Реклама

Автор Тема: Масло, което никога не се сменя...  (Прочетена 1681 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Jumper

  • Форд Фен
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 88
  • Адрес: София
  • Форд: Фиеста
    • Горд от Форд клуб
Масло, което никога не се сменя...
« -: Септември 26, 2011, 10:29:20 »
Ето един прекрасен текст. Ако Ви се чете това е може би най-прекрасния сайт за масла

http://www.synlube.com/toc.htm

Реклама

Неактивен Jumper

  • Форд Фен
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 88
  • Адрес: София
  • Форд: Фиеста
    • Горд от Форд клуб
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #1 -: Септември 26, 2011, 10:37:20 »
А ето още малко информация, благодарение на Grizzly от Ауди форума  (thup)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Аз така си пиша в тази тема защото ми харесва. Заглавието е неподходящо за момента ама ще я дописвам периодично. Това е нещо като добавка към темата "за маслата" на HITMAN в "Златният Фонд". Нещо днес ми писна (случва се от време на време) и написах това за маслата на база каквото съм прочел и подочул:

Щое туй дето го пише на тубата с масло и има ли почва у нас?
-------------------
Накратко:
1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно.
2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата
3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя.
4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри?
1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин.
5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове.
6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу.
7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат.
8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам?
Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.
9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ?
Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя):
Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC
Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC
10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт".
11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим?
Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян.
12. Е ти прекали. Направо. И сега какво?
Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо).
Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали".
13. Финален финал.
Като ги разбираш толкова кажи за API S? класовете?
Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Неактивен Jumper

  • Форд Фен
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 88
  • Адрес: София
  • Форд: Фиеста
    • Горд от Форд клуб
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #2 -: Септември 26, 2011, 10:39:23 »
Нещо полезно, намерено от сайта http://glubricants.com/

Ето и класификациите на маслата:

API:
API - Бензинови и дизелови двигатели

ACEA:
1. ACEA - Моторни масла за бензинови и дизелови двигатели за леки автомобили
2. ACEA - Моторни масла, съвместими с катализаторите
3. ACEA - Тежконатоварени дизелови двигатели

Вискозитетна класификация:
1. Вискозитетна класификация: Моторни масла - SAE J 300-01
2. Вискозитетна класификация: Индустриални масла - ISO 3448

Това поне изяснява как се "ЧЕТЕ" етикет на маслото и да речем защо масло с A3/B3 е по-лошо от А3/B4

Неактивен Jumper

  • Форд Фен
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 88
  • Адрес: София
  • Форд: Фиеста
    • Горд от Форд клуб
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #3 -: Септември 26, 2011, 10:48:50 »
Препечатано от друг клуб, написано от Само Дизел (Димитър)


Ще се спра само на основните пониятия. После можем да изпадаме в допълнителни подробности.
Целта на темата е да даде най-обща начална представа за моторните масла, на тези, които съвсем си нямат такава. Знам, че много от вас ги зная тия работи не по-зле от мен, но също така знам, че има такива, които биха научили нещо допълнително.
Самият аз не съм специалист по трибология или петрохимия и не гарантирам за абсолютна точност. Приемайте ги на собствен риск. Фактите изложени по-долу в по-голямата си част са получени от Интернет източници, преведени, допълнени и променени според моите лични знания и разбирания. Най-долу ще дам линкове, където всеки сам може да продължи да чете.
Приятно четене

Съдържание:

1. Предназначение и задачи на моторното масло.
2. Видове моторни масла според техният състав и произход.
- Минерални
- Полусинтетични
- Хидрокрек
- Напълно синтетични
3. Класификация на маслата
- Вискозни класове (SAE)
- Качествени класове (ACEA, API)
4. Какво масло да изберем?

________________________________________________________________
1. Предназначение и задачи на моторното масло.

За какво всъщност служи маслото в двигателя? Очевидният отговор е, за да смазва. Формулирано по-точно, най-важната функция на маслото е да предотвратява прекия контакт между две метални повърхности. Това се осъществява посредством образуването ма маслен филм между контактуващите повърхности. Дебелината и свойствата на този филм зависят пряко от състава на маслото и условията на средата.

Втората много важна функция на маслото е да отвежда топлината, образувана при триенето на повърхностите, както и от други процеси в двигателя (горене, нагнетяване на въздуха).

