Смяна на маслото в роботизирана скоростна кутия 6DCT450 Powershift!

Започната от Nebhotep, 28 Април 2014 16:50:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Трябва ни канал, инструменти, масло 7 литра и филтър!


Масло финис (от ляво на снимката 5л + 2 по един литър)
1 490 761-  5 л
1 490 763- 1 литър (всичко поръчано 7 л. )
1 589 089- филтър , корпус, и гумено уплътнение- пръстен





1. Отваряме предния капак и сваляме корпуса на въздушния филтър:



2. Отвиваме пробката за наливане на маслото



3. Минаваме отдолу и сваляме пластмасовата защитна кора



4. Отвиваме двете пробки за източване на първата и втората камера и изливаме маслото последователно от всяка камера- количеството на старото масло трябва да бъде 4 литра







5. Намираме и сваляме филтъра, той се намира между лявото колело и корпуса на скоростната кутия, близо до предната част на колата





След като го отвием ни се открива такава картинка. Внимателно- от филтъра изтичат още 200-300 мл. масло!





А ето стария и новия филтър, както виждате има разлика



Завиваме новия филтър на мястото на стария с глава 32


7. Намираме контролната пробка и я отвиваме, намира се в близост до полуоската на лявото колело






8. Завиваме всички пробки освен тази за наливане и контролната. Слагаме фуния:



и започваме да наливаме масло, смело налейте около 5 литра, след това по- леко като същевременно държим под око контролната пробка. Предварително завъртете колелото надясно до упор, тъй като от тази зона ще потече масло. След като от контролната пробка потeче масло, прекратяваме наливането. Трябва да налеем около 6.0-6.3 л. Завиваме двете останали пробки и сглобяваме всичко в обратна последователност.


* Интервалът за смяна на маслото и филтъра е 45 000 км. или 3 години съгласно препоръките на производителя!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Alexi

е то излиза че тия кутии имат по скъпо обслужване от мотора ..
Каталожен номер:    1490761
Наименование:    МАСЛО СКОРОСТИ 5Л.
Цена с ДДС:    227.99 лв.

Каталожен номер:    1490763
Наименование:    МАСЛО СКОРОСТИ 1Л.
Цена с ДДС:    50.75 лв.

Каталожен номер:    1589089
Наименование:    МАСЛЕН ФИЛТЪР=V31256837
Цена с ДДС:    78.47 лв.

изненада .. на всеки 45к едни около 500-600 лв с труда ..

momo76

Пък на ръчните сменяш маховик за 1500, на 150 000, може и на 50000 ако си по голям специалист.

Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Alexi

то това да им бяха проблемите на пауършифта - скъпото масло ,с мед да ги намажеш .. имат доста други проблеми и детски болести .. към момента тая кутия трябва да се избягва на всяка цена ,по западните форуми пищят от нея

kaloqn

Смяната на масло на автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор,
AF21, производство на Aisin Warner излиза досто по-солено - цена на литър
масло от порядъка на 115 лв ?! Заедно с труда - около 700 лв.

От МотоПфое твърдят, че няма нужда от смяна, но предпочетох да сменя маслото.

На кутията с масло няма никаква спесификация.




blagomil

А ето и от къде е копирано: http://www.s-maxclub.ru/forum/index.php?showtopic=18599
А твърденията на Alexi за проблемите на Powershift на практика са изсмукани от пръстите.
В действителност това е една добра автоматична скоростна кутия,която не създава проблеми,като в автоматичен режим винаги
поддържа двигателя в режим на обороти около максималния въртящия момент,което осигурява икономия на гориво,което и целта
на тази кутия.Роботизираната кутия сменя предавките бързо и много меко,като след втора предавка ,не се усеща кога сменя и точно на коя предавка сте.
А ако желаете има и ръчен режим на работа,при който може да "изцеждате" мотора,но това може може да се постигне и с рязко натискане на педала на
на газта един или два пъти.
И при всички случаи излиза по-евтино от смяна на демпферен маховик комплект със съединител.

Alexi


blagomil

Alexi вземи първо прочети какво точно е написано в тези форумчета,а и би следвало след като се модератор да се заинтересуваш за малко информация примерно статистика за процент дефекти и т.н.,или поне да поразпиташ из сервизите особено тези които се занимават със обслужване и ремонт на автоматични скоростни кутии.
Смятам,че е безполезно да обсъждам тази или друга тема с хора които вместо официални данни подхвърлят писания из форуми,и ползват системата copy paste.
Естествено понеже си модератор може и да изтриеш неудобното за теб,но това няма да промени нещата в действителност.
Лично за мен тази тема в този форум вече е приключила.Дерзай и бъди здрав Alexi.

ihovahi

Идеята на самите форуми е да си помагаме. Това, че не приемаш казаното от @Alexi не означава, че ти си прав. Човекът ти е споделил мнението си, и това е. Просто внимавай с реакциите си.
Който фôрка "майстор" си нахôда!



