелка.Кабелът на зелената стрелка го свързваме към Черно/Син ,а  кабелът на кафявата стрелка го има изведен от GEM-a и отива към бушон F38, който е за GEM-a и вместо да гоним Михаля, директно свързваме Зелено/Син от релето към проводника излизащ от бушона F38 на GEM-a.

Последното което остава е проводника със синята стрелка, или този, който излиза от 8и крак на букса С319 от GEM-a.
При мен се оказа, че го няма и трябваше да го добавя на GEM-a, но пък го имаше на компютъра(PCM) и приключваше на една голяма букса без да влиза към купето. Та намирате си го този проводник - Розово/Черен 0.75кв.мм. и го свързвате към 8и крак на букса С319 от GEM-a.
С това би трябвало да се приключи одисеята по окабеляването на Джама.

Като допълнение да кажа, че се оказа, че може би стъклото всъщност не е чак толкова мощно, защото съпротивлението на отделния кръг е 1.1 Ома, което прави по около 14А, тоест тия релета и подсилени букси и разни бушони по 30А ми се виждат силно преувеличени, но го разбрах впоследствие.






Mondeicho

Браво за подробното описание. Аз на моята съм и набавил нещата освен най-важното, самото стъкло. Скоро ще го поръчам и ще споделя при мен как са се развили нещата. При теб тъкмо сега,  когато захладнява ще можеш да го тестваш.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Bivola

Успех, дано да се получат и при теб нещата. Ако я нямаш инсталацията и искаш да кримпваш, а не да поиш пиши, се обади за да помагаме. На мен ми останаха и пинове, така че има ли нужда свиркай.
Аз стъклото го взех от Автостъкла Ком, защото в Кобра нямаха за Фиеста. Обади се и ги питай, защото цените са им по-добри от на Кобра.

Mondeicho

Благодаря за предложената помощ, ако се наложи ще си кажа.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.