Третата важна функция на маслото е да поема и задържа в суспензия различни вещества, образуващи се като странични продукти от работата на двигателя - нагар, окиси, киселини и тнт. Това е основният показател по който се различават дизеловите от бензиновите масла, защото отпадните продукти при двата типа двигатели са доста различни. Например, към дизеловите масла се предявява повишени изисквания за неутрализиране на киселини, които в дизеловите двигатели се образуват в по-голяма степен, например от нафта с високо съдържание на сяра.
Почистващата функция на маслото се подобрява в голяма с използването на специални добавки.

2. Видове моторни масла според техният състав и произход.

Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.

Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.

Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.

Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.

Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.

Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. За Мерцедесите от 124 насам, мога да гарантирам, че няма такива проблеми.


3. Класификация на маслата.

Тука идваме на най-важната от практична гледна точка част.
Защо? Защото какво се получава - отивате в магазина за масла и там заварвате камари с туби с най-различни етикети, кой от кой по-шарен и по-обещаваш. Какво трябва да правим в такъв случай? Ами най-добре е напълно да се игнорира предния (шарения) етикет на тубата и да забием поглед в задния такъв.
Каква информация намираме там?
Първото нещо, което виждаме, може би още от предния етикет е т.нар. вискозен индекс по SAE (Society of Automotive Engineers), който изглежда като нещо такова: 15W40, 5W30, 0W40, 20W50, 10W60 и тнт.
Има много теории какво точно означават самите цифри и сега няма да се спирам на това, защото по-важно е как да се тълкуват означенията.
Накратко - цифрата преди "W" (като Winter) e за вискозитета на студено. Колко студено, няма значение, това е вискозитета, който е важен, когато двигателят е студен. Като оставим конструкцията и състоянието на двигателя, както и външните условия, този вискозитет е най-важният фактор, който определя колко време двигателят ви ще работи без масло, след като го запалите сутрин. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя. Всъщност от това идва може би 90% от износването, особено при двигатели подложени на чести студени стартове и особено в студени климатични пояси.
Колкото е по-ниска цифрате преди "W", толкова маслото е по-течливо при ниска температура, толкова по-лесно и бързо се изпомпва до местата, където е необходимо. Допълнителен бонус през зимата е по-лесното палене на двигателя, тъй работата по изпомпвнането на маслото и пличкането му из картера и по-малка. Тази работа иначе се вади от мощността на стартера, която хич не е много.
Само за информация, има и т. нар. mono grade масла, като W30 да речем. Това означава, че няма специални добавки за намаляване на вискозитета на студено. Такива масла вече не се използват в леките автомобили, но могат да се използват в тежкотоварни или промишлени дизели.

Така, двигателят е отдавна запален и карате вече повече от половин час. Това обикновено означава, че двигателят е достигнал работната си температура. Работна температура в случая трябва да включва и температурата на маслото. Защото то се загравя много по-бавно от охладителната течност да речем.
С повишаване на температурата в двигателя, вече започва да играе цифрата след "W", a именно, вискозитетът на горещо (по принцип се тества при 100°C). Повишената течливост, която се търсеше при студения старт, тука вече е нежелателна, защото горещото масло си е течливо и без това. Маслото трябва да има определен минимален вискозитет иначе не може да си върши работата! Колко точно да е този вискозитет е казано от производителя на двигателя. Обикновено производителите допускат известни вариации във вискозитета, което ни дава по-голяма свобода в избора на масла.

Но как да тълкуваме например следните визкозитети:
0W40, 5W40, 10W40, 15W40. Тези означения означават, че при достигане на работна температура, тези масла ще са с приблизително еднакъв вискозитет. Т.е. след като загрее, на двигателят ще му е все тая кое от тези масла сте му сипали (но само от гледна точка на вискозитета). Ако подберем масло с по-нисък "студен" вискозитет обаче, ще облекчим значително двигателят в първите минути след старта.