Alexi

Цитат на: blagomil в 17 Август 2015 21:21:05
Alexi вземи първо прочети какво точно е написано в тези форумчета,а и би следвало след като се модератор да се заинтересуваш за малко информация примерно статистика за процент дефекти и т.н.,или поне да поразпиташ из сервизите особено тези които се занимават със обслужване и ремонт на автоматични скоростни кутии.
Смятам,че е безполезно да обсъждам тази или друга тема с хора които вместо официални данни подхвърлят писания из форуми,и ползват системата copy paste.
Естествено понеже си модератор може и да изтриеш неудобното за теб,но това няма да промени нещата в действителност.
Лично за мен тази тема в този форум вече е приключила.Дерзай и бъди здрав Alexi.
значи вместо да чета "форумчета" с 90000 юзъра да взема да поразпитам из сервизите за автоматични кутии .. как не се сетих ,ще почна от тия в Разград .. мога да се обзаложа ,че 90% от сервизите в БГ не са виждали и на снимка такава кутия ..
Ето ти статистика от руски форум :
http://ffclub.ru/forum/index.php?s=cdd8822e66c98a09e2dc0e387b6d68d0&showtopic=323397&st=0&highlite=

CHEFOBG

Колеги не забравяйте че това е Русия и сигорно 100% си е тяхна сборка.Преди години като излезе фокус мк2 се бяха спукали да трошат задна главина,такове нещо другаде не съм виждал.

Alexi

ЦитатThe Ford PowerShift gearboxes are being built at the Getrag Americas joint venture factory in Irapuato, Mexico.
кутията идва готова в завода ,само се монтира

Жоро Петков

Абе знам, че темата е много стара ам все пак да пробвам да я съживя.
Сам аз лично не мога да си сменя маслото , а и доколкото знам на мк5 трябва да се влезне в режим "смяна на масло" и после и да се "обучи" кутията.
Въпроса ми е дали вече има сервизи занимаващи се с облсужването на тази кутия? Някой ходил ли е? Каква е цената?
От МП ми казаха 700лв.

FoMo4

Няма нужда да се влиза в никакви режими, нито е задължително да се обучава. Обучават се съединителите и вилиците, което разбира се не пречи да се направи.

Маслото на DCT451 (Mondeo mk5) се сменя по същия начин, както и при DCT450. Същите 2 пробки за източване (2 камери), същата пробка за ниво, същия външен филтър. Важното е, след като се сипят 5-6 литра, да се запали колата, маслото в кутията да се загрее до 40 градуса, да се изредят всички положения на скоростния лост за 20 секунди, след което се гаси двигателя, отвива се пробката за ниво, от където ще изтече излишното (над нивото) масло и след това задължително се сипва пак в първата камера, докато същата прелее и излишното масло отново започне да изтича през пробката за ниво.

Жоро Петков

Ем колега, супер, че описа процедурата, а знаеш ли сервиз освен МП, който може да я извърши :)?

FoMo4

Знам, но човека е отпуска. Процедурата не е сложна, би трябвало всеки да може да се справи.

https://www.google.com/maps/@42.7085551,23.3721087,3a,75y,169.69h,82.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s29z6OaUNZ2JXkr7Ov5IQqw!2e0!5s20191001T000000!7i16384!8i8192 - тук продават Форд-ове, имат и сервиз.

https://www.google.com/maps/@42.6999042,23.3480904,3a,75y,8.6h,74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHDmca8JdzHRqC0jB_q3GOg!2e0!5s20191001T000000!7i16384!8i8192 - тук също се занимават с Форд-ове.

Жоро Петков

Супер благодаря.
То и в моята сфера нещата са елементарни и ми се струва, че всеки може да се справи ама не успяват.

ivchotr

Цитат на: Георги Петков в 29 Юли 2021 10:35:35
Супер благодаря.
То и в моята сфера нещата са елементарни и ми се струва, че всеки може да се справи ама не успяват.

Коя е сферата?

Жоро Петков

С компоти се занимавам ;).
Бъзикам се, но съм от типа хора, които най-много да развие някой болт или гайка. Не обичам да се цапам с масла и други течности.
Обичам да карам.
Знам, че някои неща не са хич сложни, но ако всички станем механици ще вземем прехраната на цял един отрасъл.


ivchotr

Доста хора в отрасъла са попаднали по случайност в него и е по-добре някои неща да си ги направи сам човек, отколкото да му докарат още куп проблеми заради глупост, незнание или некадърност като цяло.
Но ти си знаеш, де.

Жоро Петков

Ми колега - нали затова питам :).
То и в моя отрасъл има много некадърници, но предполагам не си пускаш сам интернета и не си пишеш сам програмите за компютъра ;).

Alexi

според мен при нашата действителност трябва да си поне толкова компетентен че да можеш да преценяваш дали "майстора" върши това за което си платил ,дали не те мами нещо и т.н. .. примери има много .. за това в свободното си време се образовам в дадена област ( примерно коли ,климатици и т.н. )

ivchotr

Интернета криво - ляво мога да го пусна, стига да има кабел. Виж с програмите съм гола вода. Приключих с тях някъде към 1988 г. :D

Ама тук не става въпрос да конструираш автомобил или мотоциклет. Става въпрос да им смениш маслото. Все едно на компа да му смениш батерията. Както и да е. Уважавам решението ти.