SAE класификацията по вискозитета обаче не е единственото, което трябва да се гледа при избора на масло.
На всяко масло, продавано на европейския пазар, има още най-малко едно означение, а често даже две или повече.
Това, са така да ги наречем, качествените класове по различни системи. Европейската система носи името на асоциацията на Европейските автомобилни инженери ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles). Тя е аналог на системата на Американският петрологичен институт (API).
Докато SAE индекса се занимава основно с един от показателите на маслото (вискозитета), тези две системи оценяват маслата по-генерално, по повече показатели. Така се формират отделни класове, които казват съответното масло за какво е подходящо.
ACEA класовете са следните - от А1 до А3 за масла за бензинови двигатели (не съм сигурен дали не излезна и А4 стандарта вече); В1 до В4 за дизели за леки автомобили; и Е1 до Е3 за промишлени и тежкотоварни дизели.
Ето ги и сами те класове (копирам ги на англйски, мисля, че и така са ясни):

A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain

B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
B4 For direct injection passenger car diesel engines

E1 Non-turbo charged light duty diesel
E2 Standard performance level
E3 High performance extended drain
E4 Higher performance and longer extended drain
E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances.

Индекса може да е последван и от годината на приемане на съответния стандарт, примерно А3'96.

Подобна е и API класификацията.
Със "S" се означават класовете за бензинови двигатели, а с "C" за дизели

Бензинови двигатели:

Стандарт: Статус: Предназначение:

SL Актуален За всички съвременни автомобили. Въведен 2001.
SJ Актуален За всички съвременни автомобили произведени преди 2001.
SH Остарял За двигатели произведени преди 1996
SG Остарял За двигатели произведени преди1993
SF Остарял За двигатели произведени преди 1988
SE Остарял За двигатели произведени преди 1979
SD Остарял За двигатели произведени преди 1971
SC Остарял За двигатели произведени преди 1967
SB Остарял За по-стари двигатели. Да се използва само по специална преподъка от производителя.
SA Остарял За още по-стари двигатели без големи натоварвания.Да се използва само по специална преподъка от производителя.


Масла за дизелови двигатели

CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CH-4 Статус: Актуален
Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя.

CG-4 Статус: Актуален
Въведен през 1995 за бързооборотни силнонатоварени 4-тактови двигатели.СН-4 маслата са особено подходящи при исползване на гориво със ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Изисква се за двигатели покриващи стандартите за изгорели газове от 1994. Може да замества CD, CE и CF-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CF-4 Статус: Актуален
Въведен през 1990 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CD и CE маслата.


CF-2 Статус: Актуален
Въведен през 1994 силно натоварени двутактови двигатели. Може да се използва вместо CD-II.


CF Статус: Актуален
Въведен през 1994 за офроуд, индиректно-впръскващи и други дизели, вкл. и такива използващи гориво с над 0,5% сяра (каквото е в България). Може да се използва вместo CD.


CE Статус: Остарял
Въведен през 1987 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CC и CD маслата.


CD-II Статус:Остарял
Въведен 1987 за двутактови двигатели.

CD Статус:Остарял
Въведен 1955 за определени атмосферни и турбо двигатели.

CC Статус:Остарял
Въведен 1961 за всички дизели.

CB Статус:Остарял
Въведен 1949 за средно натоварени двигатели.

CA Статус:Остарял
Въведен 1940 за леко натоварени двигатели.


4. Какво масло да изберем?
Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт.


И разбира се, каквото и масло да сипете, то трябва да се сменя редовно.

Aми мисля, че това трябва да е достатъчно, като първоначална информация.
Искрено се надавам да съм бил полезен на някого.


За повече информация по въпроса може да се започне от следните сайтове, както и да се потърсят допълнителни, има много:

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/i...eoil_bible.html (сайтът от където трябва да се започне - Библията на маслата smile.gif)

http://www.oilclub.ru/faq.asp (особено пълен сайт, на руски)

http://home.earthlink.net/~cmcguffey/amsoil/sortsynt.htm (подробности за синтетичните масла)



Само Дизел

Неактивен Alexi

Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #4 -: Септември 26, 2011, 13:43:59 »
то ,маслото може да не се смени десетки хиляди км но с маслото после ще смениш и мотора .. тънкия момент тука е че пише следното " масло е доливано според нуждите на мотора " ама те тия нужди с времето може да станат толкова големи че маслото да се обновява само от доливане .. така що да не изкара 100к .. аз познавам един който 60к км не си смени маслото на Опел Астра бензин .. тя го пипаше той доливаше и така .. накрая се реши да го смени .. само че не смени филтъра ,той много скъп 10-15 лв е  ^-^

"It hurts you more ,than it hurts me !"
Warruner

Неактивен bobitbg

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 45
  • Адрес: София
  • Форд: Ford Focus 1.6 TDCi
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #5 -: Ноември 17, 2011, 00:25:43 »
Интересна тема определено, но защо никъде не се споменава за маслa отговарящи на A5/B5 пример:
Volvo SAE 0W-30 A5/B5 Long Life, което аз лично ползвам???

Неактивен Bobi

  • Клубен Член
  • *****
  • Публикации: 4737
  • Адрес: София
  • Клубна карта: 002
  • Форд: Focus Mk2
    • Skype
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #6 -: Ноември 17, 2011, 00:33:26 »
Колега, гледам, че караме един и същ двигател.Това масло ти ли си го избирал или са ти го препоръчали някъде?

Неактивен bobitbg

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 45
  • Адрес: София
  • Форд: Ford Focus 1.6 TDCi
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #7 -: Ноември 17, 2011, 00:37:23 »
Всички Волва излизат и се обслужват с това масло без значение дали е дизел или бензин.
Отделно всички приемчици в Мото Пфое имащи Фокуси карат това масло.

Неактивен amplified

Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #8 -: Ноември 17, 2011, 03:57:34 »
А след като половината форд двигатели са на волво и обратното не следва ли маслото на форд да е на волво и обратното или се бърка в един котел  (stir)
Пък тия легенди за приемчиците...  :)) :))

Неактивен petermitkov

  • Клубен Член
  • *****
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 564
  • Адрес: София
  • Клубна карта: 009
  • Форд: Мондео МК3, TDCI, Тойота Ярис 1.0 VVTi
    • Skype
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #9 -: Ноември 17, 2011, 07:59:42 »
Говорих с един приятел маслар (продава само Лики Моли) който е бивш автомобилен състезател и той спомена за че Мондеото ми трябва да се кара с 5w30 масло (Лики Моли Leichtlauf Special F 5W-30), но имало масло с визкозитет  5w40 на Лики Моли (HT DIESEL HIGH TECH 5W40) което по спецификация пак може да се слага на този модел.

Много ми е чудно това така ли е?
sapienti sat

Неактивен bobitbg

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 45
  • Адрес: София
  • Форд: Ford Focus 1.6 TDCi
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #10 -: Ноември 17, 2011, 08:51:07 »
Действително дизеловите двигатели 1.6 и 2.0 монтирани на Волво са на Форд/Пежо за да бъдеме точни/, но обратния вариант двигатели на Волво монтирани на Форд за съжаления няма. Колкото до маслото то и в двата случая е на Castrol, но за Волво е с доста по високи показатели. Това не е мое мнение и не разказвам легенди, това са просто факти, а всеки за себе си решава какво масло да използва. Започнах темата заради дългата статия в която се обяснява за спецификациите на маслата, но никъде не се споменава за масло по SAE 0W-30 A5/B5 Long Life. Волво първи поставят изискване преди може би около 5 г. за такъв клас масло и Castrol го разработи първо за тях.

Неактивен petarrs

  • Форд Фен
  • Регистриран във Форд Клуб България
  • Публикации: 55
  • Адрес: pleven/sofia
  • Форд: Focus 1.8 TDdi "00
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #11 -: Ноември 17, 2011, 08:54:31 »
Според мен има ли тези спецификации всяко масло става. Вече сам човек си избира дали 5w30, 5w40,10w40 и тн.
WSS-M2C913-C

WSS-M2C913-B

WSS-M2C913-A

WSS-M2C917-A

beware of the monster

Неактивен Bobi

  • Клубен Член
  • *****
  • Публикации: 4737
  • Адрес: София
  • Клубна карта: 002
  • Форд: Focus Mk2
    • Skype
Re: Масло, което никога не се сменя...
« Отговор #12 -: Ноември 18, 2011, 02:34:49 »
Говорих с един приятел маслар (продава само Лики Моли) който е бивш автомобилен състезател и той спомена за че Мондеото ми трябва да се кара с 5w30 масло (Лики Моли Leichtlauf Special F 5W-30), но имало масло с визкозитет  5w40 на Лики Моли (HT DIESEL HIGH TECH 5W40) което по спецификация пак може да се слага на този модел.

Много ми е чудно това така ли е?

Ти с какво масло караш в момента?

Реклама